Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: هیچ پیشرفتی در مورد توافق هسته ای یا آزادی زندانیان آمریکایی در ایران حاصل نشده است.

وی افزود: هرگونه اطلاعاتی درباره آزادسازی وجوه مسدود شده ایران نادرست است.

پرایس مدعی شد: به مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان آمریکایی ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی گفت: ایران باید زندانیان آمریکایی را آزاد کند و اجازه دهد این کشور را ترک کنند.

 

نامه ۱۴ سناتور جمهوری‌خواه به بایدن درباره حذف سپاه از فهرست ادعایی تروریسم

۱۴ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را برای وزارت خارجه آمریکا نیز فرستاده‌اند، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست سیاه آمریکا حذف نکنند.

طبق گزارش العربیه، ۱۴ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را برای وزارت خارجه آمریکا نیز فرستاده‌اند، از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست سیاه آمریکا حذف نکنند.

در این نامه آمده است که «این حذف نه تنها به شدت نادرست خواهد بود» بلکه از جمله خیانتی از جمله در قبال اسرائیل خواهد بود.

سناتورهای جمهوری‌خواه با طرح این ادعای مضحک که متحدان و شرکای آمریکا از کاهش حضور منطقه‌ای ایالات متحده نگران هستند،  مدعی شدند تصویب چنین توافقی امکان دسترسی ایران به منابع مالی را فراهم می‌کند و به این ترتیب نگرانی از ناامنی در منطقه تشدید خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ند پرایس آزادسازی منابع ایران آزادسازی منابع ارزی ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو

نیروهای پلیس ارمنستان با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، معترضان خیابان‌ها را در ایروان و بزرگراه‌های اصلی خارج از آن مسدود کردند و این اقدام آن‌ها جهت لغو امتیازات ارضی دولت «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان به عنوان آغاز تعیین مرز انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، معترضان بعضا از خودروهای سنگین استفاده کردند اما پلیس ارمنستان با استفاده از زور ترافیک را به حالت عادی خود برگرداند.

یک بزرگراه اصلی که به سمت شمال ایروان راه دارد، بعد از ظهر جمعه حدود یک ساعت مسدود شد و در جریان این اعتراضات، ۲ نفر از نمایندگان حزب مخالف به معترضان پیوستند و یکی از آن‌ها به نام «آرتور خاچاطریان» به داخل خودروی پلیس هدایت شد.

این نماینده اپوزیسیون ضمن محکومیت اقدامات پلیس، گفت: «شهروندان از حق قانون اساسی خود استفاده می‌کنند.»

صبح شنبه نیز پلیس راه بسیاری از کامیون‌هایی را که در امتداد همان بزرگراه به سمت ایروان حرکت می‌کردند، متوقف و بازرسی کرد. سخنگوی پلیس گفت که این کار به دلایل امنیتی انجام شده است اما توضیح بیشتری ارائه نداد. پلیس ارمنستان تعداد کل معترضان بازداشت شده روز جمعه را ذکر نکرد.

این درحالی است که خبرگزاری تاس هفته گذشته به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای تاریخ ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

اواخر عصر جمعه، تنش‌ها هم‌چنین در داخل «کِرانت» یکی از چهار روستای استان تاووش شمالی ارمنستان در مجاورت مناطق مرزی که ادعا می‌شود قرار است «به آذربایجان تحویل داده شود»، بالا گرفت.

صدها روستا که سایر ساکنان تاووش و سایر نقاط کشور به آن‌ها ملحق شدند، برای ششمین روز متوالی یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی را مسدود کردند. برخی از آن‌ها چندین خودروی دولتی را متوقف و توقیف کردند که گمان می‌کردند مقاماتی در حال برنامه‌ریزی برای تحویل زمین بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار