Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، کارل نهمر، صدراعظم اتریش روز دوشنبه بعد از دیدار با رئیس جمهوری روسیه در مسکو اعلام کرد که به ولادیمیر پوتین درباره تمایل ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای انجام مذاکرات مستقیم با وی اطلاع داده است. نهمر گفتگوی خود با پوتین را قاطع و شفاف ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات اوکراین | سفر نخستین رهبر اروپایی به مسکو بعد از حمله روسیه

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کاخ کرملین نیز شب گذشته یادآور شد که مذاکرات ولادیمیر پوتین و کارل نهمر، با توجه به معیارهای اخیر کوتاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار رهبران دو کشور 75 دقیقه به طول انجامید و با در نظر گرفتن مراسم استقبال اولیه - در مجموع 90 دقیقه زمان برد. این دیدار بدون حضور خبرنگاران و بدون کنفرانس مطبوعاتی پایانی انجام شد. ملاقات طرفین، نخستین نشست دوجانبه از زمان روی کار آمدن نهمر در اواخر سال گذشته بود.

صدراعظم اتریش پس از گفتگو با رئیس جمهوری روسیه، در جمع خبرنگاران یادآور شد که حمایت از روند مذاکرات مسکو و کی‌یف در استانبول اهمیت زیادی دارد. نهمر با اشاره به اینکه سفر به روسیه برای او یک "وظیفه" مهم بود، تاکید کرد: پیام سفرش این است که اعلام کند درگیری‌ها در اوکراین باید پایان یابد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهل و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

روسای جمهور روسیه و بلاروس با هم دیدار می‌کنند

"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه و "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس‌جمهور بلاروس روز سه‌شنبه در منطقه آمور روسیه برای با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

خبرگزاری های دولتی روسیه و بلاروس گزارش می دهند که تمرکز مذاکرات باید بر وضعیت اوکراین و تحریم‌های غرب باشد. لوکاشنکو اصرار دارد که بلاروس باید در مذاکرات برای حل مناقشه در اوکراین مشارکت کند. روسیه بلاروس را به عنوان ضامن حفاظت از اوکراین پیشنهاد کرده است.‎

آمادگی دولت روسیه برای حمایت از مجازات مجریان تحریم‌های غرب

دولت فدراسیون روسیه در نظر دارد از لایحه گروهی از نمایندگان دومای دولتی، مبنی بر اعمال مجازات‌های کیفری برای افرادی که از تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه پیروی می‌کنند، حمایت کند. این موضوع در پیش نویس فراخوان کابینه وزرا مشخص شده که نسخه آن بدست روزنامه "ایزوستیا" رسیده است. این مسئله پیشتر در کمیسیون فعالیت‌های قانونگذاری در دولت مورد بررسی قرار گرفته است.

یک مقام آگاه در کابینه به این روزنامه گفت که این بررسی با نظرات ارائه شده تکمیل و به دومای دولتی ارسال خواهد شد. او صحت وجود چنین سندی را تایید کرد و یادآور شد که متخلفان با جریمه‌ای تا 1 میلیون روبل یا تا 10 سال محکومیت حبس روبرو هستند.

اتحادیه اروپا نخستین بسته تحریمی علیه روسیه را در پایان ماه فوریه و بعد از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین ارائه کرد و پس از آن اتحادیه اروپا چهار بسته تحریمی دیگر را ارائه داد. اقدامات محدود کننده علیه دولت روسیه، شرکت‌ها و شهروندان روسی از سوی ایالات متحده و تعدادی از کشورهای دیگر نیز اعمال شده است.

بلینکن از همه کشورهای جهان خواست از روسیه سلاح نخرند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده صبح امروز، سه شنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد که دولت آمریکا از کشورهای جهان درخواست کرده است که از خرید تسلیحات نظامی روسی خودداری کنند.

وی توضیح داد: «ما همچنان از همه کشورها می‌خواهیم تا از معاملات جدید بزرگ برای دستیابی به سامانه‌های تسلیحاتی روسی خودداری کنند، به‌ویژه با توجه به آنچه روسیه در  اوکراین انجام می‌دهد.»

در عین حال، به گفته بلینکن، هنوز تصمیمی در مورد تحریم‌های احتمالی علیه هند به دلیل خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه گرفته نشده است.

ماکرون از قصد خود برای سفر به کی‌یف برای حل و فصل اوضاع اوکراین خبر داد

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، در صورتی که سفر او برای حل و فصل اوضاع و برقراری صلح‌ بین طرفین مفید باشد، آماده است تا به پایتخت اوکراین سفر کند.  وی گفت: «من آماده هستم که به کی‌یف یا هر شهر دیگری در اوکراین بروم، البته این کار را فقط برای بازدید از سفارت انجام نخواهم داد. من به تماس با رئیس جمهور زلنسکی و رئیس جمهور پوتین ادامه خواهم داد تا آنها  را به آتش بس و صلح تشویق کنم.»

رئیس جمهوری فرانسه پیش از این گفته بود که به عقیده وی، اوضاع اوکراین در هفته‌های آینده حل و فصل نخواهد شد، بنابراین باید به مردم نیازمند کمک های بشردوستانه گسترده ارائه شود. ماکرون همچنین ادامه مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را وظیفه خود خواند.

وزارت خارجه روسیه: اخراج دیپلمات‌ها، تغییری در مواضع مسکو در قبال اوکراین نخواهد داد

 ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مواضع خود را در قبال اوکراین تغییر نخواهد داد و اخراج دیپلمات‌های روسی از کشورهای اروپایی تاثیری در این زمینه ندارد.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «االبته آنها یکباره همه را اعلام نمی کنند به این امید که ما موضع خود را تغییر دهیم. ولی چنین اتفاقی نخواهد افتاد.من به وزارت خارجه فرانسه توصیه میکنم: اگر اجرای توافقات مینسک از سوی کی‌یف را حتی یک بار در طول 8 سال گذشته با خطر اعمال تحریم‌ها مرتبط می کردید، صلح و ثبات در اروپا دست یافتنی بود ولی چنین کاری انجام نشد.».

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه شش دیپلمات روس را "عنصرنامطلوب" اعلام کرد.

تلاش بورل برای توجیه عدم امکان کنار گداشتن نفت و گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، سئول سیاست خارجی و امنیتی دیپلماسی اروپایی شب گذشته، دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ اعتراف کرد، خودداری احتمالی اتحادیه اروپا از واردات منابع انرژی از روسیه، اقدام نظامی روسیه در اوکراین را متوقف نخواهد کرد.

او گفت: "بیایید توهم نداشته باشیم: اگر امروز واردات گاز و نفت را متوقف کنید، این اقدام باعث نخواهد شد که در هفته‌های آینده ارتش روسیه اقداماتش در اوکراین را متوقف کند.

به گفته بورل، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص امکان اعمال ممنوعیت واردات نفت روسیه گفتگو کردند، ولی هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

اعزام هیئت اتحادیه اروپا برای جستجوی شواهد جنایات جنگی به اوکراین

وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا هیئت کارشناسی را برای جستجو و جمع آوری شواهد مربوط به جنایات جنگی به اوکراین اعزام خواهند کرد.  جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی با اعلام این مطلب، یادآور شد که همچنین مقرر شده که اقدامات برای این ماموریت با تامین کمک های مالی صورت بگیرد.

روز دوشنبه سفیر فرانسه در اوکراین نیز گفت که گروهی از ژاندارم‌های فرانسوی برای کمک به بازرسان اوکراینی در تحقیق جنایات جنگی به شهر لووف وارد شدند. به گفته وی، این گروه بزودی آغاز به کار خواهند کرد. فرانسوی‌ها اولین کسانی هستند که به این اقدام دست زدند.

تصرف بندر ماریوپل توسط نیروهای دونتسک

دنیس پوشینین، رئیس جمهوری منطقه دونتسک اوکراین شب گذشته اعلام کرد که نیروهای دونتسکی با حمایت نظامیان روسی کنترل بندر ماریوپول را به دست گرفتند. وی در گفتگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: در خصوص بندر ماریوپل، باید بگویم که اکنون این منطقه تحت کنترل ما قرار دارد.

روز دوشنبه ادوارد باسورین، سخنگوی نیروهای مردمی دونتسک نیز اعلام کرده بود که حدود 80 درصد بندر ماریوپل از دست نیرهای ملی گرای اوکراینی آزاد شده است.

سربازان اوکراینی با لباس نیروهای مسلح روسیه در اودسا دیده شدند

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شب گذشته شورای امنیت اعلام کرد که تعداد زیادی از نیروهای نظامی اوکراینی که به منظور اقدامات تحریک آمیز، یونیفرم سربازان روسی به تن کرده بودند، در شهر بندری اودسا مورد توجه قرار گرفته و گزارشاتی از سوی مردم در این خصوص دریافت شده است.

این دیپلمات روس افزود: "به نظر می رسد که یک اقدام تحریک آمیز گسترده و خونین، یا به عبارت دقیق تر، عملیات زیر پرچم دروغین، در این شهر تدارک دیده شده است. همکاران، بعداً نگویید که ما در این خصوص به شما هشدار نداده بودیم."

پولیانسکی گفت که روسیه به سازمان ملل اطلاع داده است که اقدامات تحریک آمیز جدیدی توسط مقامات اوکراینی در حال آماده شدن است.

ژاپن تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال می‌کند

بر اساس بیانیه صبح امروز وزارت امور خارجه ژاپن، این کشور تحریم‌های بیشتری را علیه 398 فرد و 28 سازمان در فدراسیون روسیه با توجه به حوادث اوکراین اعمال کرده است.

در میان افرادی که دارایی‌های آنها در ژاپن مسدود خواهد شد، تعداد زیادی از نمایندگان دومای دولتی روسیه هستند. در میان مقامات نظامی تحت تحریم، فرمانده کل ناوگان دریایی روسیه، معاون اول وی، فرمانده کل نیروی زمینی ارتش روسیه و برخی دیگر مقامات وزارت دفاع روسیه دیده می شوند.

تعدادی از سازمان‌های روسی که به دولت مرتبط هستند نیز در فهرست تحریم‌ها گنجانده شدند.

دستور پوتین برای حمایت اجتماعی و اقتصادی از مردم روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه به دولت این کشور دستور داد تا مجموعه‌ای از اقدامات لازم را با هدف حمایت اجتماعی و اقتصادی از شهروندان روس انجام دهد.سند مربوط به این دستور در وب سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده است.

دولت روسیه موظف شده است همراه با مقامات اجرایی مناطق فدرال، کاهش سطح فقر شهروندان و نابرابری درآمدی مردم را در سال 2022 تضمین کند.

کد خبر: 1136347 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین رئیس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا یادآور شد رئیس جمهور امور خارجه روز دوشنبه تحریم ها شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،خبرگزاری "تاس", بر اساس پیام در تارنمای وزارت کشور روسیه، کووال به دلیل یک جرم جنایی تحت تعقیب است.

این وزارتخانه به نوع این جرم اشاره نکرده است.

کوال از ۲۵ مارس تا ۳ ژوئیه ۲۰۱۴ به عنوان سرپرست وزیر دفاع اوکراین خدمت کرد. او همچنین معاون دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین بود. وی از ۱۶ مارس ۲۰۲۲ ریاست دانشگاه دفاع ملی اوکراین را بر عهده دارد.

در فوریه گذشته، کمیته تحقیقات روسیه، کوال را به طور غیابی به هماهنگی برای "تجاوز نظامی به ساکنان دونباس در سال ۲۰۱۴" متهم کرد.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که امروز، وزارت کشور روسیه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.
پایگاه داده وزارت کشور روسیه همچنین محل تولد افراد تحت تعقیب را درج کرده و شهر کریووی روگ واقع در استان دنیپروپتروفسک اوکراین زادگاه زلنسکی ذکر شده است.

وزارت کشور روسیه همچنین پوروشنکو رئیس جمهور سابق اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
بنا بر این گزارش، پوروشنکو متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۵ در شهر بُلگراد استان اودسا است. وی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رئیس‌جمهوری اوکراین بود.

پیش‌تر وزارت کشور روسیه بامداد جمعه اعلام کرد که اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.
وزارت کشور روسیه به اتهاماتی که به لیتویننکو وارد شده است تا در این فهرست قرار بگیرد، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش آلکسی دانیلوف را از ریاست شورای امنیتی و دفاع ملی این کشور برکنار و لیتویننکو را جایگزین وی کرد. لیتویننکو پیشتر رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین بود.

وزارت کشور روسیه پنجشنبه شب همچنین «والنتین نالیوایچنکو» قانونگذار اوکراین را نیز در فهرست تحت تعقیب قرار داد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ رئیس رئیس امنیت اوکراین بود. نالیوایچنکو به فراخوان برای خشونت علیه نیرو‌های نظامی روسیه متهم شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب