Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال آماده سازی برای انجام اولین مشاهدات علمی خود در تابستان امسال است. براساس گزارش‌ها، مهندسان این فضاپیما به تازگی توانستند از چهار دستگاه سه وسیله را با آینه‌ها در یک راستا قرار بدهند.

براساس گزارش سایت digitaltrends؛ دستگاه چهارم، MIRI یا دستگاه مادون قرمز میانی، کمی بیشتر طول می‌کشد تا در جیمز وب تعبیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا از نوعی سنسور استفاده می‌کند که باید در دمای بسیار پایین نگه داشته شود. دستیابی به این دما، به یک خنک کننده نیاز دارد. بخاری اکنون، ناسا به‌روزرسانی‌ای را در مورد فرآیند کاهش دما و آماده‌سازی MIRI برای عملیات به اشتراک گذاشته است.

سه ابزار دیگر Webb هم اکنون در دمای خنک ۳۴ تا ۳۹ کلوین (منفی ۲۳۹ تا منفی ۲۳۴ سانتیگراد) هستند، اما MIRI باید تا ۷ درجه کلوین کاهش یابد. برای دستیابی به آن، دستگاه دارای یک سیستم خنک کننده ویژه است. متخصصان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، نوشتند: چند هفته گذشته، این خنک‌کننده گاز هلیوم سرد را از کنار میز نوری MIRI به گردش درآورده که به خنک شدن آن تا حدود ۱۵ کلوین کمک می‌کند.

به زودی، کرایوکولر در آستانه تجربه چالش برانگیزترین روز‌های ماموریت خود است. با به کار انداختن دریچه‌های برودتی، کرایو کولر گاز هلیوم در گردش را تغییر جهت داده و آن را از طریق محدودیت جریان مجبور می‌کند. همانطور که گاز در هنگام خروج از محدودیت منبسط می‌شود، سردتر می‌شود و سپس می‌تواند آشکارساز‌های MIRI را به دمای کار خنک زیر ۷ کلوین برساند.

مادون قرمز مشاهدات علمی مانند سیارات فراخورشیدی را برای زمینیان امکان پذیر می‌کند. دو دانشمند جیمز وب توضیح دادند: احتمالا جیمز وب با کمک MIRI از سحابی‌های نزدیک تا کهکشان‌های د دور را با وضوح و حساسیت بسیار فراتر تصویربرداری می‌کند. "

بیشتر بخوانید

جیمز وب واضح‌ترین تصویر خود از فضا را ارسال کرد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جیمز وب ماموریت فضایی جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم

دریافت 35 MB

به گزارش همشهری آنلاین این ویدیو نسخه تصویری است از سروده‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آستانه‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن در جلسه‌ای توسط ایشان خوانده شد.

کد خبر 848220 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • گواردیولا آماده جدایی بازیکنش می‌شود