Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام جاودان خرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره افزود: در سالهای گذشته توسط دو دستگاه اجرایی بخشی از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده دنای شرقی واقع در محدوده دشت بازار به یک شخص حقیقی واگذار شده بود .

وی افزود: مطابق با تبصره ۴ماده ۳۱ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، آن قسمت از اراضی جنگلی، جلگه ای و مراتع که به منظور حفظ و حمایت حیات وحش، مدیریت حفاظت آن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرد قابل واگذاری نبوده و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شاکی موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا در شهرستان دنا، تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن مدارک و مستندات غیر مجاز بودن این واگذاری، و پیگیری های مستمر نهایتا" حکم بر محکومیت متهم به خلع ید و قلع و قمع محدثات صادر و قطعی شد.

جاودان خرد تصریح کرد : با هماهنگی دستگاه قضا و مراجع انتظامی حکم اجرا و ضمن قلع و قمع سازه، میزان ۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع اراضی منابع ملی به بیت المال برگشت.

 از سال گذشته تا کنون پس از قلع و قمع یک سازه در آبنهر کاکان این دومین سازه است که توسط محیط زیست استان تخریب و اراضی آن به بیت المال برگشته است.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.


 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج منطقه حفاظت شده دنا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله