Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:34:45 GMT

تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر در هنگام وقوع سوانح

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۳۳۵۴

تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر در هنگام وقوع سوانح

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران HSE شهرداری تهران از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران با فعالیت‌های سازمان، سامانه‌های به کار رفته در این مرکز فرماندهی و نحوه فعالسازی این سامانه‌ها در سطوح مختلف بازدید کردند.

علی نصیری در این نشست، با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون و تفویض اختیارات وزیر کشور به شهردار تهران در زمینه مدیریت بحران، از دغدغه‌مند بودن شهردار در این حوزه به عنوان فرصتی تاریخی برای تحول در مدیریت بحران پایتخت نام برد و اظهار امیدواری کرد که بتوان اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه به بررسی آسیب‌شناسی مدیریت بحران در کشور پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما در هنگام وقوع سوانح، تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر و موازی‌کاری در اجرای فعالیت است. به عبارتی رویکرد نظام‌مند نداریم و نگاه‌ها در برخی قسمت‌ها جزیره‌ای است.

به گفته وی، در نتیجه این مشکل، هنگام وقوع یک سانحه سازمان‌های بسیاری ورود پیدا می‌کنند اما در انتها کارها آن‌گونه که باید درست پیش نمی‌رود. باید برای رفع نقایص در این زمینه اقدام کرد، چرا که مدیریت ریسک به مدیریت واحد نیاز دارد.

نصیری یکی از اقدامات مجموعه کنونی مدیریت شهری و مدیریت بحران شهر تهران برای رسیدن به این مدیریت واحد را ادغام مجموعه مدیریت بحران، بخش‌های HSE و پدافند غیر عامل ذکر کرد و این اقدام را فرصتی مناسب برای سیاست‌گذاری و هدایت راهبردی در مجموعه مدیریت بحران عنوان کرد.

وی در ادامه پرهیز از داشتن نگاه تجاری و نگاه سیاسی به مدیریت بحران را ضروری عنوان کرد و داشتن چنین نگاهی را برای مدیریت بحران مضر دانست.

در ادامه این نشست، مدیران HSE شهرداری تهران ، دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح و به بحث و بررسی آن پرداختند.

همچنین در پایان نمایندگان مدیران HSE شهرداری تهران ، انتخاب شدند تا در قالب کمیته‌ای تخصصی به پیگیری مشکلات و نیازهای این بخش بپردازند.

کد خبر 5465335

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران علی نصیری شهردار تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی گرد و خاک پلیس راهور غلامحسین محسنی اژه ای سازمان محیط زیست شهرداری ماه رمضان 1401 علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود