Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ تقی رستگار فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی با اشاره به محورهای توسعه استان و ضرورت توجه به هر یک از این محورهای چهارگانه چنین آورده است بی‌گمان کشاورزی و باغداری بعد از توسعه راه‌ها مهمترین محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استانی که اجداد و نیاکان ما همگی کشاورز و باغدار و دامدار بودند و هیچ خانواده و طایفه و ایلی در استان نیست که آبا و اجداد کشاورز باغدار یا دامدار نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر نیروی انسانی با تجربه در حوزه کشاورزی باید تعداد بسیار زیاد فارغ التحصیلان کشاورزی را در سال‌های اخیر به آنها اضافه کرد و مهم تر اینکه می‌بایست از اراضی یاد کنیم که در استان چهار فصل بهترین بستر را جهت کشت انواع محصولات اعم از زراعی و باغداری فراهم کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد بهشت کشاورزی در جنوب غرب کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر نتوانستیم از این ظرفیت برای رونق تولید و اشتغال مد نظر رهبر انقلاب به خوبی استفاده کنیم.

امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا از آب‌های جاری و زیرزمینی نهایت استفاده را جهت تحقق اهداف خود در حوزه کشاورزی و همچنین حفظ و احیای منابع طبیعی کرده و به مقوله آبخیزداری به عنوان زیربنای کشاورزی و باغداری توجه غیر قابل وصفی دارند.

هر چند در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آبخیزداری کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و حتی رسیدن به نقطه حداقلی فاصله زیادی داریم.

نیک می دانیم با این کار علاوه بر کمک به رشد کشاورزی و روند تولید محصول پوشش گیاهی بی بدیل و بی نظیر استان نیز تقویت می‌شود که لازم است در دوره مدیریت جدید کشاورزی و منابع طبیعی استان به این مهم توجه ویژه و جدی شود.

اما با کمال تاسف باید اذعان کرد و پذیرفت که از اخبار جلسات و نشست‌های مسئولان ارشد استانی کمتر در خصوص آبخیزداری و پی‌گیری اعتبارات مربوط به آن می شنویم در حالی که مسئولان می بایست در سفر رئیس‌جمهور محترم به استان موضوع آبخیزداری و چانه‌زنی برای افزایش اعتبارات مربوط به آن را به صورت جدی مطالبه کرده و در دستور کار قرار می‌دادند.

چه زیبا جمله‌ای که آبخیزداری الهی ترین نگاه به طبیعت است و آبخیزدار نیز به عنوان پزشک طبیعت نام گرفته است لذا با توجه به اهمیت این مقوله در حفظ طبیعت و همچنین کمک به رشد کشاورزی لازم است مسئولان استانی در پیگیری بودجه های مربوط به آبخیزداری در سطح ملی و پرهیز از رویکرد توجه به اعتبارات استانی و قطره چکانی این مهم را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبخیزداری خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد