Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقری‌ معتمد به انتقاد از هادی ساعی پرداخته است

محمد باقری‌ معتمد در خصوص وضعیت این روزهای تکواندوی ایران صحبت کرده است.

به گزارش طرفداری، محمد باقری‌ معتمد درباره تغییر اعضای کادرفنی تیم ملی تکواندو به میزان گفت:

بحث تغییرات در کادر فنی تیم ملی اصلا ارتباطی با مسائل فنی نداشته و این تحولات فقط به خاطر خصومت شخصی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته هم دیده‌ایم که هادی ساعی چیزی از مباحث فنی سر درنمی‌آورد.

وی‌ ادامه داد:

عدم ابقای کادر سابق در تیم ملی بیشتر خصومت شخصی ساعی با من بود. همچنین فدراسیون از قبل اعلام کرد، گزینه‌های سرمربیگری برنامه بدهند. اعضای کمیته فنی نیز تشخیص دادند که برنامه ما بهتر از سایرین است و قرار شد تا در مورد برخی از موارد فنی بحث کنیم، اما ساعی در همان جلسه ارزیابی برنامه گزینه‌های سرمربیگری به صراحت اعلام کرد که به برنامه اعتقادی ندارد. اگر به برنامه اعتقاد نداری بی جا می‌کنی از کسانی که گزینه سرمربیگری هستند، می‌خواهی برنامه‌های‌شان را ارائه بدهند.

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت:

این حرف ثابت می‌کند که تشکیل این کمیته فنی در فدراسیون تکواندو، کاملاً صوری بوده و جلساتی که برگزار شده تشریفاتی است تا در نهایت مهره‌های خودشان را در تیم ملی بگذارند و با آن‌هایی کار کنند که هر چه رئیس فدراسیون گفت، بگویند چشم!

باقری معتمد درباره ارائه برنامه بدون اشکال‌شان به کمیته فنی فدراسیون تکواندو، عنوان کرد:

از لحاظ فنی، مشکلی از ما پیدا نکردند و این قدر بحث فنی ما بالا بود که نتوانستند ایراد بگیرند. من حدود ۴ ماه به عنوان کمک مربی کنار فریبرز عسگری حضور داشتم. در این مدت کوتاه تمرینات و اردو، توانستیم در دو رویداد قهرمان شویم. تیم تکواندوی آذربایجان حتی با قهرمانان اروپایی و المپیکی‌اش در جایگاه سوم و پایین‌تر از ما قرار گرفت. این موضوع نشانگر این بود که در مدت کوتاه خیلی خوب کار کرده بودیم و نتیجه هم گرفتیم، اما با این حال کادر فنی را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه تغییرات به ضرر تکواندو است، تاکید کرد:

مربی تا می‌آید از نفرات شناخت پیدا کند اینگونه برکنارش می‌کنند. این تغییرات فقط به خاطر قصد و غرض رئیس فدراسیون تکواندو است و متاسفانه منافعش را به منافع ملی ترجیح داده است. تازه از کادر فنی و بازیکنان شناخت پیدا کرده بودیم و خوب جلو می‌رفتیم. متاسفانه دیگر چشم نداشتند ببینند که داریم به تکواندوی ایران کمک می‌کنیم.

قهرمان تکواندوی جهان با اشاره به این اینکه همدلی در این رشته ورزشی دیگر وجود ندارد، تصریح کرد:

هیچکدام شعار‌هایی که هادی ساعی بعد انتخابات داد و گفت که با همدلی تکواندوی ایران را به جایگاه اصلی‌اش می‌رسانیم و جایگاه قهرمانان خوب‌مان حفظ می‌شود، نیفتاد. این آقا از موقعی که آمده، فقط شمشیر را از رو بسته است و کینه‌هایی که نسبت به آدم‌ها داشته یکی از پس دیگری را به اجرا درمی‌آورد.

وی ادامه داد:

از آن زمان که به عنوان کمک مربی به همراه مهرداد یوسفی مربی بدنساز به تیم ملی تکواندو اضافه شدیم و تیم تقویت شد، نتایج خوبی کسب کردیم، اما متاسفانه یک سری باز هم غیر فنی نگاه کردند و با خصومت شخصی کادر تیم ملی را تغییر دادند. تغییر خوب است، اما باید در وقت و زمان مناسب رقم بخورد، الان زمانی نبود که این تغییرات صورت گیرد. صلاح نبود که کادر فنی تغییر کند چراکه در این مدت کم شناخت خوبی از نفرات پیدا کرده بودیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده بودیم تا بتوانیم بعد از تعطیلات عید کار کنیم.

پیشکسوت تکواندو درباره اینکه ساعی خودش با حرف و حدیث رئیس فدراسیون شده است، گفت:

دلم برای تکواندو می‌سوزد و متاسفم برای کسانی که در رأس کار قرار دارند، در حالی که خودشان هزار مشکل اخلاقی و رفتاری دارند، حالا هم با حرف و حدیث رئیس فدراسیون شده است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جدید از عقب افتادن مسابقات جهانی برای برکناری کادر فنی تیم ملی سو استفاده کرده است، عنون کرد:

کادر فنی سابق تیم ملی با فدراسیون قبلی تا قهرمانی جهان قرارداد داشت، اما این مسابقات به تعویق افتاد و فدراسیون جدید هم از این عقب افتادن مسابقات سوء استفاده کرد و در نهایت کادر جدیدی را معرفی کرد.

مربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه رییس فدراسیون نباید در مباحث فنی دخالت کند، اظهار کرد:

ساعی مدال‌های خوبی برای کشورمان به ارمغان آورده است، اما مگر توانسته به عنوان مربی در تیمی مقام ارزنده‌ای بگیرد. رئیس فدراسیون نباید در بحث فنی ورود کند و بهتر است در بحث مدیریتی کارش را جلو ببرد. این دخالت بی جا در مباحث فنی باعث می‌شود منافع تیم ملی به خطر بیافتد.

وی افزود: 

بیژن مقانلو ۶ سال بیرون از مربیگری بوده و هیچ جا کار نکرده است و باید در قوانین داوری و مسابقات به روز باشد تا این موضوع برای او مشکل ساز نشود. اگر قرار است کارش را شروع کند هر چه زودتر خودش را به روز کند. این‌ها کار خودشان را انجام دادند و بدون در نظر گرفتن مسائل فنی سرمربی را انتخاب کردند و انتخاب فقط نظر رئیس فدراسیون بود. مهم است تا کمک‌‌های سرمربی جدید حتی اگر قهرمان یا مربی با تجربه‌ای باشند نیز به روز باشند. مربیانی که در تیم ملی گمارده می‌شوند زمانی که از تیم بیرون بوده‌اند، باتوجه به تغییر قوانین داوری و کوچینگ باید این موارد را هم گذرانده باشند و سپس بیایند و در کادر فنی قرار بگیرند.

باقری معتمد با اشاره به اینکه افرادی هم اکنون در کادر فنی قرار گرفته‌اند که امتحانشان را پس دادند، بیان کرد:

بار‌ها گفتم که عیار یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک مشخص می‌شود. در دو دوره قبلی بازی‌های المپیک نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در زمان اردو‌های آماده‌سازی برای حضور در المپیک ریو اصلا آرامش در تیم ملی وجود نداشت. از اعضای کادر فنی بیژن مقانلو، مانند بی‌باک و نصرآزادانی بپرسید که آن‌ها در بین کادر فنی خودشان دعوا نداشتند؟ در ادامه هم نتواستند تیم را مدیریت کنند و بین بازیکنان تفرقه افتاد.

نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن با اشاره به اینکه فقط برای کمک به تکواندوی ایران پا پیش گذاشتم، اذعان کرد:

من در تمامی مصاحبه‌هایم گفته‌ام که هدفم کمک به تیم ملی کشورم است، هر جا از من کمکی خواسته شود با جان و دل کمک خواهم کرد. بهمن عسگری و اصغر رحیمی از من خواستند تا بیایم و به تکواندو کمک کنم. از آذر ۱۴۰۰ در معیت تیم ملی بودم و در این مدت سه، چهار ماه در بین بازیکنان و کادرفنی آرامش وجود داشت. عسکری با کمک‌های خود تعامل داشت و همه با همفکری داشتیم کار را جلو می‌بردیم. این انسجام در زمان کوتاه به وجود آمده بود و آقایان دوست نداشتند اتقاق‌های خوب را رقم بزنیم.

وی در مورد اینکه مسئولان فدراسیون تکواندو باید با انتخاب این کادر فنی، پاسخگوی نتایج آینده تیم ملی باشند، گفت:

به گفته مسئولان فدراسیون، اعضای این کادر فنی تا بازی‌های آسیایی قرارداد دارند و بعد از آن در مورد عملکرد فنی این کادر تصمیم‌گیری خواهند کرد. با این روندی که در پیش گرفته‌اند فکر نمی‌کنم نتایج درخوری را بگیرند و همین الان هم فقط زمان را از دست می‌دهیم. متاسفانه اگر روزی نتایج خوب کسب نشود، باید فدراسیون به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جوابگو باشد.

کارشناس تکواندوی ایران اضافه کرد:

تکواندوی ایران هم اکنون ۸ سال از تکواندوی روز دنیا عقب افتاده‌ است. قبلاً تمام کشور‌های دنیا دوست داشتند با تیم ملی ایران اردوی مشترک برگزار کنند، اما الان هیچ یک از قدرت‌های بزرگ تکواندوی جهان تمایلی به برگزاری اردو با ما ندارند.

باقری معتمد در پایان خاطرنشان کرد:

امیدوارم تکواندو به روز‌های اوج برگردد. من همیشه چه زمان پولادگر و چه حالا که هادی ساعی در رأس کار است، حرفم را فنی زده‌ام و از کسی ترسی ندارم.

اخبار داغ 

اولین واکنش علی دایی به ماجرای باز کردن کرواتش در قطر ساکت الهامی: 300 دقیقه برابر استقلال گل نخوردیم؛ فرهاد بهترین تیم ایران را ساخته است حقیقی: حرف مفت می زنند که من پنالتی گیر نیستم / فیلم پیراهن اول احتمالی آرژانتین در جام جهانی 2022 / عکس نام کریم بنزما در صندوق رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو تیم ملی تکواندو تکواندوی ایران رئیس فدراسیون سابق تیم ملی تیم ملی هادی ساعی کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده

سعید تابش‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه پایانی کمیته فنی فدراسیون مشخص شدند، اظهار کرد: جلسه‌ای ۵ ساعته برگزار کردیم و دستور جلسه بررسی گزینه‌هایی بود که فدراسیون به کمیته فنی ارائه کرده بود. ۵ گزینه خارجی و ۴ گزینه داخلی مطرح شده بودند، قرار بر این شد تا بررسی دقیقی صورت بگیرد و دید از میان گزینه‌های خارجی کدامیک به سیاست‌های فدراسیون نزدیک هستند. روی گزینه‌های داخلی هم آنهایی که در خط مشی فدراسیون و برنامه‌های آن قرار دارند.

صحبت‌های ابتدایی را با گزینه‌های خارجی انجام دادیم

وی ادامه داد: از میان سرمربیان خارجی از بین ۵ گزینه به ۲ گزینه و از میان گزینه‌های داخلی نیز ۲ گزینه را انتخاب کردیم. هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال که قراردادشان به پایان رسیده بود یکی از گزینه‌ها بودند که در انتخاب گزینه‌هایی نهایی رأی نیاورد. «مارکو راموندینو» مربی ۴۳ ساله ایتالیایی و «رادوان تریفانوویچ» مربی ۵۴ ساله اسلوونیایی گزینه‌های خارجی فدراسیون هستند. از قبل با این دو مربی صحبت‌های ابتدایی انجام شده و تمایل خود را برای هدایت تیم ملی بسکتبال ایران اعلام کردند. از اینجا به بعد صحبت‌ها با آنها روند جدی‌تری به خود می‌گیرد. قطعاً هر دو طرف شرایط و خواسته‌هایی دارند که در مذاکرات مطرح خواهند کرد.  

روی مارکو نظر مثبت و تأکید داریم 

تابش‌نیا خاطرنشان کرد: مارکو راموندینو بیشتر در رده‌های پایه سرمربیگری کرده و به صورت تخصصی روی ارتقای فنی بازیکنان نوجوان و جوان فعالیت داشته، در حال حاضر هم سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیاست. خیلی هم موفق عمل کرده و یکی از دلایلی که روی مارکو نظر مثبت و تأکید داریم این است که تیم ملی بسکتبال در آستانه پوست اندازی است و نیاز به تغییر نسل حس می‌شود. هدف درازمدتی داریم که با بازیکنان جوان باید به آن برسیم و اتفاق نظر روی او ایجاد شد که می‌تواند منجر به انتخاب وی شود. رادوان تریفانوویچ در حال حاضر کمک مربی تیم ملی اسلوونی است. در رزومه او سرمربیگری تیم ملی اسلوونی، تیم‌های ملی پایه و باشگاهی اسلوونی و همچنین رقابت‌های یورولیگ دیده می‌شود. قرار بر این است که اگر توافقی صورت گرفت با یک از این دو گزینه خارجی باشد.

اولویت بندی میان مربیان داخلی و خارجی نیست

سخنگوی کمیته فنی افزود: دو گزینه ایرانی هم با توجه به اینکه در مرحله حساسی هستیم و می‌تواند بر روند لیگ برتر تأثیر منفی داشته باشد، نام آنها مطرح نمی‌شود. اعلام نام آنها لیگ را به چالش می‌کشد و قرار بر این است بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر با آنها مذاکره انجام می‌شود. در همین راستا مذاکره با مربیان خارجی هم ادامه دارد و فدراسیون بسکتبال از میان آنها گزینه نهایی را انتخاب می‌کند. هیچ اولویت بندی میان مربیان داخلی و خارجی نیست بلکه فدراسیون بسکتبال با سرمربی موردنظر اهداف خود به توافق می‌رسد و گزینه‌ای که بتواند تیم ملی را به نتایج و موفقیت‌هایی برساند که رضایت هواداران را به همراه دارد.

احتمال اینکه شاهین طبع گزینه نهایی باشد خیلی قوی است

وی در مورد اینکه یکی از ۲ گزینه داخلی مهران شاهین طبع است و به دلیل تجربیات ارزنده‌ای که در عرصه مربیگری دارد احتمال آنکه گزینه نهایی شود و یک بار دیگر سرمربی تیم ملی بسکتبال نام بگیرد؛ تصریح کرد: احتمال اینکه شاهین طبع گزینه نهایی باشد خیلی قوی است و اینکه گزینه‌هایی که از آنها نام برده می‌شود برای جامعه بسکتبال ایجاد سوال کند ولی برای صحبت با گزینه‌های داخلی مانند مهران شاهین طبع و چند گزینه دیگر، متأسفانه یا خوشبختانه نداریم. منتهی مراتب اینکه بگوییم صرفاً شاهین طبع گزینه سرمربیگری است، نه چنین نیست. در کل با صحبت‌هایی که با فدراسیون کردیم برای جلوگیری از ایجاد چالش در لیگ برتر بسکتبال پس از اتمام مسابقات، دو گزینه داخلی اعلام می‌شوند. نمی‌خواهیم مردم به گمانه‌زنی بیفتند و در نهایت فردی شود که گزینه نیست.

فدراسیون یکی از ۴ گزینه را انتخاب می‌کند

تابش‌نیا در مورد اینکه اولویت کمیته فنی و فدراسیون بسکتبال سرمربی داخلی است یا خارجی، عنوان کرد: اولویت کمیته فنی بر این است که چه نتیجه‌ای و با چه کسی این نتیجه را بگیریم. برای همین دو گزینه خارجی عنوان شدند تا فرصت انتخاب سرمربی خارجی را از دست بدهیم. ممکن است در شرایطی قرار بگیریم و به این نتیجه برسیم که با سرمربی خارجی کار کنیم. ۴ گزینه‌ای که به فدراسیون ابلاغ کردیم، می‌توانند در خط مشی فدراسیون باشند و دلیل آن این است که با هر کدام از آنها توافق حاصل شود این توانایی را دارد که خواسته‌های فدراسیون را در تیم ملی اجرایی کند. احتمال صددرصد را نمی‌توانیم بگذاریم که سرمربی تیم ملی از میان این ۴ نفر انتخاب می‌شود، اما اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد فدراسیون یکی از آنها را انتخاب می‌کند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان