Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@17:14:33 GMT

حضرت خدیجه(س) مایه فخر و مباهات اهل بیت(ع) است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۳۱۱

حضرت خدیجه(س) مایه فخر و مباهات اهل بیت(ع) است

سخنران حرم مطهر رضوی، حضرت خدیجه کبری(س) را مایه فخر و مباهات اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: این بانوی بافضیلت ام‌المومنین و مادر تمام ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن و همزمان با شب رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ حضرت خدیجه کبری(س) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) یکی از زنان ثرتمند مکه بود که به خاطر موقعیت اجتماعی و اقتصادی خوبی که برخوردار بود، بسیاری از بزرگان و تجار مکه از ایشان خواستگاری کردند ولی این بانوی بزرگوار به هیچ کدام از آنها جواب مثبت نداد و پیامبر(ص) که یتیم بود را به عنوان همسر خود انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را در راه خدا و در راه ترویج دیدن اسلام انفاق کرد به طوری که در هنگام وفات هیچ ثروتی نداشت و خداوند نیز در برابر این معامله به او دختری همچون فاطمه زهرا(س) که خیر کثیر و ام الائمه(ع) بود را عطا فرمود.  
حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: حضرت خدیجه (س) در زمانی به پیامبر(ص) ایمان آورد که احدی به او ایمان نداشت و پیامبر(ص) نیز همواره برای این بانوی بزرگوار احترام ویژه‌ای قائل بودند.
این مدرس قرآنی ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) مادر یازده امام معصوم است و آن بزرگواران همواره به داشتن مادری همچون حضرت خدیجه(س) افتخار و مباهات می‌کردند. به عنوان مثال حضرت زین العابدین(ع) در یکی از خطبه‌ها خود را فرزند خدیجه کبری(س) معرفی کردند و این موضوع را یکی از افتخارات خود برشمردند.  
وی اظهار کرد: با مروری در زندگی حضرت خدیجه کبری(س) به این نتیجه می‌رسیم که کسی که با خدا معامله کند از این معامله سود بسیار زیادی می‌برد چرا که انفاق خالصانه در راه خدا حتی اگر ناچیز هم باشد خدا آن را چند برابر می‌کند.
سلسله جلسات درس هایی از قرآن در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در رواق امام خمینی(ره) پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام قرائتی حضرت خدیجه س خدیجه کبری س حضرت خدیجه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم  و فناوری آنا، عبدالرضا مدرس‌زاده شاعر و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت فرارسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام قطعه شعری سروده است که از نظر مخاطبان می‌گذرد:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
صفا به باورشان می‌دهد سلام بقیع

خوشا دلی که بگیرد فروغ بیداری
ز روح‌بخشی ِ فیض ِعلی‌الدوام بقیع

به پاست بهر ملائک میان غربت غم
به لطف طلعت مهتاب، بار عام بقیع

ولّی ِ راستی و معرفت امام ششم
شده است روشنی شام صبح‌فام بقیع

چنان ائمه دیگر به لطف حضرت دوست
فزود قدر بلندش بر احترام بقیع

امام فقه و حدیث است و بانی توحید
از او گرفته فروغ و شکوه، نام بقیع

همیشه تازه سخن دارد این مکان شریف
که هست متن احادیث او پیام بقیع

رها ز بند پریشانی زمان باشد
کبوتر دل هر کس رسد به بام بقیع

خوشا خیال پر از شوق عاشقی که شود
چنان نسیم، موفق به استلام بقیع

قنوت سبز دعا‌ها امیدشان این است:
مگر به گنبد زرین رسد ختام بقیع

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • شهر کریمه اهل بیت(ع) سوگوار صادق آل محمد(ص) شد
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد