Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خطیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون دانش آموزان استان اظهار داشت: ۹۸ درصد معلمان استان نیز واکسن کرونا دریافت کرده و این روند همچنان ادامه دارد. 

وی گفت: همچنین ۴۶ درصد دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت ما در آموزش و پرورش، حفظ سلامت دانش‌ آموزان است، تمهیدات لازم برای آموزش حضوری اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در همین رابطه هزار و ۴۴۰ بازدید از ۱۴ فروردین ماه تا کنون توسط تیم های ارزیاب از روند آموزش حضوری مدارس استان انجام شده است.

 خطیب زاده گفت: تیم های ارزیاب که هر تیم از سه نفر تشکیل شده است روزانه از سه تا چهار مدرسه بازدید می کنند.

وی گفت: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی افزود:به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیمای و افزایش مبتلایان در مدرسه ای مشاهده شود لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت ( کووید ۱۹ ایران من ) در اسرع وقت اقدام کنند و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نیاز است اولیا در هنگام حضور دانش آموزان در مدارس توصیه‌های لازم در زمینه رعایت توصیه‌های خودمراقبتی و همراه داشتن تجهیزات بهداشتی را به دانش آموزان داشته باشند تا در مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی جاری عقب ماندگی‌های درسی جبران شود.

خطیب زاده افزود: همچنین مدیران با تهیه ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی، شرایط را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم می کنند.

وی گفت: مربیانی که دارای علائم کرونا و یا مبتلا به کرونا باشند، آموزش دانش آموزان آن کلاس به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین دانش آموزانی می‌توانند از آموزش غیر حضوری بهره‌مند شوند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا علائم ابتلا به کرونا باشند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، دو شهرستان جاجرم و شیروان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان فاروج، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد مدارس ویروس کرونا خراسان شمالی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس ویروس کرونا بجنورد مدارس ویروس کرونا خراسان شمالی دانش آموزان درصد دانش آموزان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد