Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:08:47 GMT

لایروبی رودخانه های کن و ورودآورد با هدف جلوگیری از سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۰۸۳

لایروبی رودخانه های کن و ورودآورد با هدف جلوگیری از سیلاب

علیرضا علی بخشی در گفتگو با خبرنگار مهر از لایروبی ۱۲ کیلومتری رودخانه‌های غرب تهران خبر داد و گفت: یکی از دلایل لایروبی رودخانه‌ها کاهش آلودگی زیست محیطی آب‌های سطحی و رفع نازیبایی شهری است، به همین منظور همه روزه تمامی طول دو رودخانه وردآورد و کن از سوی عوامل اداره مسیل های این منطقه مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده پسماند اقدام به لایروبی مسیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ افزود: برای جلوگیری از سیلاب آب به طوری که در زمان بارندگی مانعی در رودخانه‌ها برای جلوگیری از جریان آب وجود نداشته باشد و با توجه به اینکه بخشی از رودخانه کن به بوستان جوانمردان تبدیل شده و کانال این رودخانه در این مسیل ایجاد شده توجه به لایروبی در این رودخانه‌ها را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از پسماندها که در رودخانه کن جمع آوری می‌شود از مناطق بالا دستی انتقال پیدا کرده است، که جمع آوری این لایروبی باعث کاهش انتقال این پسماند از منطقه ۲۲ به مناطق پایین دستی شامل مناطق ۲۱ و ۱۸ خواهد داشت.

علی بخشی گفت: بخشی از لایروبی رودخانه‌ها به شکل دستی و بخشی به شکل مکانیزه انجام می‌شود و در حال حاضر آب جاری بدون هیچ مانعی جریان دارد.

کد خبر 5465057

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه ۲۲ شهرداری تهران شهرداری تهران لایروبی شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی شهر تهران گرد و خاک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پلیس راهور سازمان محیط زیست غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه گردشگری علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند