Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در انتقاد نادری اعلام کرد که واشنگتن افزایش نقض حقوق بشر از سوی برخی مقام‌های هندی در این کشور را پی گیری می کند.

بلینکن روز گذشته -دوشنبه- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند گفت:‌ «‌ما به طور مرتب با شرکای هندی خود در مورد ارزش‌های مشترک حقوق بشر در ارتباط هستیم و به همین دلیل برخی از تحولات نگران‌کننده اخیر در هند از جمله افزایش نقض حقوق بشر توسط برخی مقام‌های دولتی، پلیس و زندان‌ها را زیر نظر داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداد. سینگ و جایشانکار نیز که پس از بلینکن در این کنفرانس مطبوعاتی صحبت کردند، به موضوع حقوق بشر نپرداختند.

اظهارات بلینکن چند روز پس از آن بیان شد که «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات ایالات متحده این پرسش را مطرح کرد که چرا دولت در انتقاد از دولت «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند در رابطه با حقوق بشر بی‌میل است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نقض حقوق بشر هند آنتونی بلینکن حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در این باره گفت: به جای عملیات نظامی راه‌های دیگری برای اسرائیل وجود دارد تا تیپ‌های حماس در رفح را از بین ببرد.

بلینکن درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح نیز افزود: مردم حرف‌هایی را به زبان می‌آورند، اما بیایید روی عمل تمرکز کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده به جنبش حماس و در تقلا برای انداختن توپ به زمین این جنبش گفت: پیشنهاد فعلی ثابت می‌کند که اسرائیل آماده است برای دستیابی به یک معامله امتیازاتی بدهد.

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد ایالات متحده هنوز «یک برنامه روشن و معتبر برای محافظت از غیرنظامیان» در رفح را ندیده است و تا زمانی که تل‌آویو این کار را انجام ندهد «واشنگتن از یک عملیات نظامی بزرگ در آنجا پشتیبانی نخواهد کرد.»

بلینکن در پاسخ به این سوال که اگر تل‌آویو به جای دنبال کردن توافق با حماس، عملیاتی را در رفح انجام دهد، ایالات متحده چه گام‌هایی برمی‌دارد، گفت که نمی‌خواهد درباره «فرضیه‌هایی درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد» صحبت کند.

این اظهارات در حالی بیان شده است که منابع خبری صبح امروز (پنج‌شنبه) نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی