Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- حق شهروندی: طرح جنجالی «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» دیروز، دوشنبه 22 فروردین 1401، در جلسه‌ غیرعلنی مجلس مطرح شد و تعدادی از نمایندگان با بازگشت طرح به صحن علنی مجلس موافقت کردند. پس از اعلام و تایید این خبر از سوی برخی نمایندگان، حالا هیات رئیسه کمیسیون ویژه درنامه‌ای اعتراضی به هیئت رئیسه مجلس به این شیوه رأی‌گیری اعتراض کرده و رای دیروز را فاقد وجاهت  قانونی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدعلی یزدی‌خواه»، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس و از اعضای کمیسیون ویژه در این باره به همشهری آنلاین می گوید:رأی دیروز مجلس در جلسه غیرعلنی رأی استمزاجی بوده، یعنی مبنای تصمیم‌گیری نیست. در واقع، جلسه دیروز از جهت آیین‌نامه و مبنای عمل بودن برای موضوع فضای مجازی وجاهت لازمه را ندارد.» یزدی‌خواه ادامه داد: «ما همچنان منتظر اعلام وصول هیئت‌رئیسه محترم مجلس هستیم تا نامه درخواست تعدادی از همکاران ما برای ارجاع به صحن طرح فضای مجازی را اعلام وصول کند و بعد از آن، مجلس هر تصمیمی که گرفت ما تابع آن خواهیم بود.

نماینده تهران، با بیان اینکه درجلسه غیر علنی دیروز مجلس 120 نفر از نمایندگان با بازگشت طرح به صحن علنی مجلس موافقت کردند،می افزاید: تعداد امضا و رای نمایندگان ثابت نیست و مدام کم و زیاد می‌شود و خیلی از نمایندگان اکنون نظرشان درباره شکل رسیدگی تغییر کرده، با این‌حال ما پیشنهادمان آن است که درخواست نمایندگان باید علنی درج شود. نظر کمیسیون مشترک این است که فضای مجازی قانون می‌خواهد و همه نمایندگان هم در این زمینه متفق‌النظر هستند. اختلاف فقط بر سر شکل تدوین پیش نویس طرح است.

یزدی‌خواه درباره تغییرات طرح ادامه می دهد: طرح جدید با عنوان «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» تغییرات زیادی کرده و طرح صیانت عملا دیگر وجود ندارد و الان بحث تنظیم‌گری مقررات در حوزه فضای مجازی مطرح است. البته تغییرات ادامه دارد و طرح هنوز کامل نشده و کمیسیون وارد مواد طرح نشده‌ است. زمانی که ما وارد مواد شویم همه اعم از نمایندگان، صاحبان و متخصصان علم و فناوری و حِرف می‌توانند نظر و پیشنهاد دهند، حتی آنهایی که نسبت به توسعه خیانت، اشاعه فساد و فحشا و قماربازی و اختلاس‌های مالی در این فضا نگران هستند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان می افزاید:فعلا کلیات طرح در حال بررسی است و ما به جزئیات نرسیده‌ایم. در مورد بررسی طرح در کمیسیون یا صحن علنی مجلس هم مجلس صاحب اختیار است و هر تصمیمی بگیرد ما تابع آن خواهیم بود، اما جلسه دیروز برای اینکه این موضوع را تعیین تکلیف کند فاقد وجاهت قانونی بود.

کد خبر 669366 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی فضای مجازی علنی مجلس طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری