Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پس از تعیین حق العمل جایگاه‌های سوخت در کارگروه سازمان حمایت، تصویب نهایی در هیئت وزیران انجام می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، آقای ویس کرمی گفت: هزینه جایگاه و جایگاهداری به ویژه در مورد جایگاه‌های سی ان جی بالاست؛ دولت طی چند سال گذشته تلاش کرده تا در رویه تعیین و میزان حق العمل جایگاهداران تغییر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویه از کارمزدی به حق العملی تغییر کرده؛ یعنی قبلا باید کارمزد جایگاه‌ها را پس از طی کردن چند مرحله محاسبات، از خزانه کل کشور دریافت می‌کردیم که زمانبر بود؛ اما حالا همزمان با خرید فرآورده، حق العمل ۱۵۷ تومانی بنزین و ۹۳ تومانی نفتِ گاز (گازوئیل) را دریافت می‌کنند.

او می‌گوید: عدد حق العمل جایگاهداران پاسخگوی همه نیازهای آنان نیست؛ اما نسبت به حالت سنتی کارمزدی، رشد قابل توجهی داشته است. محاسبه آن طبق مصوبه هیئت وزیران انجام می‌شود که کارگروهی را در این حوزه مشخص کرده است. پس از جلسات کارشناسی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت، کارگروه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مشترک با این مجموعه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و خود جایگاهداران در مورد تعیین میزان حق العمل، تصمیم گیری می‌کند. نتیجه آن، برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارسال می‌شود.

آقای رضا نواز سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفته بود: برای دریافتی‌های سال ۱۴۰۰ اعتراض وجود دارد؛ هزینه‌های توزیع گازوئیل بسیار بیشتر از بنزین است؛ اما میزان دریافتی برای این سوخت، به ۶۰ درصد دریافتی توزیع بنزین هم نمی‌رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حق العمل جایگاه هیئت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • تغییرات در رأس باشگاه استقلال؛ سمیعی جانشین خطیر شد
  • دلیل برکناری خطیر مشخص شد
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد