Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:22:34 GMT

افزایش قیمت دارو مربوط به تغییرات ارزی ۲ سال گذشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۲۴۵

افزایش قیمت دارو مربوط به تغییرات ارزی ۲ سال گذشته است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دو سال پیش ارز برخی اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافت و افزایش قیمت‌ها مربوط به دو سال گذشته است، تغییرات اتفاق افتاده در دولت سیزدهم شامل اقلام دارویی اندکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود اعتباری پیرامون افزایش قیمت برخی داروها، اظهار کرد: دو سال پیش ارز برخی از اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافته است و درحال‌حاضر شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها مربوط به دو سال گذشته است، افزود: البته در دولت سیزدهم نیز تغییراتی پیرامون داروها رخ داده است اما شامل اقلام دارویی اندکی می‌شود.

تلاش برای جبران تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به علت افزایش قیمت داروهای تولید داخل، ادامه داد: داروهای ایرانی نیز درصدی از ارز را مصرف می‌کنند و مواد اولیه آنها مشمول مصرف ارز است؛ بنابراین بخشی از تغییر قیمت‌ها در داروهای تولید داخل نیز مربوط به تغییر سیاست‌های ارزی است.

وی با بیان اینکه مذاکرات درحال انجام است تا براساس سیاست‌های دولت و سازمان غذا و دارو تمام تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها جبران شود، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو و بیمه‌ها درحال آماده کردن زیرساخت‌ها برای اعمال قیمت‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم هستند تا هماهنگی‌ها به سرعت انجام شود و مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

کد خبر 567804

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمود اعتباری دارو سازمان غذا و دارو مصرف دارویی اقلام دارویی واردات دارو افزایش قیمت دارو قیمت دارو کنترل قیمت دارو در سال آینده حذف ارز ترجیحی ارز ترجیحی داروها حذف ارز ترجیحی داروها حذف ارز دارو آزادسازی ارز دارو ارز نیمایی گرانی دارو کمبود دارو کمبود دارو در ایران کمبود داروی بیماران خاص کمبود داروهای کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اقلام دارویی افزایش قیمت غذا و دارو قیمت ها دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام بانک مرکزی، فرزین گفت: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر ‎کاهش انتظارات تورمی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد