Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ علیرضا زالی در مراسم امضای اولین تفاهم نامه گسترش همکاری های مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی، توسعه آموزش همگانی در حوزه تغذیه در کشور را بسیار ضروری دانست.

وی خاطرنشان کرد: غذا در نگاهی اجتماعی به کالایی شبه استراتژیک تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح آموزش همگانی و ایجاد پلتفرم های قابل اطمینان و مرجع در این مسیر با همکاری اساتید انستیتو تحقیقات تغذیه موثر خواهد بود. این حوزه جذابیت و اهمیت بسیاری برای مردم دارد و بر همین اساس ضرورت طراحی بسته های متنوع و علمی را بیش از پیش حس می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور و فعالیت اساتید و اعضای هیات علمی را در این عرصه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر دیجیتال در تمام زمینه های سلامت محور با پشتوانه علمی اساتید، اطمینان خاطری برای مردم ایجاد می کند.

زالی با یادآوری اهداف مشترک این ۲ دانشگاه در راستای حفظ و تامین سلامت مردم آمادگی این دانشگاه را برای بهره گیری از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای تعریف برنامه های مشترک اعلام کرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دستاوردهای قابل دفاع دانشگاه علوم پزشکی مجازی اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه مسیر رو به تعالی در پیش گرفته و ایجاد امکان بهره گیری از پلنفرم های ملی آموزشی در کشور به همت این دانشگاه سرمایه بزرگی است.

زالی همچنین اظهار داشت: استفاده بهینه از دانشگاه علوم پزشکی مجازی در بحران کرونا به اوج خود رسید و ظرفیت های موجود در این دانشگاه نمایان شد. تا پیش از شیوع کرونا در کشور اهمیت بهره گیری از این ظرفیت مستتر بود و بعد از بروز بحران، ذخیره استراتژیک آموزشی نهفته در دانشگاه علوم پزشکی مجازی خونمایی کرد.

وی راه اندازی سامانه های آموزشی را تحولی در اسلوب آموزش علوم پزشکی کشور دانست و افزود: در شرایط کنونی و زیرساخت های موجود، گسترش آموزش مختلط مجازی و حضوری امکان پذیر است و در این زمینه باید بحث و تبادل نظر بیشتری با حضور سایر اعضای هیئت رییسه دانشگاه ها صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ها دانشگاه علوم پزشکی مجازی، در کنار ارتقای حرفه ای و تکنیکال آموزش، آموزش همگانی را نیز در دستور کار دارد و گسترش همکاری ها در قالب این تفاهم نامه مشترک نیز مسیر را در این زمینه هموار خواهد کرد.

زالی با بیان اینکه سلامت دیجیتال مصادیق متفاوتی را در بر می گیرد، اظهار کرد: طرح های ملی ارزشمندی به ویژه در حوزه بهداشت قابل تعریف است.

وی در خصوص گسترش همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مجازی و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور به عنوان اولین گام در راستای بهره مندی از ظرفیت های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: یکی از وظایف مهم این انستیتو اصلاح الگوی تغدیه مردم است. دستیابی به این هدف بسیار دشوارتر از گذشته است، چراکه رفتارها، هنجارها، سلایق غذایی و اصول کشاورزی مردم تغییر بزرگی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم توسعه آموزش همگانی در حوزه تغذیه تاکید کرد و گفت: طی سال های اخیر از استقبال مردم برای اصلاح الگوی غذایی سو استفاده های متعددی شده و سردرگمی بزرگی در حوزه رژیم های غذایی و تامین کالری لازم به ویژه در گروه های پرخطر جامعه ایجاد کرده است. ارایه اطلاعات غلط و گمراه کننده، یک عامل مهم خطر برای سلامت غذایی مردم محسوب می شود.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی مهم ترین محل برای تجلی اندیشه های نوآورانه محسوب می شود و این دانشگاه با برنامه ریزی ها و تعیین اهداف استراتژیک در این مسیر گام های مهمی برداشته است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تمام عرصه ها آمادگی کامل برای توسعه همکاری ها با دانشگاه علوم پزشکی مجازی دارد.

گسترش ارایه خدمات در تمام حوزه های سلامت دیجیتال به همت دانشگاه علوم پزشکی مجازی

آرش خجسته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی هم در این مراسم با بیان اینکه این دانشگاه از ابتدا با تاکید بر آموزش مجازی و یادگیری الکترونیک در سال ۹۶ تاسیس شد، اظهار داشت: در دوران همه گیری کرونا با در اختیار داشتن سیستم های محتوای یادگیری همچون نوید و آرمان، یادگیری مجازی در دانشگاه علوم پزشکی تقویت شد و دانشگاه علوم پزشکی مجازی نقش پررنگی در این زمینه داشت.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۱۳ هزار دانشجو از سامانه نوید استفاده کردند و ۷۸ هزار درس توسط ۲۵ هزار عضو هیئت علمی بارگذاری و یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانلود درس در این سامانه انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی ادامه داد: در سامانه آرمان به عنوان منبع آنلاین ملی، در راستای اجرای عدالت آموزشی در آموزش پزشکی، محتوای آموزشی به صورت مجازی و انلاین در دسترس دانشجویان قرار گرفته است و تاکنون ۱۲۱ درس با همکاری ۲۵ دانشگاه ۲ هزار محتوا در این سامانه بارگذاری شده که حدود ۹۰۰ محتوا حاصل زحمات اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

خجسته تصریح کرد: رشته هایی همچون کارشناس ارشد آموزش پزشکی نیز به صورت مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی شد که حدود هزار و ۶۵۶ دانشجو داشته و از این تعداد ۳۸ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده اند.

وی ادامه داد: زیرساخت های فناوری و مجازی در این دانشگاه امکان تقویت و دینامیک کردن کریکولوم آموزشی را به عنوان بازوی معاونت آموزشی فراهم کرد.

خجسته خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی آموزشی، ۲ واحد درس طب ایرانی نیز به صورت مجازی در این دانشگاه ارایه می شود که در این ۲ واحد ۲۷ محتوا بارگذاری شد و طی ۶ دوره ۴۲ هزار دانشجوی ثبت نامی گزارش شده است. اولین دوره درس اصول حوادث و بلایا نیز در این دانشگاه به صورت مجازی ارائه می شود که در سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۲۵۹ نفر متقاضی تحصیل در این رشته بوده اند.

وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی در کنار سایر دانشگاه ها سعی کرد دروسی را در ترم تابستان نیز ارایه دهد. ۱۳۰ درس ارایه شد که ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز برای این ترم ثبت نام کردند که ۳۰۶ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی افزود: دوره های پودمانی کوتاه مدت نیز در این دانشگاه راه اندازی شد که هدف از برگزاری این دوره ها پاسخگویی اجتماعی بود. پزشکی خانواده، فلوشیپ سنجش، مقدمات کارآفرینی، کسب و کارهای دانش بنیان، انفورماتیک پرستاری، آموزش مشاوره به بیمار در داروخانه و حقوق سلامت از جمله این دوره هاست.

خجسته، ایجاد سامانه دوره های کوتاه مدت به صورت جامع نگر نیز از دیگر اقداماتی بود که در دانشگاه علوم پزشکی مجازی صوت گرفت، به عنوان مثال ارایه دوره آموزش قبل از ازدواج با هماهنگی با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال به صورت مجازی رقم خورد که ۲۳۴ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: بعد از ابلاغ وزیر بهداشت در کنار آموزش پزشکی، برنامه ریزی برای ارائه خدمات در تمام حوزه های سلامت دیجیتال از جمله بهداشت و درمان، ماموریت جدید دانشگاه علوم پزشکی مجازی تعریف شد. البته آموزش نیز در دوران پساکرونا به صورت مجازی و حضوری باید ارایه شود، بنابراین دانشگاه در این حوزه با حفظ محتواهای تولید شده، به سمت تعاملی و آموزش شخصی سازی شده حرکت می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز برای تله مدیسین، دورا پزشکی، آزمایشگاه ها و بیمارستان های بصری و هوشمند در قالب برنامه استراتژیک دانشگاه برنامه ریزی شده است.

خجسته گفت: دانشگاه علوم مجازی بنا دارد در همه زمینه ها ریل گذاری های لازم برای بهره گیری سایر دانشگاه های علوم پزشکی را صورت دهد. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیشترین جمعیت تحت پوشش درمانی میان سایر دانشگاه ها، بهترین گزینه برای گسترش همکاری های مشترک و پیاده سازی برنامه های عملیاتی به ویژه در زمینه بیمارستان ها و کلینیک های آنلاین و هوشمند به صورت پایلوت است.

وی افزود: فراگیر شدن بستر دیجیتال، توسعه یادگیری های ماشینی پیشرفته، استفاده از یادگیری عمیق و هوش مصنوعی به گسترش عدال اجتماعی در سلامت کمک شایانی خواهد کرد. یکی از مسایل بسیار مهم ملی سلامت غذایی و تغذیه جامعه بوده که بهره گیری از بستر دیجیتال در این زمینه نیز از دیگر اولویت های دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

همچنین امیرمحمد مرتضویان رییس انستیتو تحقیقات تغذیه وصنایع غذایی کشور در ادامه این مراسم با تشریح وظایف مهم این انستیتو داشت: به منظور برخورد با کلینیک های سودجو در حوزه تغذیه، در قالب کلینیک تغدیه با فعالیت ۳۰ عضو هیات علمی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا با آحاد جامعه ارتباط موثرتری ایجاد شود و راه اندازی این کلینیک به صورت مجازی نیز اقدام مهی تلقی می شود.

وی افزود:‌واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی این انستیتو نیز با هدف آموزش مردم در زمینه تغذیه سالم و تامین امنیت غذایی فعالیت می کند. ارتباط این واحد نیز از طریق بستر دیجیتال با تمام نقاط کشور توسعه پیدا می کند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی مجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی دانشگاه علوم پزشکی صورت مجازی آموزش همگانی بستر دیجیتال گسترش همکاری بهره گیری برنامه ریزی راه اندازی دانشگاه ها همکاری ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت