Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: وزارت دفاع اعلام کرده ظرف پانزده روز ساختمان پانزده طبقه می‌سازم. اگراین موضوع صحت داشته باشد و در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود قطعا دولت شاهکار کرده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بحث ساخت وساز مسکن که راهکار درست برای عرضه بیشتر وکاهش قیمت‌ها و خانه دار کردن مردم است موضوع مهمی است که متاسفانه همچنان خبر‌های خوبی از آن به جامعه نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر‌های بخش مسکن دلالت بر گرانی و عدم خانه دار شدن با قیمت‌های چند ده میلیونی است که با قدرت خرید مردم کمترین تطابقی ندارد. ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وعده دولت به مردم است. این وعده چگونه می‌تواند به سرعت محقق شود موضوع گفتگو با رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران است که در ادامه آمده است.

مصطفی قلی خسروی؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با دانشجو به این موضوع پرداخت که دولت باید ساخت مسکن را با ساخت و ساز صنعتی آغاز کند تا به وعده خود عمل کرده باشد، وی دراین باره گفت: مساله ساخت وساز مسکن که در ایران به دلیل انباشت بالای تقاضا در بازار و گرانی مسکن به یک موضوع بحرانی تبدیل شده قطعا با تنظیم بازار و عرضه مسکن حل می‌شود به شرط اینکه مسوولین از حرف زدن فاصله بگیرند و بیشتر عمل کنند.

وی در ادامه افزود: قطعا تنظیم بازار فعل بسیار خوبی است، همانطور که ساخت یک میلیون مسکن در سال بسیار مطلوب و نیاز ضروری کشور است، همانطور که دادن زمین رایگان به خانواده‌هایی که سه فرزند به بالا دارند، یا ساخت مسکن برای اجاره داری حرفه ای، همه این موضوعات نیاز‌های مردم در بخش مسکن به شمار می‌روند، البته به شرط تحقق و عملیاتی شدن آن.

قلی خسروی در این باره افزود: متاسفانه آنچه به عنوان فعالیت‌ها و افعال خوبی که دولتمردان در بخش مسکن می‌توانند صورت دهند عملیاتی نشده بلکه در حد حرف زدن است. با اینکه برای مسکن ملی کار‌هایی صورت گرفته است، اما روند فعالیت‌ها آنقدر سریع و رو به جلو نیست که امیدوار به تحولی در بخش مسکن بخصوص به نفع اقشار ضعیف جامعه و کاهش قیمت بود.

وی در خصوص اهمیت ساخت و ساز صنعتی برای تامین نیاز مسکن ارزان برای دهک‌های مختلف جامعه گفت: سازندگان مسکن در کشور چین طی روز‌های گذشته یک ساختمان دوازده طبقه را در ۲۴ ساعت ساختند و به خریداران تحویل دادند. در وضعیتی که کشور با انباشت مطالبات بالای مسکن به عنوان یک کالای بسیار ضروری مواجه است واردات تکنولوژی از چین یا سایر کشور‌ها برای صنعتی سازی یک اولویت مهم به شمار می‌رود، چرا که صنعتی سازی منجر به ساخت هر چه سریع‌تر مسکن می‌شود. این موضوع در دنیای جدید در سالی که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت فعالیت‌های دانش بنیان تاکید دارند مقوله مهمی است که باید در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد.

قلی خسروی در این باره خاطر نشان کرد: متاسفانه در موضوع ساخت و ساز مسکن و پاسخ دهی به نیاز‌های واجب مردم در تامین مسکن از دنیا عقب مانده ایم. دولت آقای رئیسی در سالی که به عنوان تولید دانش بنیان وکارآفرین نامگذاری شده باید به این موضوع توجه داشته باشد که ساخت و ساز صنعتی مسکن برای اقشار ضعیف و دهک‌های کم درآمد جامعه بسیار به صرفه است، یعنی با به کارگیری این شیوه برای ساخت مسکن می‌توان اقشاری که توانایی مالی و قدرت خرید کافی برای خانه دار شدن را ندارند صاحب خانه کرد.

وی دراین باره تصریح کرد: صنعتی سازی سرعت کار را بالا می‌برد و افت پول را پایین می‌آورد، در نتیجه به این دلیل که سازنده هر چه زودتر به پول خود می‌رسد قیمت ساخت وساز صنعتی به نسبت سنتی به مراتب کاهش می‌یابد، لذا امکان خانه دار کردن بیشتر مردم وجود دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خاطر نشان کرد: اگر دولت امسال موفق به ساخت یک میلیون واحد مسکونی شود قطعا اولین گام را برای خانه دار کردن مردم و باز کردن راه ساخت وساز مسکن برداشته است. لازم به ذکر است وزارت دفاع اعلام کرده ظرف پانزده روز ساختمان پانزده طبقه می‌سازم. اگراین موضوع صحت داشته باشد یعنی وزارت دفاع تکنولوژی ساخت و ساز مسکن صنعتی را وارد یا به هر حال در داخل ساخته شده باشد و از این تکنولوژی استفاده شود به طوری که در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود قطعا دولت شاهکار کرده است.

مصطفی قلی خسروی در انتهای بحث خاطر نشان کرد: اگر دولت و وزارت صنایع موفق به انجام این کار شوند قطعا شاهد کاهش شدید قیمت مسکن خواهیم بود. مردم انتظار دارند رئیس جمهور به وعده خود جامه عمل بپوشاند ضمن اینکه در موضوع مسکن آقای رئیسی از عمل جراحی سخن گفتند که با فروش مسکن مازاد انجام می‌شود. مسکن مازادی که در اختیار بانک‌ها و ارگان‌های دولتی است اگر به بازار عرضه شود افت قیمت و خانه دار شدن مردم را تضمین می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن اتحادیه املاک گرانی مسکن اموال مازاد بانکها رئیسی یک میلیون واحد مسکونی صنعتی سازی ساخت و ساز ساز صنعتی ساخت وساز قلی خسروی بخش مسکن خانه دار ساز مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!