Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@11:37:07 GMT

پیش‌بینی‌ها از سقوط قیمت بیت‌کوین

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۲۹۰

پیش‌بینی‌ها از سقوط قیمت بیت‌کوین

ایتنا - ​​​​​​​ارزش بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از زمان پایان همه‌گیری مشابه با ارزش سهام فناوری بوده و همبستگی ۴۰ روزه بین بیت‌کوین و نزدک ۰.۶۹۴۵ اعلام شده است که بالاترین میزانی محسوب می‌شود که تاکنون ثبت کرده است.
برخی از تحلیلگران عقیده دارند که بیت‌کوین ممکن است آن‌گونه که بسیاری از حامیان بیت‌کوین از آن یاد می‌کنند، متفاوت نباشد و همبستگی آن با سهام می‌تواند منجر به کاهش قیمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از این مدافعان آرتور هیز، از بنیان‌گذاران بیت‌مکس (BitMEX) است. هیز اخیرا پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به یک میلیون دلار برسد. با این حال، در یک پست نظری جدید، وی خرید یا فروش و همبستگی فعلی بین ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام را مورد بحث قرار داد.

به گفته هیز، این همبستگی برای رمزارز خوب نیست زیرا آن را پوششی خواهد کرد.

وی افزود: اگر همبستگی بین این دو بسیار زیاد شود، توصیه به خرید رمزارز در آمادگی برای سقوط نزدک غیرعاقلانه است. با این حال، هیز معتقد است که بدون توجه به هر اتفاقی که برای رمزارز رخ دهد، سهام فناوری کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بهره به علاوه کاهش رشد اقتصادی و نقدینگی فعلی جهانی این امر را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

هیز همچنین اشاره کرد که نزدک سطح قیمت فعلی خود را تنها به این دلیل حفظ کرده است که تعداد کمی از شرکت‌های سودآور بر بازار تسلط دارند. تسلا، مایکروسافت، گوگل و اپل بیش از ۴۰ درصد از شاخص را در اختیار دارند و عملکرد سهام آنها نسبتا خوب بوده است حتی اگر به زیر بالاترین سطح قبلی خود نزول کرده باشند.

بر اساس این تجزیه و تحلیل، هیز معتقد است که هنوز بدترین شرایط برای بازار ارزهای دیجیتال در راه است زیرا سقوط نزدک منجر به کاهش ارزش دارایی‌های رمزارز می‌شود.

وی گفت: حتی ممکن است شاهد ارزش بیت‌کوین به حدود ۳۰ هزار دلار در سه ماهه دوم سال جاری باشیم.

با این حال، به گفته هیز، اگر همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص نزدک قبل از فروپاشی نهایی نزدک کاهش یابد، ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۰۶ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۱.۰۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۵۸.۴۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۷۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۵.۷۵ میلیارد دلار است که ۸۴.۳۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین
قیمت: ۳۹ هزار و ۴۵۱.۰۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۴۰ درصد کاهش

۲- اتریوم
قیمت: ۲ هزار و ۹۶۲.۲۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۹۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۸۵ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین
قیمت: ۳۹۳.۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۰۳  درصد کاهش

۴- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا
قیمت: ۹۹.۵۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۱۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۸۴  درصد کاهش

۶- کاردانو
قیمت: ۰.۹۲۷۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۷۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۶۶  درصد کاهش

۷- ریپل
قیمت: ۰.۶۹۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۹۰ درصد کاهش

۸- پولکا دوت
قیمت: ۱۷.۳۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۹۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۶۵ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین
قیمت:  ۰.۹۹۹۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۳۴۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۷۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۸۹ درصد کاهش

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیت کوین رمزارز ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال کوین قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد