Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@15:46:11 GMT

آغاز دوئل دو هفته‌ای مکرون و لوپن

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۸۸۱

آغاز دوئل دو هفته‌ای مکرون و لوپن

روز یکشنبه در دور نخست انتخابات فرانسه، نبرد مرد جوان و بانوی میانسال، با پیشتازی مرد جوان به پایان رسید و «امانوئل مکرون» 39 ساله با کسب 27.6 درصد آرا از «مارین لوپن» 53 ساله که 23.41 درصد آرا را به‌دست آورده بود، پیشی گرفت.

روزنامه ایران: به گزارش سایت شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «امانوئل مکرون» بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات که نشان می‌داد او نفر پیشتاز کاندیداها است، در سخنانی خطاب به هوادارانش به آنها گوشزد کرد که این شادی می‌تواند گذرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «اشتباه نکنید، هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است.» اشاره او به دور دوم انتخابات بود که دو هفته دیگر برگزار خواهد شد و به‌زعم بسیاری از تحلیلگران روز سختی برای او خواهد بود. زیرا هرچند در این دور از انتخابات «مارین لوپن» 4 درصد از او عقب‌تر بود، اما این فاصله ممکن است در دور دوم انتخابات بسیار کمتر شود. این چیزی است که «مارین لوپن» هم انتظار آن را دارد و از همین‌رو دیروز بعد از اعلام نتایج انتخابات از همه رأی‌دهندگان فرانسوی، بجز «مکرون» خواست به او بپیوندند و «نظمی دوباره» به فرانسه ببخشند. این نخستین‌بار است که «لوپن» می‌تواند به دور دوم انتخابات فرانسه راه یابد و  به همین دلیل حتی اگر در انتخابات ببازد، این موفقیت برای او یک پیروزی بزرگ است.


مهره اصلی دور دوم انتخابات

در حالی که همه چیز گویای آن است که رقابت بین «مکرون» و «لوپن» در دور دوم انتخابات بسیار تنگاتنگ خواهد بود، چشم هر دوی آنان به «ژان لوک ملانشون» است. کسی که در دور نخست انتخابات بهتر از آنچه که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد ظاهر شد و 21.95 درصد آرا را به‌دست آورد. و البته نگاه آنها کمی با یکدیگر تفاوت دارد. «لوپن» راست افراطی که در نقطه مقابل «ملانشون» به عنوان یک چپ افراطی کهنه‌کار قرار دارد، می‌داند که شامل حمایت او نخواهد شد، بویژه که «ملانشون» دیروز به هوادارانش هشدار داد: «نباید حتی یک رأی به مارین لوپن دهید.» او به همین دلیل تنها چیزی که آرزو می‌کند، این است که «ملانشون» در دو هفته پیش رو از هوادارانش نخواهد به «مکرون» رأی دهند. یعنی درست همان چیزی که «مکرون» در پی آن است و می‌داند اگر حامیان «ملانشون» به سمت او بروند، کار «لوپن» تمام است. با این حال به اعتقاد ناظران مسائل فرانسه، احتمال دارد، بسیاری از حامیان او در دور دوم انتخابات رأی ممتنع بدهند و یا اصلاً در انتخابات شرکت نکنند.


«لوپن» هرچند هیچ امیدی به حمایت «ملانشون» ندارد اما بسیار امیدوار است، بتواند حامیان «اریک زمور»، دیگر کاندیدای راست افراطی را که 7 درصد آرا را به دست آورده بود، به سمت خود جلب کند. اگر این اتفاق بیفتد، او که پیشتر مورد حمایت «نیکلاس دوپون آگنان» با 2 درصد آرا قرار گرفته بود، می‌تواند امیدوار باشد 33 درصد آرای دور دوم را از همین الان در سبد خود داشته باشد. اما خود او نیز می‌داند که این اصلاً کافی نیست و باید برای مجاب کردن سایر رأی‌دهندگان فرانسوی از اکنون تا دو هفته دیگر سخت بکوشد. هر چند که پیروزی احتمالی او از هم‌اکنون بسیاری را در جهان نگران کرده است. همان طور که «راجر کوهن»، تحلیلگر «نیویورک تایمز» نوشته است: «لوپن ضد ناتو و طرفدار سیاست‌های روسیه است. بنابراین پیروزی او در انتخابات می‌تواند باعث نگرانی عمیق واشنگتن و حامیان آن در جهان شود.»

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دور دوم انتخابات مارین لوپن درصد آرا دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • نوراللهی و ۹۰ دقیقه دوئل با اینیستا در قلب امارات
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند