Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@23:30:48 GMT

تدارک اعزام ۹ هزار زائر به عتبات در ماه مبارک

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۱۴۶۸

تدارک اعزام ۹ هزار زائر به عتبات در ماه مبارک

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به ارائه بسته‌های سفرعتبات در رمضان گفت: این سفر‌ها از نهم فروردین تا یازدهم اردیبهشت با ظرفیت بیش از ۹ هزارنفر پیش‌بینی شده که هزینه آن از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ثبت‌نام سفر زیارتی به عتبات هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، پس از پایان اعزام زائران عتبات نوروزی آغاز شد و سازمان حج و زیارت به منظور ارائه برنامه‌ریزی دقیق برای سفر‌های زیارتی به عتبات، نام‌نویسی از متقاضیان این سفر معنوی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر همین اساس، از نهم فروردین‌ماه متقاضیان سفر رمضانی به عتبات امکان ثبت‌نام در سایت سازمان حج و زیارت را داشتند و اعزام‌ها از استان‌های مختلف و البته از هشت ایستگاه پروازی برقرار است.

نام‌نویسی ۲ و ۸۰۰ هزار زائر برای سفر عتبات در ماه رمضان

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به نام‌نویسی سفر عتبات در ایام ماه رمضان اظهار داشت: سفر‌های رمضانی از نهم فروردین تا یازدهم اردیبهشت با ۹ هزار و ۱۵۵ نفر پیش‌بینی شده است که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای سفر عتبات در این ایام ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به استقبال کم زائران برای سفر عتبات در نیمه اول ماه رمضان اشاره کرد و گفت: بیشتر زائران در نیمه دوم ماه رمضان و شب‌های قدر تمایل دارند که به سفر عتبات مشرف شوند. بر همین اساس ما نیز بسته‌های زیارتی متنوعی را تدارک دیده‌ایم تا مشتاقان زیارت عتبات بتوانند در کنار زیارت به روزه‌داری نیز بپردازند.

پیش‌بینی بسته‌های زیارتی متنوع برای سفر عتبات در ماه رمضان

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ارائه بسته زیارتی ۲۳، ۱۴ و هفت روزه سفر عتبات خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هزینه اصلی سفر عتبات به پرواز اختصاص دارد، ما سعی کردیم که سایر هزینه‌های سفر از حمل و نقل تا اسکان را کاهش دهیم. بر همین اساس، برای سفر‌های ۲۳ روزه عتبات را اجرایی کردیم تا زائران بتوانند در این سفر معنوی روزه نیز بگیرند که هزینه این سفر معنوی ۱۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره هزینه سایر بسته‌های زیارتی عتبات در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: بسته زیارتی ۱۴ روزه با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان و یک هفته‌ای با قیمت هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه رمضان اجرایی شده است.

سفر زیارتی به عتبات در ایام نوروز برای سفر‌های یک هفته‌ای رفت و برگشت هوایی بین ۹ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و رفت هوایی و بازگشت زمینی از هشت میلیون و ۳۰۰ تا ۹ میلیون تومان بود که حدود ۱۵ هزار نفر با کاروان‌های حج و زیارت در ایام نوروز عازم عتبات شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عتبات عالیات ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا سازمان حج و زیارت برای سفر عتبات میلیون تومان هزار تومان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدارِ قاریان اعزامی به حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه برخی از زائران ثبت‌نامی تا زمان اعزام به حج حدود ۳۰ سال در نوبت خواهند بود، میانگین سنی ۳۵ سال برای قاریان حج امسال را یادآور شد و افزود: افرادی که در سال ۸۵ برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند، ولی شما که با قرآن معامله کرده‌اید برای این سفر انتخاب شده‌اید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این سفر برای بسیاری از افراد دست نیافتنی است، خطاب به قاریان اعزامی به حج گفت: قدردان حضور در سرزمین وحی باشید و از فرصت‌ها استفاده کنید.

او سپس در تبیین نکات و موارد ضروری و اثر گذار در گردهمایی بزرگ مسلمانان، اظهار کرد: با گذشت سالیان، شرایط تغییر یافته و حج امروز نسبت به دوره‌های پیشین با تغییراتی همراه بوده است. یکی از این موارد هم حضور «کاروان قرآنی نور» است که منسجم، هدف‌گذاری شده و ویژه و میزبان معنوی ضیوف الرحمن است.

نواب بیان کرد: حضور در کاروان قرانی نور و خادم قرآن بودن سخت است، ولی حفظ این عنوان با توجه به اینکه در بین مردم چهره می‌شوید سخت‌تر و شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

او همچنین درباره چگونگی بهره‌مندی بیشتر از فضای حج، مسئولیت‌ها و وظایفی که این قاریان در سفر حج به عهده دارند، حضور در گردهمایی‌ها و ارتباط با زائران پیش از اعزام به این سفر توصیه‌هایی داشت و در ادامه تاکید کرد: وقت‌تان را به شکلی مدیریت کنید که بیشترین استفاده را از آن ببرید و صدا و حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید. خدا هم به این کار بزرگ برکت خواهد داد.

سرپرست حجاح ایرانی همچنین گفت: اگر در جایی زائری به کمک نیاز داشت این کار را انجام دهید، چونکه بر اساس آیات قرآن، جبران خدمت با ثواب نیست بلکه با خدمت مشابه از جانب مخدوم و خداست. خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را، او در عین حال که یک خادم بود به دیگران هم کمک می‌کرد حتی دست شکنجه‌گر خود را در اسارت گرفت و با خود هم‌مسیر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و پایان این حضور در دهه اول ماه محرم خواهد بود، از قاریان خواست که برای موسم حج برنامه‌ریزی کنند تا حضوری کاربردی و تاثیرگذار داشته باشند.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام این گروه از قاریان گفت: اعضاء این کاروان از برخی استان‌های کشور هستند و تعدادی برای نخستین بار به حج اعزام می‌شوند. این نخبگان قرانی پس از آزمون‌ها و ارزیابی‌های متعدد انتخاب شده‌اند و در مدینه و مکه، قرائت قرآن و اجرای تواشیح خواهند داشت.

او اضافه کرد: متوسط سنی این قاریان در حج امسال، ۳۵ سال است و در این کاروان، سه قاری حافظ کل قرآن، قاری برجسته و گروه تواشیح وجود دارد.

کد خبر 848197 منبع: ایسنا برچسب‌ها حج خبر ویژه حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی