Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش رسانه‌های خارجی حاکی است: اکنون به دلیل تورم و شرایط اقتصادی، دخل و خرج زندگی بسیاری از مردم در کشورهای غربی با مشکل مواجه شده‌ است؛ موضوعی که افراد را به فکر کنترل مخارج و هزینه‌ها انداخته‌ است. برای مدیریت این شرایط دشوار دو راهکار می‌تواند کارگشا باشد؛ در نظر گرفتن هزینه‌های ضروری زندگی و اولویت‌بندی آنان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این راهکارها اما بحران‌های شدید مالی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در بسیاری از موارد موجب شده‌ است که مردم این جوامع از برخی هزینه‌های ضروری خود نیز چشم‌پوشی کنند. تعویق وام‌های بانکی، کاهش یا قطع پرداخت‌های بازنشستگی، حذف یا کاهش هزینه‌های رفت و آمد و همچنین وعده‌های غذایی نمونه‌های مهمی از این مدیریت اجباری هزینه‌هاست که آسیب جدی به مردم وارد خواهد کرد.

روزنامه «گاردین» با انتشار گزارش‌های مختلف این چالش عمومی را در انگلیس بازتاب داده است.

این روزنامه با انتشار گزارشی تحت عنوان «بحران هزینه زندگی؛ شما می‌توانید صورت حساب‌های خود را کاهش دهید، اما ممکن است مشکلاتی ایجاد شود» به این بحران پرداخته‌ است.

به نوشته این روزنامه، همزمان با افزایش بحران هزینه‌های زندگی، ممکن است در حال ارزیابی برای کاهش هزینه رفت و آمدهای ماهانه خود باشید یا به دنبال مواردی که بتوانید آنها را کاهش دهید. اگر به اندازه کافی خوش شانسید که صاحبخانه هستید، بنابراین بزرگ‌ترین هزینه ماهانه شما احتمالا وام مسکن خواهد بود. اما اگر درباره فشارهای مالی خود با بانک صحبت کنید، آیا به شما اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های خود را کاهش دهید؟  این موضوع چه تاثیری روی سابقه اعتباری شما می‌گذارد؟ به همین ترتیب، اگر بیمه عمر یا مستمری داشته‌باشید، می‌توانید از پرداخت‌های خود را به تعویق بیاندازید اما عواقب آن چه خواهد بود؟

وقفه در پرداخت وام

 «یوکی فاینانس» (UK Finance) انجمن تجاری برای بخش خدمات بانکی و مالی انگلستان با انتشار گزارشی با توجه به بحران افزایش هزینه‌ها در انگلیس در گزارشی اعلام کرد: وام‌دهندگان وام مسکن باید با مشتریانی که مشکلات مالی دارند یا قادر به پرداخت وام مسکن خود نیستند مدارا کنند. این مدارا می‎‌تواند به شکل یک وقفه مجاز در پرداخت باشد که در آن وام‌دهنده به شما اجازه می‌دهد وام مسکن خود را برای مدت کوتاهی، معمولا تا سه ماه، پرداخت نکنید. از طرف دیگر، با اجازه وام دهنده، ممکن است به شما اجازه داده‌شود که بازپرداخت ماهانه خود را کاهش دهید.

البته چنین ترتیباتی هزینه‌هایی نیز به همراه دارد. شایان ذکراست که هرگونه وقفه پرداختی در سابقه اعتباری افراد، یادداشت می‌شود که می‌تواند برای دفعات بعدی درخواست وام برای آنان پیامدهایی به دنبال داشته‌باشد. برای مثال ممکن است نرخ بهره بالاتری از آنان دریافت شود. همچنین انتظار می‌رود زمانی که دیگر در مضیقه مالی قرار ندارند، همه قسط‌های معوقه خود را به صورت یکجا پرداخت کنند. بنابراین بازپرداخت وام مسکن به تعویق افتاده در درازمدت به میزان قابل توجهی هزینه بیشتری برای مردم خواهد داشت.

هرگونه وقفه پرداختی در سابقه اعتباری افراد یادداشت می‌شود که می‌تواند برای دفعات بعدی درخواست وام  برای آنان پیامدهایی به دنبال داشته‌باشد، برای مثال ممکن است نرخ بهره بالاتری از آنان دریافت شود

علاوه بر این، وام‌دهندگان تنها زمانی با این پرداخت موافقت می‌کنند که بدانند این وضعیت وام‌گیرنده موقتی است و یک استراحت کوتاه به آنان فضای کافی برای تنفس می‌دهد تا دوباره روی پای خود بایستند.

کاهش مستمری بازنشستگی

گاردین در گزارش خود می‌نویسد: همچنین ممکن است در فکر کاهش یا توقف پرداخت حق بازنشستگی خود برای مدتی باشید. این ممکن است فشار مالی شما را در کوتاه مدت، به میزان کم کاهش دهد، اما درآمد شما را در دوران بازنشستگی کاهش خواهد داد.

«ایو رید» سخنگوی صندوق پس انداز اشتغال ملی (NEST) انگلیس، درباره حق بازنشستگی می‌گوید: مستمری خود را ادامه دهید. کمک‌های منظم، اگر مقرون به صرفه باشند، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید با آن از آینده خود محافظت کنید، زیرا کارفرمای شما پولی می‌پردازد و همچنین از دولت معافیت مالیاتی دریافت می‌کنید. این کمک‌های اضافی عملا سرمایه‌گذاری شما را دو برابر می‌کند.

«هلن موریسی» تحلیلگر ارشد حقوق بازنشستگی در شرکت خدمات مالی بریتانیایی (Hargreaves Lansdown)، به مردم انگلیس توصیه می‌کند: کاهش سهم بازنشستگی زمانی که درآمدتان کم می‌شود می‌تواند گزینه وسوسه‌انگیزی باشد اما مهم است که به یاد داشته باشید که شما بیش از حقوق خود را از دست می‌دهید. در زمان بازنشستگی، کاهش مالیات و اضافه‌شدن سهم کارفرما به حقوق بازنشستگی شما کمک می‌کند و این موارد همراه با بازده سرمایه گذاری بلندمدت می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر میزان بازنشستگی شما داشته‌باشد. موضوعی که با کاهش پرداخت‌ها به خطر می‌افتد. بنابراین، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور شدید پرداخت‌های خود را قطع یا متوقف کنید، سعی کنید در اسرع وقت آنها را از سر بگیرید.

همانطور که گفته شد، بحران هزینه‌های زندگی در شرایط کنونی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در کشورهای غربی تبدیل شده‌ است؛ البته این بحران تنها شامل مشکلات یاد شده در زمینه کاهش توان پرداخت وام‌ها و حق بیمه بازنشستگی مردم نیست، بلکه فقر غذایی نیز به آن اضافه شده که به مشکلات مردم این کشورها دامن زده است.

 گاردین در گزارش دیگری تحت عنوان «جک مونرو به نمایندگان مجلس می‌گوید که بحران هزینه‌های زندگی می‌تواند برای برخی از کودکان بریتانیا کشنده باشد»، می‌نویسد: «مونرو» فعال و روزنامه نگار حوزه امنیت غذا به نمایندگان مجلس گفته‌ است که تاثیر بحران هزینه‌های زندگی بر کودکان بریتانیایی که از قبل نیز در فقر زندگی می‌کردند، فشار وارد کرده و این فشار در برخی موارد کشنده خواهد بود.

گاردین: تاثیر بحران هزینه زندگی بر کودکان بریتانیایی که از قبل نیز در فقر زندگی می‌کردند، فشار وارد کرده و این فشار در برخی موارد کشنده خواهد بود             

مونرو به کمیته منتخب کار و  بازنشستگی پارلمان این کشور گفت کودکان و افراد ناتوانی که ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند، در خطر گیر افتادن در یک حلقه بی‌پایان مشکلات از جمله بیماری‌های مزمن سلامتی ، بیماری‌های روانی و افسردگی قرار دارند.

نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی، وضعیتی را که میلیون‌ها کودک فقیر با آن مواجه هستند، توصیف کرد که براساس آن در دهه گذشته این شرایط به طور فزاینده‌ای بدتر شده‌ است و خواستار افزایش مزایای تامین اجتماعی مطابق با تورم شد.

او به نمایندگان مجلس گفت، افرادی که در سطح پایین‌ درآمدی قرار داشتند، بیشترین آسیب را از افزایش قیمت مواد غذایی ضروری روزمره و کاهش دسترسی به خطوط تولید، تجربه کردند و این موضوع به این معنا نیست که مردم تصمیم بگیرند که به تئاتر نروند یا از تفریحات خود کم کنند، بلکه به معنای آن است که تصمیم می‌گیرند، چند روز در هفته غذا نخورند یا سیستم گرمایشی خود را برای کاهش هزینه‌ها خاموش ‌کنند.

مونرو از دولت این کشور  خواسته است تا مزایای تامین اجتماعی به جای افزایش ۳.۱ درصدی برنامه ریزی شده، از آوریل ۲۰۲۲ حداقل ۶ درصد افزایش  یابد. به گفته وی حتی ۶ درصد نیز به اندازه کافی هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد و دشواری‌هایی را که مردم برای مدت طولانی تجربه کرده‌اند، جبران نمی‌کند اما می‌تواند یک شروع خوب باشد.

افزایش ۶ درصدی مزایای تامین اجتماعی نیز به اندازه کافی هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد و دشواری‌هایی را که مردم برای مدت طولانی تجربه کرده‌اند را جبران نمی‌کند

وی ضمن تاکید بر اینکه برطرف ساختن سطح قابل قبولی از نیازهای مردم برای دولت کار دشواری نیست، افزود: مساله این است که وقار و قدرت انتخاب مردم باید حفظ شود تا بتوانند تصمیم بگیرند که در این وضعیت دشوار بیشتر به کدام یک از ضروریات زندگی احتیاج دارند و دولت باید آن‌ها را دراین زمینه یاری دهد. البته هیچکس انتظار بالایی از دولت ندارد. مردم فقط می‌خواهند بتوانند کرایه خانه خود را بپردازند و به فرزندانشان غذا بدهند.

مونرو این موضوع را مطرح می‌کند که افراد کم درآمد در انگلیس برای مقابله با هزینه‌های سرسام آور اجاره و انرژی، از هزینه غذای خود می‌کاهند.

وی می‌افزاید: طبق تجربه ۱۰ ساله‌ام در کار مبارزه با فقر، می‌توانم بگویم که مردم کمتر غذا می‌خورند، وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند یا غذای مغذی کمتری می‌خورند. آنان به‌جای داشتن وعده‌های غذایی سالم و سهم متعادل میوه و سبزیجات تازه، به مصرف برنج سفید و ماکارونی روی آورده‌اند.

منابع:

https://www.theguardian.com/money/۲۰۲۲/mar/۱۲/cost-of-living-crisis-you-can-cut-your-bills-but-there-may-be-pitfalls

https://www.theguardian.com/business/۲۰۲۲/mar/۰۹/cost-of-living-crisis-fatal-some-uk-children-jack-monroe-food-writer-tells-mps

برچسب‌ها نفت و انرژی گاز انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت و انرژی گاز انگلستان نفت و انرژی گاز انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه مالیات کمتری بدهیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کلیه مودیان مالیاتی همواره به دنبال روش‌هایی برای پرداخت مالیات کمتر هستند. ممکن است پرداخت میزان مالیاتی که برای یک فرد در انتهای سال مشخص می‌شود، کمی سخت باشد. پرداخت نکردن مالیات نیز راه‌حل مناسبی نیست و عواقبی را برای کسب‌وکار به همراه خواهد داشت. در نتیجه برای کاهش میزان مالیات، می‌توان از روش‌هایی که شامل عفو و تخفیف می‌شوند استفاده کرد. برای مثال یکی از راهکارهای قانونی برای میزان کاهش مالیات، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است.

البته برای کاهش میزان مالیات روش‌های قانونی دیگری نیز وجود دارد. برای دریافت پاسخ سوال «چگونه مالیات کمتری بدهیم؟» و آشنایی با ۵ روش برای کاهش مالیات، فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید.

تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی؛ ساده‌ترین روش کاهش مالیات

دولت هر سال یک زمان‌بندی برای دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی مشخص می‌کند. در این مدت زمان کلیه مشاغل و اصناف باید اظهارنامه مالیاتی دقیق و کامل خود را ثبت کنند. مالیات باتوجه‌به مبلغ ذکر شده داخل اظهارنامه و میزان درآمد یک سال گذشته مشخص می‌شود. توجه داشته باشید که اگر اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر پرداخت شود، به‌عنوان یک فرد خوش‌حساب در سیستم مالیاتی شناخته می‌شوید.

به‌این‌ترتیب مبلغ مالیات در سال‌های آینده کاهش می‌یابد و مشمول تخفیفات یا جایزه‌های مالیاتی خواهید شد. اگر اطلاعات کاملی از نحوه پرداخت مالیات و ارسال اظهارنامه مالیاتی ندارید، فقط کافی است نگاهی به مقاله «آموزش حسابداری مالیاتی» داشته باشید.

ارسال اظهارنامه دقیق‌تر؛ راهی برای پرداخت مالیات کم‌تر!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای ارسال اظهارنامه مالیاتی در نظر داشته باشید، ثبت جزئیات دقیق است. به‌زبانی‌ساده‌تر یعنی باید کلیه هزینه‌ها و درآمدها را به‌صورت کامل و دقیق ذکر شوند. به‌این ترتیب دچار اشتباه‌های محاسباتی نخواهید شد و از طرفی ممیزان مالیاتی اظهار نامه را به‌راحتی می‌پذیرند.

توصیه می‌شود که ریز هزینه‌ها و مبلغ مالیات سال قبل را نیز در اظهارنامه ذکر کنید. به‌این ترتیب اظهارنامه شما بدون هیچ شک و شبه‌ای بررسی می‌شود. علاوه‌بر این، ممکن است به‌خاطر دقیق بودن مبالغ ذکر شده، عفو و بخشودگی مالیاتی به شما تعلق گیرد. توجه داشته باشید که مالیات بردرآمد اظهارنامه‌ها با مالیات عملکرد متفاوت است و با قوانین مجزا بررسی می‌شود.

پرداخت به موقع مالیات؛ جایزه خوش‌حسابی را به همراه دارد!

پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی، باید میزان مالیات مشخص شده را پرداخت کنید. پرداخت مالیات به‌موقع مزایای مهمی برای مودیان مالیاتی به همراه دارد که از بین آن‌ها می‌توان به تخفیف، جایزه خوش حسابی، معافیت از مالیات و مالیات نرخ صفر اشاره کرد. کمترین پاداشی که برای پرداخت به‌موقع مالیات در نظر گرفته شده است، تخفیف‌های متوالی است.

برای مثال اگر مودی حداقل ۳ سال در موعد مقرر مالیات خود را پرداخت کند، ۵ درصد از کل مالیات تخفیف داده می‌شود. البته اگر مالیات خود را زودتر پرداخت کنید، مشمول تخفیف بیشتری روی مالیات خواهید شد. شرکت‌های پیمانکاری همواره برای پرداخت مالیات خود در موعد مقرر چالش‌های بسیاری دارند که برای رفع آن‌ها توصیه می‌شود از نرم افزار حسابداری ساختمان استفاده کنید. این نرم‌افزار امکان ثبت انواع مناقصه‌ها، قراردادها، پیش‌پرداخت‌ها و علی‌الحساب‌ها را دارد.

در اظهارنامه مالیاتی حتی ریز فاکتورها را نیز قرار دهید

شاید تصور کنید که فاکتورهای چند هزار تومانی در اظهارنامه‌های مالیاتی یا میلیونی اهمیتی ندارد، اما اینطور نیست و مهم‌ترین بخش اظهارنامه ریز فاکتورها هستند.

برای پذیرش بهتر اظهارنامه مالیاتی، حتماً ریزترین فاکتورها را در جزئیات هزینه‌های سالانه ثبت کنید. درج ریزترین جزئیات در اظهارنامه مالیاتی، یک نمره مثبت است که روی میزان مالیات شما تأثیر خواهد داشت.

چگونه مالیات کمتری بدهیم؟ استهلاک مالیاتی را بررسی کنید

طبق ماده ۱۴۹ قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ استهلاک به میزان کاهش ارزش یک دارایی ثابت در یک مدت زمان اشاره دارد. برای مثال یک دارایی مانند ماشین در طول زمان با افزایش قیمت گران‌تر می‌شود که باید استهلاک مالیاتی آن پرداخت شود. علاوه‌بر این، در سال‌های آینده باید استهلاک مالیاتی محاسبه شود و از مبلغ کم شود. به این ترتیب مالیات کمتری پرداخت خواهید کرد.

پرداخت به موقع مالیات؛ بهترین روش برای کاهش مالیات

اگر به‌دنبال یک روش ساده و سریع برای کاهش میزان مالیات هستید، بهترین پیشنهاد پرداخت مالیات در زمان مقرر است. زمانی که مالیات را در فورجه مشخص شده پرداخت کنید، در سیستم مالیاتی به‌عنوان یک فرد خوش حساب شناخته می‌شوید. به این ترتیب برای شما تخفیف‌ها و عفوهای مالیاتی در نظر گرفته می‌شود تا میزان مالیات کمتری پرداخت کنید. علاوه‌بر این، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری به شما کمک می‌کند تا مالیات خود را همراه با ریز جزئیات محاسبه کنید. توجه داشته باشید که پرداخت مالیات در زمان مناسب تأثیر مثبتی روی سابقه مالیاتی شما خواهد داشت.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6097429

دیگر خبرها

  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند