Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد آقایی گفت: از این تعداد ۴۳ درصد معادل هزار و ۱۵۵ تن زن و هزار و ۵۹۶ تن مرد هستند.

او می گوید: همچنین ۱۶۹ خانوار مستمری بگیر زیر پوشش این صندوق قرار دارند.

آقایی با بیان اینکه این صندوق به صورت اختیاری همه کشاورزان و عشایر گچساران را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: تحت پوشش قرار دادن افراد سالمند با هدف بازنشستگی و از کارافتادگی کشاورزان، محور فعالیت این صندوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بخشدار مرکزی گچساران، افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به بخشداری این شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

او می گوید: از آنجاکه بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر ۵۱ سال می شود، بعد از پایان امسال از افراد بالای ۵۱ سال سن ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

آقایی گفت:  پیشگیری از مهاجرت  روستاییان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی  از اهداف و مزایای این صندوق است.

بخشدار مرکزی گچساران می گوید: دولت با پذیرش نقش کارفرما و با توجه به نداشتن درآمد ثابت و ماهیانه این گروه، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر را تأسیس کرد.

به گفته آقایی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر یکی از سه صندوق بیمه‌گر بزرگ کشور و زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با مشارکت دولت و افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می کند.

او می گوید: روستاییان، عشایر و کشاورزان برای بهره مندی از مزایای بیمه روستایی هر چه زودتر اقدام کنند تا در صورت خسارت‌های احتمالی از حوادث بتوانند از بیمه استفاده کنند.

آقایی گفت: همه کسانی که دارای این شرایط هستند و در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

به گفته بخشدار مرکزی گچساران، کشاورزانی که در شهر زندگی می کنند اما پیشه آنان کشاورزی در روستاهاست نیز می توانند از خدمات بیمه بهره مند شوند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و دارای  بیش از ۳۶ هزار تن جمعیت روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد صندوق بیمه روستاییان و عشایر صندوق بیمه زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند