Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:40:28 GMT

اهمیت مصاف قهرمانی آسیا در چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۸۱۱

اهمیت مصاف قهرمانی آسیا در چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه متولیان فدراسیون کشتی، چرخه انتخابی تیم ملی را برای انتخاب ملی پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی لازم الاجرا خواندند تا روند گزینش مسافران میادین رسمی و بین المللی با عدالت و قانونمندی همراه باشد، دستاوردهای خوبی در این خصوص حاصل شد.

در همین راستا ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا طبق چرخه انتخابی و بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان، انتخابی جام تختی در تهران و همچنین جام تختی در اهواز مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوریکه کادر فنی تیم ملی اعلام کرد با توجه به تعیین تکلیف مسافران مسابقات قهرمانی آسیا قرار است ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، بازی‌های آسیایی در چین و مسابقات جهانی صربستان نیز بر اساس نفرات برتر در مسابقات و همچنین عملکرد در تمرینات اردویی مشخص شوند.

از سوی دیگر ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای قهرمانی آسیا هم با اجرای دو مرحله از چرخه انتخابی در قالب مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی مشخص شده و همچنان دو مرحله دیگر آن باقی مانده است.

اما این پایان داستان رقابت‌های قهرمانی آسیا نیست و کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به ملی پوشان این مسابقات نگاه ویژه ای خواهند داشت. یعنی این نفرات همچنان می‌توانند در صورت کسب نتایج درخشان، دوباره در مسابقات بین المللی آتی هم حضور یابند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که کشتی ایران در سال جاری علاوه بر مسابقات جهانی بزرگسالان، امید و جوانان، باید در بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی نیز حضور یابد. در نتیجه حتی اگر مدعیان برخی اوزان اعزامی به قهرمانی آسیا شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی نداشته باشند، اما باز هم می‌توانند به عنوان انتخاب نفرات دوم و سوم در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی در لیست کادر فنی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود. کشتی‌گیران کشورمان بعد از این مسابقات باید خود را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان (۱۹ تا ۲۷ شهریورماه) و بازی‌های آسیایی چین (۳۰ شهریورماه تا ۲ مهرماه) کنند.

کد خبر 5465102 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی فرنگی اردوی تدارکاتی تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس جام حذفی تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال نساجی مازندران فوتسال یحیی گل محمدی مهدی طارمی تیم ملی فوتبال ایران کشتی آزاد تیم فوتبال آلومینیوم اراک تیم فوتبال امید ایران هندبال بازی های آسیایی قهرمانی آسیا چرخه انتخابی ملی کشتی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی

رئیس کمیته بین‌المللی فدراسیون کشتی از انصراف احتمالی عربستان از میزبانی مسابقات رده سنی پایه خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این اتحادیه جهانی کشتی، ریاض عربستان را به عنوان میزبان مسابقات کشتی زیر 15 سال و زیر 20 سال قهرمانی آسیا (نونهالان و جوانان) معرفی کرده بود.

رقابت‌هایی که 16 تا 24 جولای (26 تیر تا 3 مرداد) قرار بود برگزار شود اما سعید یوسفی می‌گوید احتمالا آنها از برگزاری این رقابت‌ها انصراف خواهند داد.

رئیس روابط بین‌المللی فدراسیون کشتی در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: این‌طور که از شواهد برمی‌آید میزبان مسابقات دو رده سنی نونهالان و جوانان تغییر خواهد کرد، البته هنوز اتحادیه جهانی درباره گزینه احتمالی صحبتی نداشته، ما شنیده می‌شود عربستان به خاطر مسائل داخلی خودش، از برگزاری مسابقات منصرف شده است.

رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دو رده سنی آزاد و فرنگی پیش از المپیک برگزار می‌شود اما پیکارهای جهانی، شهریور ماه و بعد از برگزاری المپیک به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی