Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:37:29 GMT

جزئیات شاخص‌های رتبه‌بندی، ارتقا و تنزل رتبه معلمان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۱۳۵۹

جزئیات شاخص‌های رتبه‌بندی، ارتقا و تنزل رتبه معلمان

به گزارش «تابناک»، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با صداوسیما درباره شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: ارزشیابی عملکرد سالانه در سه سال منتهی به سال ۱۴۰۰ را در آیین‌نامه رتبه‌بندی لحاظ خواهیم کرد.

وی افزود: دوره‌های ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها، پژوهش‌های معلمان، تهیه نرم‌افزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرایند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنواره‌ها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامه‌ها، نیرو‌های دارای ساعت موظف بیش از ۲۴ ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیرو‌های فرهنگی و ورزشی جزو شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی لاشکی درباره اینکه آیا دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار است در رتبه‌بندی به معلمان امتیاز دهند، گفت: این موضوع در مرحله نخست مطرح نیست و در مراحل بعد که برای ۵ سال آینده وجود دارد این موضوع مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید به معلم فرصت دهیم و اگر یک‌باره بگوییم نظرات دانش‌آموزان و خانواده‌ها لحاظ خواهد شد شاید شرایط آماده نبود، اما در مرحله دوم افراد ۵ سال فرصت دارند تا بر اساس شاخص‌های مشخص شده توسط قانونگذار حرکت کنند بنابراین در آینده این موضوع را لحاظ می‌کنیم.

احمدی لاشکی افزود: برای اعمال نظرات دانش‌آموزان در رتبه‌بندی معلمان براساس ظرفیت دانش آموز برنامه‌ریزی خواهیم کرد چرا که دانش آموز ابتدایی، متوسطه اول و دوم ظرفیت‌های متفاوتی دارند و ممکن است از دانش آموز ابتدایی بیش از دو سوال پرسیده نشود آن هم نه از تمام دانش آموزان، در دوره دوم ابتدایی تعداد سوالات ممکن است بیشتر شود و در دوره متوسطه اول و دوم نیز اینگونه خواهد بود البته موضوع به گونه‌ای سنجش خواهد شد تا آسیبی که تصور می‌شود برای معلمان وجود داشته باشد، لحاظ شود و نگران این موضوع نباشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان یک مجموعه هزار امتیازی برای استقرار است که مدرک تحصیلی و سابقه کار نیز لحاظ خواهد شد، برای سنوات تجربی حداکثر ۷۵ امتیاز لحاظ شده است و افراد باید کار معلمی کرده و در آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای مدرک تحصیلی دکترا ۵۰ امتیاز، کارشناسی ارشد ۴۰ امتیاز، کارشناسی ۳۰ امتیاز، فوق دیپلم ۲۰ امتیاز و دیپلم ۱۰ امتیاز لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: قانونگذار به ما اجازه داده بین رتبه‌ها ۵ سال توقف باشد، اما بعضی موارد را استثنا کرده به عنوان مثال فردی که در دوره ابتدایی تدریس می‌کند یا افرادی که در مدارس استثنایی و مناطق محروم و مرزی مشغول به کار هستند، این افراد می‌توانند به ازای هر سال خدمت سه ماه زودتر ارتقا یابند و شاید ارتقای آن‌ها به رتبه بعدی نیازمند ۴ سال توقف باشد.

احمدی لاشکی همچنین گفت: افرادی که تحت عنوان معلم جذب شده‌اند و هم‌اکنون در ادارات کار می‌کنند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، اما افرادی که از همان ابتدا به عنوان نیروی اداری جذب شده‌اند، مشمول نیستند.

وی در پایان متذکر شد: افرادی که بعد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و افرادی که قبل از این تاریخ بازنشسته شدند شامل نخواهد شد. رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد و در قانون توقف و تنزل رتبه لحاظ شده است به گونه‌ای که معلمان هر سه سال یک بار باید بررسی شوند و اگر توانستند رویه را حفظ کرده و به سمت ارتقا حرکت کنند به رتبه بالاتر می‌روند، طبق قانون اگر معلمی دو بار تنزل رتبه پیدا کرد باید از حوزه آموزشی به حوزه اداری برود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز دهم رمضان آموزش و پرورش معلمان رتبه بندی معلمان ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز دهم رمضان رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش دانش آموزان احمدی لاشکی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • خیرونا برد، بارسا یک پله سقوط کرد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان