Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - خدیجه نوروزی: احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به جلسه غیر علنی دیروز مجلس گفت: همانطور که می دانید در هفته های اخیر برخی از نمایندگان به روند اداره کمیسیون ویژه طرح صیانت ایراداتی وارد کرده بودند و همین امر سبب شد جمعی از نمایندگان در خواست بازگشت بررسی طرح به صحن مجلس را مطرح کنند، در نشست دیروز این موضوع مطرح شده اما به صورت دقیق مورد بررسی قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از فضای مجازی با تاکید بر اینکه کلیات طرح صیانت که به تصویب کمیسیون ویژه رسیده و نمایندگان با آن موافق هستند افزود: روند رای گیری جلسه غیر علنی دیروز مجلس در مورد طرح صیانت به دو دلیل  غلط بود، اول اینکه این رای گیری غیر رسمی بود اما در رسانه ها به گونه ای انعکاس یافت که گویی رای گیری نهایی است و تصمیم نهایی از سوی مجلس گرفته شده است، دلیل دیگر هم اینکه رای باید برای چیز دیگری گرفته می شد. رای باید برای امضای ۱۸۰ نماینده که به ۱۵۰ نفر رسیدند، گرفته می شد که آیا این تعداد هستند یا خیر و بررسی شفاف طرح صیانت در مجلس رای می آورد یا نه؟ اما در جلسه دیروز موضوع دیگری به رای گذاشته شد. در جلسه دیروز این موضوع به رای گیری گذاشته شده که بررسی این طرح در کمیسیون ویژه ابقا شود یا خیر؟!

وی افزود: ما معتقدیم چیزی که مطرح بوده این بوده که ۱۸۰ نمایندگان گفته اند طرح به صحن برگردد که باید این موضوع به رای گذاشته می شد که واقعا ۱۸۰ نفر هستند یا نه. در رای گیری دیروز هم مشخص شد که ۱۲۰ نفر بودند. لذا روند رای گیری دیروز اشتباه بوده است. یعنی در جلسه روز گذشته ۴۹ درصد به برگشت طرح به صحن علنی رای دادند. جلسه غیر علنی دیروز غیر قانونی است چرا که رای گیری استمزاجی بوده است. اصل ۸۵ دوبار در مجلس رای آورده و این نمایندگان بار سوم بود که اعتراض کردند.

فلاحی  ادامه داد: بازگشت طرح باید رسما در جلسه علنی به رای گذاشته شود. مجلس باید رای گیری کند که نظر ۱۸۰ نفری (اسامی ۳۰ نفر آنها تکراری است و در اصل ۱۵۰ نفر هستند) که نامه بازگشت طرح به مجلس را امضا کردند رای می آورد یا نه؟ موافقان بازگشت صیانت به صحن اکثریت نمایندگان را تشکیل نمی دهند و اقلیت هستند.

این نماینده مجلس همچنین خبر داد: جمعی از نمایندگان مشغول رایزنی با هیات رئیسه کمیسیون ویژه برای ارجاع بررسی طرح صیانت به صحن هستند اما تا کنون کمیسیون برای بازگشت طرح به صحن مجلس مجاب نشده و در نهایت هم مجاب نخواهد شد.

کد خبر 669341 برچسب‌ها نماینده خبر ویژه مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماینده خبر ویژه مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی کمیسیون ویژه علنی دیروز طرح به صحن طرح صیانت جلسه غیر رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید

جلسه علنی نوبت عصر امروز برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ شروع شد منتهی تعداد نمایندگان برای اخذ رای به حد نصاب نرسید.

حدود ۴۰ دقیقه تذکرات کتبی قرائت شد ولی باز هم به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رای گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت.

بر این اساس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز جدول شماره ۵ مربوط «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال۱۴۰۳» به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» مخالفت کردند لذا این جدول برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • ضرب‌الاجل به پاستور