Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، براساس گزارش ها، آلمان اعلام آمادگی کرده تا تانک های دوره جنگ سرد را در اختیار اوکراین قرار دهد.

اگر مقامات آلمان، تحویل تانک ها را تصویب کنند آنها در فهرست کشورهایی قرار می گیرند که تانک و دیگر وسایل نقلیه زرهی را در اختیار اوکراین قرار داده یا اعلام کرده اند که در اختیار این کشور قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تسلیحاتی راین‌متال آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی هندلزبلات، از احتمال تحویل ۵۰ تانک مدل قدیمی لئوپارد ۱ به اوکراین خبر داد.

آرمین پاپبرگر تصریح کرد: تحویل این تانک ها به اوکراین نیازمند اراده سیاسی است.

وی گفت: آموزش استفاده از این نوع تانک ها برای افراد دارای مهارت، زمان زیادی نیاز ندارد.

بر اساس این گزارش، اولین محموله تانک ها می توانند طی ۶ هفته در اختیار اوکراین قرار گیرند و تحویل همه آنها نیز سه ماه زمان نیاز دارد.

این گزارش تاکید کرد که درباره امکانپذیری استفاده، نگهداری، تعمیر و تامین مهمات این نوع تانک ها توسط نظامیان اوکراین، هنوز تردیدهایی وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت آلمانی از تحویل تانک ها توسط شعبه ایتالیای این شرکت خبر داده که این شائبه را ایجاد کرد که این تانک ها قبلا در اختیار ارتش ایتالیا بوده اند.

آخر هفته گذشته، کریستینه لامبرشت وزیر دفاع آلمان از وجود محدودیت برای انتقال مستقیم تسلیحات به اوکراین خبر داده بود.

باوجود حمایت اعضای دولت ائتلافی آلمان از تحویل تسلیحات به اوکراین، اولاف شولتس صدر اعظم این کشور تحویل تسلیحات را متوقف کرده است.

براساس گزارش مجله آمریکایی «وار زون»، به خاطر احتمال تلافی روسیه، انتقال تسلیحات آلمانی از طریق یک کشور ثالث می تواند جناح های مخالف سیاسی در آلمان را نیز راضی کند.

باوجود ادعای مقامات آلمانی برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، در حال حاضر، این منبع، مهمترین منبع تامین انرژی آلمانی هاست.

آلمان برای انتقال نفربرهای زرهی به اوکراین نیز تاکنون از جمهوری چک استفاده کرده و مستقیم، این امکانات نظامی را به اوکراین نفرستاده است.

انتقال تسلیحات به اوکراین موضوعی است که بین اعضای ناتو درباره آن نظر واحدی وجود ندارد و بیشتر اعضا، نگران افزایش تنش با مسکو و درگیری مستقیم با این کشور هستند.

سفیر روسیه در آمریکا، امکان درگیری مستقیم با ناتو، در صورت تداوم ارسال تسلیحات را بعید ندانسته بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بارها از قربانی شدن اوکراین پای سیاست های ناتو انتقاد و اعلام کرده که آنها کی یف را در جنگ با مسکو تنها گذاشته اند.

غرب در حالی جمهوری های سابق شوروی را از روسیه دور کرد که در بحران ها، این جمهوری ها را تنها گذاشت و حداکثر به حمایت لفظی از آنها بسنده کرد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا جمهوری چک‌ آلمان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو اوکراین روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا جمهوری چک آلمان تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه تصمیم گرفت که پرونده شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را که خواستار ممانعت از صادرات آتی سلاح از برلین به اسرائیل است، رد کند.

قاضی نواف سلام با تاکید بر اینکه دولت آلمان به دقت بررسی می‌کند که آیا کمک‌های خاص مشمول مجوز در "اجرای نسل کشی، جنایات علیه بشریت" یا "نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو" مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای نیست که اعمال اختیارات آن را طبق ماده ۴۱ اساسنامه برای نشان دادن اقدامات موقت ایجاب کند.

قاضی با استناد به پرونده آلمان اشاره کرد که صادرات تسلیحات این کشور به اسرائیل از نوامبر ۲۰۲۳ "به میزان قابل توجهی کاهش یافته است" و از ۲۰۰ میلیون یورو در اکتبر به یک میلیون یورو در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.

قاضی افزود که بر اساس اعلام آلمان، برلین از اکتبر ۲۰۲۳ تنها ۴ مجوز صادر کرده است که تنها یکی از آنها شامل صادرات ۳۰۰۰ سلاح ضد تانک قابل حمل است. یعنی گفته می‌شود اسرائیل برای دریافت مهمات تانک به آلمان مراجعه کرده است، اما در مورد این درخواست «تصمیمی» گرفته نشده است.

دعاوی یاد شده علیه دولت برلین جدا از پرونده‌ای است که نیکاراگوئه در دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه مطرح کرد که براساس آن برلین با تداوم ارسال تسلیحات به اسرائیل، از کنوانسیون‌های ژنو سرپیچی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو