Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@01:06:04 GMT

توسلی: مجری تصمیمات خوب مجلس برای کسب و کار، دولت است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۱۳۳۰

توسلی: مجری تصمیمات خوب مجلس برای کسب و کار، دولت است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس برای موضوع کسب و کار و صدور مجوزها تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم، گفت: مجریان تصمیمات مجلس، دولت محترم است و اعضای دولت باید برنامه‌ی جامعی در زمینه کسب و کار داشته باشند وگرنه مصوبات مجلس به جایی نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله توسلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده (۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی اظهار کرد: همان قدر که سیاه‌نمایی اقدامی ناپسند است، امید واهی ناپسندتر است و حتی به منافع ملی کشور آسیب می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس طی چند سال قبل نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد بوده، اما از سال ۹۱ تا ۹۸ نزدیک به صفر بوده و نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی ۸‌.۳ درصد تا ۱۴ درصد در نوسان بوده است. این موضوع آسیب جدی به اقتصاد ملی وارد کرده است. تشکیل صندوق ثابت از سال ۱۳۹۰ همواره روند نزولی داشته و انباشت سرمایه در بخش نفت و گاز، صنعت، ساختمان و ارتباطات از سال ۹۱ منفی بوده است.

توسلی گفت: متوسط نرخ تورم بلند مدت اقتصاد ایران نزدیک به ۲۰ درصد بوده است در حالی که تمام کشورهای جهان توانسته‌اند که معضل بیماری و تورم  را حل کنند و نرخ تورم در دنیا ۲.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه «والله که شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و مردم در جامعه با مشکلات جدی مواجهند»، خاطرنشان کرد: در مجلس برای موضوع کسب و کار و صدور مجوزها تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم ولی مجریان آنها، دولت محترم است و اعضای دولت باید برنامه‌ی جامعی در این زمینه داشته باشند وگرنه مصوبات مجلس به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم استانی سیاسی كسب و كار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان

آفتاب‌‌نیوز :

فتح‌الله توسلی امروز با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران موجب گلایه کشاورزان استان شده است، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات قبلی حدود ۲۰ میلیون لیتر سهمیه سوخت تراکتور‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد نموده است.

وی گفت: نمایندگان نیز در گلایه به این وضعیت در صحن علنی مجلس اقدامات ناهماهنگ وزارت نفت، جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا را غیر قابل قبول دانسته و نسبت به ساماندهی این موضوع تأکید کردند.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: کشاورزی که در این شرایط سخت اقتصادی در حوزه تولید فعالیت دارد نباید با معادله چندمجهولی مواجه شود و این وضعیت اصلا پذیرفتنی نیست.

 وی افزود: نباید چنین باشد که افرادی در پایتخت یک شبه تصمیم بگیرند سهمیه سوخت یک استان را کاهش دهند و مردم با مشکل و کمبود سوخت مواجه شوند.

توسلی اضافه کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده امروز جلسه‌ای در مرکز مکانیزاسیون جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پالایش نفت و سازمان بازرسی کشور تشکیل دادیم و دغدغه کشاورزان را مطرح کردم.

وی در این باره گفت: طی بررسی‌ها مقرر شد کمیته‌ای در اسرع وقت در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مجدد کاهش سهمیه سوخت کشاورزان تشکیل و اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی