Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال جدید گفت: امروز مردم آبادان و خرمشهر به دلیل از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌های این دو شهر در جنگ تحمیلی از مشکلات متعددی رنج می‌برند؛ البته بخشی از مشکلات این شهرستان‌ها که در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان احصاء شده در حال برطرف شدن است و در سال جدید با طرحی نو به دنبال رفع مسائل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در منطقه آزاد این است که باید چنان رونقی می‌یافت تا دست خود را از جیب دولت خارج می‌کرد اما در گذشته این اتفاق نیفتاد و تلاش ما این است که در نخستین گام این منطقه را به بلوغ برسانیم و سپس توسعه دهیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه این کار، نیازمند تأمین اعتبارات و برنامه‌های میان و بلند مدت است،افزود: البته این منطقه از ظرفیت‌های مهمی نظیر زیرساخت‌ها برخوردار است و نه تنها مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بلکه این خود یک مزیت است.

مرتضوی افزود: طرح توسعه منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر باید مبتنی بر مزیت‌های نسبی منطقه باشد و با لحاظ کردن مؤلفه‌هایی نظیر دریامحوری و صادرات‌محوری و توجه به صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت، باید برای آن برنامه‌ای پنج ساله نوشت.

وی بر همین اساس خطاب به نمایندگان نهادهای ذی‌ربط تأکید کرد: این طرح، باید از نظر کمی و کیفی در توسعه این منطقه قابل اجرا باشد.

در این نشست که به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور استاندار خوزستان و نمایندگان برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد، درباره ظرفیت‌های توسعه تجاری در مرز، دوگانگی مدیریت در سطح منطقه آزاد اروند، توسعه و بهبود پایانه مرزی شلمچه، معضلات اقتصادی که به اخذ مجوز خاص نیاز دارد، تدوین برنامه‌های تکمیلی استان، راهکارهای رونق اقتصادی در زمینه صنعت و کشاورزی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

خاطر نشان می‌شود، رئیس‌جمهور تاکنون سه بار در تاریخ پنجم شهریور، هفتم آبان ماه و ٢٦ اسفند سال گذشته با هدف بررسی مسائل منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از شلمچه به استان خوزستان سفر کرده و در سومین سفر به معاونت اجرایی دستور داده تا کارگروهی با ترکیبی از مدیران ملی و استانی برای شناسایی دقیق مشکلات منطقه و ارائه راهکارهای رفع آنها تشکیل شود.

کد خبر 5465184 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: سید صولت مرتضوی خوزستان منطقه آزاد اروند دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی شهید صیاد شیرازی حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده امریکا ایران جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت شورای نگهبان مجلس صحن مجلس سازمان انرژی اتمی دیوان عدالت اداری ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری آبادان و خرمشهر رئیس جمهور منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند