Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:40:42 GMT

افزایش ۷ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۰۳۸

افزایش ۷ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در اصفهان

عبدالله گیتی‌منش گفت: استفاده از سوخت سی ان جی پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی در کشور و استان اصفهان افزایش یافته است.

او بدون اشاره به میزان مصرف سوخت سی ان جی در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، گفت: توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده در استان اصفهان در ۲ هفته نخست امسال و همزمان با تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی با جدیت در استان اصفهان در حال اجراست که تاکنون بیش از ۱۸ هزار دستگاه خودرو در این طرح در استان به دوگانه سوز تبدیل شده اند.

به گفته گیتی منش توسعه استفاده از سوخت پاک سی ان جی در سراسر کشور بویژه شهر‌های پر جمعیت از جمله اصفهان مورد تاکید مسئولان و کارشناسان است و ظرفیت‌های خوبی در استان اصفهان بمنظور رشد استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودرو‌های سبک وجود دارد و از مردم می‌خواهیم که به سمت استفاده بیشتر از این سوخت حرکت کنند.

بیش از ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی. ان. جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

صنعت سی‌ان‌جی در ایران در سال ۷۹ پایه‌ریزی شد و در سال‌های بعد توسعه یافت، هم‌اکنون در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در کشور به طور میانگین روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده به بیش از چهار میلیون خودروی گازسوز توزیع می‌شود.

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بار‌ها بطور عملیاتی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد. در ادامه این طرح مقرر شد خودرو‌های مسافربر شخصی و اینترنتی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد از هزینه تبدیل خودرو‌ها از سوی مالکان پرداخت می‌شود.

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند.


منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوخت سی ان جی فرآورده های نفتی استان اصفهان گاز طبیعی فشرده سی ان جی دوگانه سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳