Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پربحث‌ترین بخش‌های «عصر جدید»، مسئله داوری داوران مسابقه و کیفیت تحلیل‌های آنان است. پس از بحث‌های فراوان درباره کیفیت و شیوه داوری داوران دو فصل اول، در فصل سوم این مسابقه نیز حضور سه چهره جدید؛ ژالـه صامتی، کـارن همایونفر و مجید اسماعیلی به عنوان داور، واکنش‌های مثبت و منفی فـراوانـی بـه دنـبـال داشته اسـت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون داوران جدید «عصر جدید ۳» چگونه استعدادها را قضاوت می‌کنند و چه تفاوت‌هایی با داوران سابق این مسابقه دارند؟

امین حیایی

از همان ابتدای «عصر جدید» طولی نکشید که امین حیایی موفق شد با طنازی‌هایش، همراهی با شرکت‌کنندگان و قضاوت منصفانه و حتی مهربانانه‌اش محبوب‌ترین داور مسابقه نزد مخاطبان و حتی شرکت‌کنندگان باشد. حیایی در ابتدای فصل سوم اعلام کرد که قصد دارد نسبت به قبل سخت‌گیرتر شود اما او در فصل سوم نیز همچنان بیشتر نقاط قوت اجراها را در نظر می‌گیرد، در قضاوت جانب انصاف را رعایت می‌کند و بیشتر رای سفید می‌دهد. این داور در فصل اول و دوم مسابقه حضور داشته و اجراهای مختلفی در زمینه‌های گوناگون دیده است، بنابراین در مقایسه با سه داور دیگر، در مواجهه با اجراها کمتر غافلگیر و شگفت‌زده می‌شود و واکنش متفاوت‌تری دارد.

ژاله صامتی

دیگر داور مهربان فصل سوم «عصر جدید» ژاله صامتی است. این داور معمولا اظهارنظرهایی کلی درباره اجراها دارد و چندان به جزئیات اجـــرای استعدادها نـمـی‌پـردازد. گاهی به همین که اجرایی به دلش نشسته و نظر او را جلب کـرده بسنده می‌کند و دلیل رای خود را کوتاه اعـلام می‌کند. صامتی در مقایسه با رویا نونهالی عملکرد کاملا متفاوتی دارد و اصلا به انــدازه نونهالی سخت‌گیر نیست. کودکان و شرکت‌کنندگانی که همراه عضوی از خانواده‌شان برای اجرا روی صحنه می‌آیند، مـورد توجه ویـژه او هستند. ژالـه صامتی در مواجهه با اجراها احساساتی و هنگام اجراهای پرریسک و خطرناک هم نگران و مضطرب می‌شود. او معمولا اولین داوری است که رای خود را اعــلام و بیشتر چـراغ سفید را روشن می‌کند.

کارن همایونفر

کـارن همایونفر در مقایسه با امین حیایی، ژالـــه صامتی و مجید اسماعیلی قضاوت سخت‌گیرانه‌تری دربـــاره اجـراهـا دارد اما در مقایسه با آریـا عظیمی‌نژاد، مهربان‌تر و خـوش‌بـیـن‌تـر اســــت. هـمـایـونـفـر بـرخـلاف عظیمی‌نژاد سعی می‌کند با ادبیات محبت‌آمیز نظر منفی‌اش را اعلام کند و مانند او صریح نیست. هرچند که در مسابقه از کارن همایونفر به عنوان داور سخت‌گیر یاد می‌شود، اما به طور کلی او نیز به جنبه‌های مثبت کار استعدادها توجه می‌کند و حتی گاهی ترجیح می‌دهد با وجـود ایرادهایی که به یک اجرا دارد، به دلیل نقاط قوت آن در نهایت رای خود را سفید اعلام کند. او در برنامه «هشتگ عصر جدید» با اشاره به احساساتی شدن داوران در فصل قبل گفت ترکیب جدید تصمیم دارند بیشتر به خود اجراها بپردازند.

مجید اسماعیلی

مـجـیـد اسـمـاعـیـلـی بـــه عـــنـــوان جایگزین سیدبشیر حسینی عـمـلـکـردی مـشـابـه او دارد. اسماعیلی معمولا به حواشی اجراها می‌پردازد و توضیحات مفصلی درباره اجرای شرکت‌کنندگان و دلیل سفید یا قرمز شدن رای خود می‌دهد. او نیز مانند امین حیایی و کارن همایونفر، رای داوران دیگر را در نظر می‌گیرد و بعد رای مثبت یا منفی را انتخاب می‌کند. به عنوان مثال اگر شرکت‌کننده‌ای دو یا سه چراغ قرمز داشته باشد، به دلیل وجود حتی یک نکته مثبت در اجرایش، به او رای مثبت می‌دهد. به طور کلی در فصل سوم بارها پیش آمده که رای داوران دو به دو مساوی شده و تماشاچیان حاضر در سالن رای سوم را تعیین کرده‌اند، در حالی که این اتفاق در فصول قبل کمتر رخ می‌داد و غیر از امین حیایی، سه داور دیگر بدون توجه به آرای یکدیگر نظر خود را اعلام می‌کردند.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1621020

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شبکه سه سیما تلویزیون برنامه های تلویزیونی ژاله صامتی امین حیایی رویا نونهالی آریا عظیمی نژاد بشیر حسینی برنامه عصر جدید امین حیایی عصر جدید فصل سوم رای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • اعلام اسامی داوران یک هشتم نهایی جام حذفی/ عرب براقی قاضی دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو