Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:08:02 GMT

کرونا موجب آریتمی قلبی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۱۰۵۶

کرونا موجب آریتمی قلبی می‌شود

طبق یک مطالعه جدید، سلول‌های خاصی درون قلب که تپش آن را تنظیم می‌کنند، می‌توانند به کروناویروس آلوده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عفونت این سلول‌های خاص که به عنوان سلول‌های ضربان ساز شناخته می‌شوند و شامل گره سینوسی هستند، می‌تواند منجر به ضربان نامنظم قلب شده و باعث افزایش یا کاهش سرعت ضربان قلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناهنجاری‌های قلبی یکی از علائم شایع کووید ۱۹ است و می‌تواند نتیجه تأثیر کروناویروس بر سلول‌های ضربان‌ساز تخصصی قلب باشد.   مطالعات الکتروکاردیوگرام (EKG) محققان دانشگاه نیویورک روی بیماران کووید ۱۹، «تاکی کاردی» (افزایش سرعت ضربان قلب) را به عنوان یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های مشاهده شده توصیف کرده است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که ۵۶ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان با تب نیز با «برادی کاردی» (کاهش سرعت ضربان قلب) مواجه هستند.   شواهد نشان می‌دهد هنگامی که سلول‌های ضربان ساز آلوده به کروناویروس می‌شوند، فرآیند خودتخریبی «فروپتوز»، مرگ سلولی وابسته به آهن، از درون گره سینوسی شروع می‌شود.   محققان دریافتند که سلول‌های ضربان ساز قلب به طور خاصی در برابر فروپتوز ناشی از عفونت کروناویروس آسیب پذیر هستند.   یک غربالگری شیمیایی نشان داد که داروهای دفروکسامین و ایماتینیب می‌توانند فروپتوز ناشی از کروناویروس را در سلول‌های ضربان ساز قلب مهار کنند.     انتهای پیام/ منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی