Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با الف در مورد حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: علیرغم اینکه مجلس در تلاش بود که ارز ترجیحی  را حذف کند، با توجه به مشکلات اقتصادی  تجدید نظر کرد چرا که اگر ارز ترجیحی به یکباره حذف شود حتما آثار روانی زیادی را بر جامعه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در ماه ای اخیر زمانیکه فقط خبر ارز ترجیحی منتشر شد قیمت برخی کالاها از جمله نهاده های دامی در بازار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز با بررسی این موارد تصمیم گرفتند که ارز ترجیحی به یکباره حذف نشود.

علیزاده گفت: دولت در نظر داشت که این ارز را فقط برای کالاهای خاصی در نظر بگیرد که آن کالاها دو قلم یعنی دارو و گندم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: با مقاومت مجلس ارز ترجیحی به همه کالاهایی که در سال های گذشته تعلق می گرفته، امسال نیز شامل همان کالاها خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت،  بیان کرد: آنطور که انتظار می رفت هماهنگی لازم میان تیم اقتصادی دولت دیده نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته اظهار نظرات ضد و نقیضی که میان اعضای تیم اقتصادی دولت وجود داشت را شاهد بودیم و در مواردی معاون اقتصادی رییس جمهور موضوعی در مورد افزایش مبلغ یارانه ها را مطرح کرد اما وزیر اقتصاد آن را تایید نکرد.

وی گفت: ناهماهنگی میان تیم اقتصادی دولت باعث شده که عملکرد اقتصادی دولت کند شود و دولت نتواند چابکی لازم را داشته باشد.

علیزاده افزود: هنگام انتصابات در دولت این نگرانی ها برای ما وجود داشت اما ما حق دخالت در انتصابات دولت را نداشتیم.بنظر می رسد تیم اقتصادی دولت نیازمند جراحی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تاثیر مذاکرات بر شرایط اقتصادی کشور، گفت: نمیخواهم موضع اقتصادی را بر مذاکرات گره بزنم اما از طرفی هم نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم.

وی افزود: با توجه به تلاش هایی که ریاست محترم جمهوری انجام می دهند حتما گشایش هایی را در پایان مذاکرات خواهیم داشت.

علیزاده گفت: میزان فروش نفت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشاندهنده گشایش اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد کسری بودجه، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که منابع جدید دیگری را برای دولت تعریف کنیم.

علیزاده افزود: امیدوارم با نتیجه مثبتی که از مذاکرات بدست خواهیم آورد بتوانیم پول های بلوکه شده مان را در دیگر کشورها آزاد کنیم و همچنین تبادلات بانکی مان را بادیگر کشورها انجام دهیم که همه این مسائل باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دوران تحریم به اندازه کافی برای اصلاح ساختار غلط اقتصادی تلاش شده است، ادامه داد: خیر – به نظر من انچه که لازم بوده اتفاق نیفتاده است. در مجلس یازدهم به دنبال این هستیم که این تغییرات ساختاری را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درامدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه امسال محقق می شود، افزود: آن انتظاری که در سال گذشته جهت تحقق درامد مالیاتی وجود داشت برآورده نشد لذا بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان می توانستیم در بخش مالیاتی درآمد داشته باشیم که انجام نشد.

وی در مورد مشکلات بازار سرمایه، گفت: وظیفه ذاتی برای همه نمایندگان وجود دارد که آن صیانت از حقوق مردم در بازار سرمایه است اما یک وظیفه پارلمانی هم داریم. 

علیزاده افزود:  از همه ابزارهای نظارتی خود برای جلوگیری از ضرروزیان های مردم در بازار سرمایه استفاده کرده ایم اما متاسفانه نتوانسته ایم جلوی ضررو زیان های بورس را بگیریم.

وی گفت: حرکت صعودی بورس در سال 98 تا 99 غیرمنطقی بود.

علیزاده در مورد حل مشکلات صنعت خودرو نیز افزود: این مسئله اراده سیاسی در تمامی ارکان حاکمیت را می طلبد. باید بپذیریم صنعت خودروسازی نمیتواند با قیمت گذاری دستوری پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی ما نتوانسته محصولات با کیفیتی را به مردم ارائه دهد، گفت: تمام ارکان حاکمیت ضمن حمایت از کالای داخلی باید راه را برای ورود خودروهای خارجی مشابه باز کند تا رقابت ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که خودرو شخصی شما چیست، عنوان کرد: یک خودروی ال 90داشتم و آنرا فروخته ام اما در حال حاضر خودرویی پژو پارس که در اختیار ما قرار داده را استفاده می کنم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اقتصادی مردم بخاطر بهره وری پایین است یا توزیع ناعادلانه ثروت، افزود: ما در کشور در بخش صنعت و کشاورزی بهره وری بسیار پایینی داریم. از طرفی هم توزیع ناعادلانه ثروت هم وجود دارد که دلیل عمده آن تورم موجود در کشور است.

 

منبع: الف

کلیدواژه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ به این سوال تیم اقتصادی دولت ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست