Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل اظهار کرد: آرمانی نگه داشتن شهر از چند جهت اهمیت دارد اولاً، رفاه و امنیت مردم در گرو شهری منظم و سرزنده است؛ اگر ما شهر را می‌سازیم، شهر نیز ما را می‌سازد و در روحیه، آرامش، سکونت، انبساط خاطر و انس انسان‌ها موثر بوده و حقیقت این است که مبلمان شهری بلکه ساختمان‌ها با ما حرف می‌زنند و عامل اصلی این‌که یک عده مرعوب اروپا هستند زیبایی و نظم شهرهای اروپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوم این‌که حُسن عملکرد شورا و شهرداری کارآمدی نظام را نشان می‌دهند در آینده از کارهای بزرگ شما به عنوان‌ آثار عصر جمهوری اسلامی یاد خواهد شد و جمهوری اسلامی حضور خود را حفط می‌کند هم‌چنان که صفویه با آثار بی‌بدیل خود هنوز هم حضور خود را حفط کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که حفظ غرور ملی در حوزه مدیریت شهری با دستان، درایت و تدبیر شهردار و اعضای شورای شهر محقق می‌شود، افزود: طبیعی است که هر فردی علاقه دارد که تمام متعلقات او زیبا و فاخر باشد و اگر کارهای شما با علمیت، تخصص و آینده‌نگری پیش نرود و فرصت‌ها از دست برود، قطعاً غرور مقدس شهروندان خواهد شکست.

برنامه‌ریزی‌ برای رفع معضل ترافیک اردبیل ضروری است

آیت‌الله عاملی با تاکید بر حل مشکلات ترافیک گفت: زمان و صحت و عافیت بالاترین سرمایه است و متاسفانه ترافیک رفته رفته باعث اضاعه هر دو می‌شود از این رو برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای رفع معضل ترافیک ضروری است.

وی تصریح کرد: از جهت محیط زیست خیلی غصه می‌خورم پلاستیک بسیار مضر است ولی هنگام خروج از شهر، اطراف شهرها و جاده‌ها فاجعه بزرگی را به تصویر می‌کشد و شان ما را در برابر میهمانان و توریست‌ها می‌شکند طبعاً حل بخشی از این معضل مستلزم اقدامات فرهنگی است و بخش دیگری از معضل زیست محیطی با تصویب قوانین کشوری حل می‌شود به‌طور مثال وجهی روی قیمت نوشیدنی‌های بطری‌دار کشیده می‌شود و بعد از عودت بطری پول مزبور به مصرف‌کننده برمی‌گردد.

ضرورت تعیین تکلیف پروژه تیراژه و برخورد با مسببان آن

امام جمعه اردبیل افزود: پروژه «تیراژه» در بهترین نقطه شهر سال‌ها به حال خود رها شده و عجیب است که‌ در این‌ مدت مدید هیچ‌کس به آن حساسیتی نشان نداده است، هر مسؤولی در گذشته این بدبختی را درست کرده باید بدون ملاحظه‌کاری به مردم معرفی شود تا در آینده هیچ مسؤولی جرات چنین خیانتی را نداشته باشد.

آیت‌الله عاملی با اشاره به قول شورا در این جلسه برای حل مشکل پروژه تیراژه در مدت کمتر از ۲ ماه، بیان کرد: اگر قرار داد طوری تنظیم شده است که خروج از آن سبب ضرر میلیاردی برای شما می‌شود پس هر کس که مسبب بوده است پاسخ دهد مجموعه امر به معروف و نهی از منکر را فعال کرده‌ایم و خواسته‌ایم هر مدیری یا اداره‌ای در انجام وظایف خود قصور و خطایی داشت مطالبه‌گری کنند و رفته رفته این موضوع را فعال‌تر خواهیم کرد تا یک نظام پاسخگویی آرمانی شکل بگیرد.

آثار باستانی شهر اردبیل را به دنیا نشان دهید

وی با تاکید بر حفظ آثار باستانی استان گفت: یکی از مسوولیت‌های بزرگ شما این است که آثار باستانی شهر را به دنیا نشان دهید از این رو باید خیلی سریع اطراف بقعه شیخ‌صفی بازگشایی شده و به هیبت مجموعه افزوده شود خیلی از شهرها از آثار باستانی محروم هستند و چیزی برای نشان دادن ندارند؛ مردم ایران، مردم آذربایجان مخصوصا علویان دنیا به مجموعه تاریخی شیخ‌صفی علاقه زیادی دارند؛ آرزوی ما این است که بعد از بازگشایی کامل و وسیع شهیدگاه در یک  ضلع آن یک عمارت بزرگ هنری با رعایت تمام مقررات به‌عنوان مجموعه حاکمیتی احداث و خود میدان با تندیس‌های تاریخی که نشان شجاعت و هیبت ملت ما است مزین گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: وضعیت بعضی از بخش‌های شهر مایه سرافکندگی برای ما بوده و شان اهالی ساکن در آن مناطق نیز خیلی بالاتر از سکونت در آن مناطق است و باید با استفاده از تجربیات دنیا و با طرق علمی و رعایت کامل حقوق اهالی این مناطق به مجموعه‌های مناسب با شان اهالی تبدیل شود؛ بخش عظیمی از چین این‌گونه بود اما الان در همان محله ها برج‌های سر به فلک کشیده خودنمایی می‌کند.

اهمیت تشویق و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه

آیت‌الله عاملی با ارائه رهنمودهای فرهنگی به اعضای شورای اسلامی و شهردار گفت: انتخاب سالانه شعار و عنوان مرتبط با حوزه شهری در جهت اعتلای فرهنگی می‌تواند مفید واقع شود؛ تبدیل باغ میدان بسیج به باغ مفاخر و نصب تندیس‌های مفاخر تاریخی منطقه در آن‌جا سبب آشنایی نسل جدید با بزرگان استان و هویت منطقه می‌شود و هر برنامه فرهنگی که باعث تقویت احساس‌های جمعی اهالی گردد، برای شما یک ضرورت است.

وی با تشریح اهمیت ورزش در جامعه گفت: تشویق و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه به جای خودرو هم از جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و هم ازجهت کاهش آلودگی هوا و هم از جهت افزایش نشاط عمومی و حفط تندرستی بسیار شایسته است؛ انتظار از عزیزان تهیه انبوه دوچرخه‌های کارتی و تعریف مسیرها و ایستگاه‌های مناسب برای این موضوع است.

اهمیت برنامه‌ریزی برای ایجاد مونوریل و مترو

امام جمعه اردبیل افزود: برنامه‌ریزی طولانی‌مدت برای ایجاد مونوریل در شهر داشته باشید همت بزرگی به خرج دهید و آینده‌نگری داشته باشید از الان به فکر زیرساخت‌های مترو باشید تدبیرهای لازم را برای آینده این موضوع اتخاذ کنید.

آیت‌الله عاملی در پایان با اشاره به فلسفه ایجاد شورای شهر گفت: هر کاری که شهرداری به تنهایی قادر به انجام آن نباشد حیطه اصلی مسوولیت شورا است امروزه در کل ایران غالب کارهای شورا به تنهایی از دست شهردار ساخته است بنابراین شوراها زمانی نمره قبولی دارند که با ابداع، ابتکار و خلاقیت شهرداری را در مسیر بسیار عالی از کارآمدی و سازندگی قرار دهند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مدیریت شهری اردبیل آیت الله سیدحسن عاملی آینده نگری آیت الله عاملی آثار باستانی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است