Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهایی بازار به حال خود و افزایش افسارگسیخته قیمت میوه و تربار در شهرهای کهگیلویه‌وبویراحمد باعث گلایه‌های مردمی از ضعف نظارت اداره صمت و رهاشدگی بازار به حال خودش را در پی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است که به تبع ان نیاز مردم به برخی از کالاها با افزایش چشم گیری همراه است به خصوص در حوزه میوه و تربار که مصرف روزانه اقشار مختلف را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت میوه و تربار در یکی دو هفته گذشته وشیب تند افزایش باعث شده است تا اقشار مختلف مردم به دلیل بی تدبیری در نظارت بر بازار از سوی اداره کل صمت که متولی اصلی بازار است توانایی خرید خود را در این ایام مبارک از دست دهند.

قیمت میوه و تربار تا قبل از تعطیلات نوروزی روندی تقریبا ثابتی داشته است ولی از نوروز امسال به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان با رشید 10 الی 15درصدی همراه شده است که حقیقتا ضعف نظارت ها و عردم توانایی در کنترل بازار را به تصویر می کشد.

میوه ای که هرکیلو12هزارتومان بوده است امروز به بیش از 18تا 20هزارتومان رسیده است، بادمجان از 8هزارتومان به 12هزارتومان، سیب زمینی از کیلویی10هزارتومان به 18هزارتومان و گوجه از کیلویی8هزارتومان به 14هزارتومان وخیار سبز از کیلویی8هزارتومان به 14هزارتومان و هندوانه از 6هزارتومان به 12هزارتومان در هرکیلو رسیده است.

روند رشد قیمت ها چنان سیر سعودی به خود گرفته است که حقیقتا افراد ناتوان و روزه دار در بیشتر شهر ها و روستاهای کهگیلویه وبویراحمد توان خرید میوه و تربار را ندارند و این در سایه عدم نظارت ها از سوی اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان ها است.

یکی دیگر از چالش های اساسی که در هنگام بازرسی از کسبه های میوه و تربار می شود بحث فاکتور سازی در میادین میوه و تربار است که این در نوع خود یک تخلف محرز و آشکار است که بازهم ضعف نظارت ها در میادین میوه و تربار را به تصویر می کشد.

رهاکردن بازار به حال خود یکی از دغدغه ها و نگرانی شهروندان است که امیدواریم این مهم با تغییر مدیران ناتوان در ادارات صمت در استان و جایگزین کردن مدیران جهادی با روحیه انقلابی هرچه سریعتر میسر گردد تا شاهد این همه بی بندوباری نباشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میوه و تربار نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو