Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه فرانس فوتبال چند ماه پیش مقررات اهدای جایزه توپ طلا را تغییر داد. بر اساس این تغییرات، جایزه در پایان یک فصل فوتبالی اهدا می‌شود نه یک سال تقویمی. از سوی دیگر،‌ عملکرد فردی بازیکنان بیش از جام‌های تیمی در کسب توپ طلا نقش خواهد داشت.

با قوانین کنونی، عملکرد بازیکنان در جام جهانی ۲۰۲۲، در جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۲ تاثیری ندارد و در پایان فصل ۲۰۲۳ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت گل مدتی است به بررسی شرایط بازیکنان می‌پردازد و ۲۰ بازیکن برتری که شانس زیادی برای تصاحب توپ طلا در پایان این فصل را دارند معرفی می‌کند. در رده‌بندی پیشین «رابرت لواندوفسکی» در رتبه نخست قرار داشت اما این بار «کریم بنزما» به رتبه اول صعود کرده است.

۱- کریم بنزما (رئال مادرید)

رتبه پیشین: دوم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۴۰ گل،‌ ۱۳ پاس گل، قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا و سوپرکاپ اسپانیا

پس از زین‌الدین زیدان که در سال ۱۹۹۸ برنده توپ طلا شد، دیگر هیچ بازیکنی از فرانسه نتوانسته به این جایزه برسد اما بنزما با عملکرد درخشان خود در این فصل، اسب خود را برای رسیدن به این عنوان زین کرده است. ۲ هت-تریک پیاپی او مقابل پاریسن‌ژرمن و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، شانس او را برای توپ طلا بالا برد. گلزنی‌های این بازیکن رئال مادرید را هم به سوی قهرمانی در لالیگا پیش می‌برد.

۲- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

رتبه پیشین: یکم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۵۲ گل،‌ ۸ پاس گل، قهرمانی سوپرکاپ آلمان

این بازیکن لهستانی امشب باید با گلزنی خود، تیمش را در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از خطر حذف نجات بدهد. بایرن مونیخ در دور رفت این مرحله مقابل ویارئال باخت و حالا باید این شکست را جبران کند تا به نیمه‌نهایی برسد. لوا یکشنبه مقابل آگزبورگ هم گلزنی کرد تا همچنان در صدر جدول بهترین گلزنان بوندس‌لیگا قرار بگیرد.

۳- محمد صلاح (لیورپول)

رتبه پیشین: سوم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۳۰ گل،‌ ۱۵ پاس گل، قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس

محمد صلاح از نیمه فوریه نتوانسته هیچ گلی بزند ولی پاس گلی که مقابل منچستریونایتد به سادیو مانه داد نشان داد که هنوز در سطح بالایی قرار دارد. شانس صلاح برای رسیدن به توپ طلا در صورتی که لیورپول در تصاحب سه جام پیش روی خود (لیگ قهرمانان، لیگ برتر، جام حذفی) موفق باشد بالاتر خواهد رفت.

۴- کیلیان امباپه (پاریسن‌ژرمن)

رتبه پیشین: چهارم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۴۰ گل،‌ ۲۷ پاس گل، قهرمان لیگ ملت‌های اروپا

چه این بازیکن در پایان فصل در پاریس بماند و چه به تیم دیگری ملحق شود، او انگیزه زیادی برای تصاحب جوایز فردی دارد. این بازیکن در این فصل، از جمله در ۲ بازی اخیر، ۱۰ گل با نمایش فردی خود به ثمر رسانده است. اگرچه حریفان اخیر پاریسن‌ژرمن تیم‌های قدرتمندی نبوده‌اند اما امباپه هیچ فرصتی برای درخشش را رها نمی‌کند.

۵- لوکا مودریچ (رئال مادرید)

رتبه پیشین: پنجم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۶ گل،‌ ۱۰ پاس گل، قهرمان سوپرکاپ اسپانیا

مودریچ یک پاس گل شکوهمند دیگر برای بنزما در بازی مقابل چلسی ایجاد کرد تا این برنده توپ طلا در سال ۲۰۱۸، لیگ قهرمانان را تحت تاثیر درخشش خود قرار دهد. اهمیت او برای تیم کارلو آنچلوتی باعث شد این بازیکن در دیدار یکشنبه مقابل ختافه در لالیگا روی نیمکت بنشیند تا آمادگی خود را برای بازی امروز مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا حفظ کند.

۶- سادیو مانه (لیورپول)

رتبه پیشین: ششم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۲ گل،‌ ۴ پاس گل، قهرمان جام ملت‌های آفریقا و جام اتحادیه انگلیس

شاید او خیلی مورد توجه قرار نگیرد و سادیو مانه در هفته گذشته بازهم در زمان درست، در جای درست بود و مقابل بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا و منچسترسیتی در لیگ برتر گلزنی کرد. همین گلی که مقابل سیتی زد و بازی را به تساوی کشاند، باعث شد شانس تیمش برای تصاحب جام قهرمانی لیگ برتر حفظ شود.

۷- کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی)

رتبه پیشین: چهاردهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۱۵ گل،‌ ۱۲ پاس گل

۶ گل در بازی‌های اخیر نشان داد بازیکنی که خیلی‌ها او را بهترین هافبک کنونی فوتبال جهان می‌دانند چه کسی است. او گل اول تیمش را در مسابقات حساس هفته گذشته مقابل اتلتیکو مادرید و لیورپول را به ثمر رساند. در صورتی که منچسترسیتی سه‌گانه را برنده شود شانس دی‌بروینه هم برای تصاحب توپ طلا بیشتر می‌شود.

۸- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)

رتبه پیشین: نهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۱۷ گل،‌ ۱۵ پاس گل، قهرمان سوپرکاپ اسپانیا

وینیسیوس با عملکرد خود در بازی مقابل چلسی نشان داد که در ۱۲ ماه گذشته چه پیشرفت قابل توجهی داشته اشت. پاس عالی او به بنزما در این بازی برجسته‌ترین بخش نمایش او بود و ثابت کرد که رئال مادرید برای حفظ شانس صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان می‌تواند روی او حساب کند.

۹- فیل فودن (منچسترسیتی)

رتبه پیشین: شانزدهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۱۱ گل،‌ ۱۳ پاس گل

اگر منچسترسیتی در پایان فصل لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، حضور کوتاه و ۲۰ دقیقه‌ای فودن در بازی با اتلتیکو یکی از مهم‌ترین نمایش‌های این تیم در راه رسیدن به این جام خواهد بود. این بازیکن بود که جرقه شکستن خط دفاعی نفوذناپذیر تیم دیگو سیمئونه را با پاس زیبای خود زد.

۱۰- ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)

رتبه پیشین: دهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲ گل،‌ ۲۱ پاس گل، ۲۰ بازی بدون گل خورده، قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس

اگرچه هنوز عملکرد دفاعی او زیر سوال است اما در بازی مقابل منچسترسیتی نشان داد که چرا یکی از بهترین بازی‌سازان فوتبال اروپا به حساب می‌آید. نظم پاس‌دادن او مقابل بنفیکا مسحورکننده بود. پس از آن هم مقابل سیتی یک پاس گل عادلی برای دیگو ژوتا فراهم کرد.

۱۱- برناردو سیلوا (منچسترسیتی)

رتبه پیشین: هفتم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۱۱ گل،‌ ۸ پاس گل

در حالی که سیلوا به عملکرد درخشان خود در ترکیب منچسترسیتی ادامه می‌دهد، ستایش از گل‌ها و پاس گل‌های دیگر بازیکنان باعث شده است که این بازیکن در رقابت نهایی برای تصاحب توپ طلا قدری عقب بیفتد.

۱۲- دیگو ژوتا (لیورپول)

رتبه پیشین: یازدهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۳ گل،‌ ۶ پاس گل، قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس

ژوتا روز یکشنبه، یک گل دیگر هم به عملکرد روبه‌رشد خود اضافه کرد تا تصمیم یورگن کلوپ برای قراردادن او در ترکیب اصلی بازی با منچسترسیتی را توجیه کند. در شرایطی که محمد صلاح قدری از اوج فاصله گرفته، ژوتا در هفته‌های اخیر گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رسانده است.

۱۳- ژوآئو کانسلو (منچسترسیتی)

رتبه پیشین: تازه‌وارد

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۳ گل،‌ ۱۰ پاس گل، ۲۲ بازی بدون گل خورده

بازیکنان کمی هستند که بتوان ادعا کرد که در ۲ پست متفاوت از بهترین‌های جهان هستند اما بدون شک کانسلو هم در دفاع راست و هم در دفاع چپ چنین جایگاهی دارد. این بازیکن پرتغالی در تساوی مقابل لیورپول عملکرد شورانگیزی داشت. در حالی که وظیفه مهار محمد صلاح را در خط دفاعی بر عهده داشت، یک پاس گل عالی برای گابریل ژسوس هم ایجاد کرد.

۱۴- ریاض محرز (منچسترسیتی)

رتبه پیشین: هشتم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۷ گل،‌ ۹ پاس گل

موقعیتی که در محرز در ثانیه‌های پایانی بازی مقابل لیورپول هدر داد چقدر گران تمام می‌شود؟ اگر بهترین گلزن این فصل سیتی، آن توپ را وارد دروازه می‌کرد می‌توانست به رقابت برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر پایان بدهد ولی حالا باید منتظر ادامه مسابقات بمانیم تا مشخص شود این اشتباه چقدر برای او و تیمش هزینه دارد.

۱۵- کریستوفر انکونو (لایپزیگ)

رتبه پیشین: پانزدهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۸ گل،‌ ۱۸ پاس گل

یک هفته دیگر و یک گل و پاس گل دیگر برای انکونو؛ بازیکنی که در سایه بازیکنان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، یکی از بهترین نمایش‌های انفرادی را در بوندس‌لیگا ادامه می‌دهد.

۱۶- توماس مولر (بایرن مونیخ)

رتبه پیشین: سیزدهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۱۶ گل،‌ ۲۵ پاس گل، قهرمان سوپرکاپ آلمان

مولر نتوانست در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ویارئال برای تیمش کار مفیدی انجام دهد اما این تیم باید برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات این فصل‌،‌ در بازی برگشت شکست هفته گذشته را جبران کند.

۱۷- هری کین (تاتنهام)

رتبه پیشین: تازه‌وارد

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۳۳ گل،‌ ۱۰ پاس گل

باوجود اینکه در آغاز فصل خیلی کند راه افتاد اما کین یک بار دیگر در آستانه زدن ۴۰ گل در یک فصل قرار دارد. توانایی بازی‌سازی او هم بخش دیگری از عملکرد او در این فصل بوده است. شاید درحال حاضر هیچ مهاجم دیگری در محوطه جریمه و دادن پاس به هم‌تیمی‌ها بهتر از کاپیتان تیم ملی انگلیس نباشد.

۱۸- سون هیونگ-مین (تاتنهام)

رتبه پیشین: تازه‌وارد

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۲ گل،‌ ۸ پاس گل

اگر محمد صلاح به مشکلاتی که در گلزنی دارد ادامه دهد،‌ این شانس برای سون هم فراهم می‌شود که شانس خود را برای رسیدن به کفش طلای لیگ برتر انگلیس افزایش دهد. پس از هت-تریک او در بازی مقابل آستون ویلا این بازیکن اهل کره جنوبی فقط سه گل تا صلاح فاصله دارد و در یکی از پویاترین تیم‌های هجومی اروپا هم بازی می‌کند.

۱۹- پدری (بارسلونا)

رتبه پیشین: تازه‌وارد

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۵ گل،‌ یک پاس گل

پدری فقط ۲۰ بار در تمام مسابقات این فصل به میدان رفته اما اگر بتواند شرایط کنونی خود را حفظ کند و بارسلونا را برای رسیدن به قهرمانی لیگ اروپا یاری دهد برای دومین‌سال پیاپی در میان نامزدهای نهایی توپ طلا جایی برای خود دست و پا می‌کند. بدون شک فقط تعداد کمی هافبک در سن بسیار پایین چنین کیفیتی دارند.

۲۰- ارلینگ هالند (بوروسیا دورتموند)

رتبه پیشین: نوزدهم

عملکرد فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۳۱ گل،‌ ۸ پاس گل

پس از بازگشت از دوران مصدومیت، پنج بازی است که هالند نتوانست هیچ گلی در بوندس‌لیگا بزند، آن هم درحالی که فصل او با زاری رو به پایان است. با توجه به افت فنی این بازیکن و البته نتایج اخیر دورتموند، به نظر نمی‌رسد که هالند در رقابت برای تصاحب توپ طلا جایی داشته باشد.

برچسب‌ها ارلینگ هالند اتلتیکو مادرید هری کین کریم بنزما توپ طلا سون هیونگ مین روبرت لواندوفسکی کوین دی بروینه لوکا مودریچ زین الدین زیدان منچسترسیتی محمد صلاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارلینگ هالند اتلتیکو مادرید هری کین ارلینگ هالند اتلتیکو مادرید هری کین کریم بنزما توپ طلا سون هیونگ مین روبرت لواندوفسکی کوین دی بروینه لوکا مودریچ زین الدین زیدان منچسترسیتی محمد صلاح لیگ قهرمانان اروپا برای تصاحب توپ طلا برای رسیدن بازی مقابل جام اتحادیه رئال مادرید بایرن مونیخ رتبه پیشین قهرمان جام محمد صلاح یک پاس گل لیگ برتر ۸ پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

غیبت‌های متوالی کریم بنزما هواداران تیم فوتبال الاتحاد عربستان را شوکه کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپورت عربستان؛ غیبت‌های متوالی کریم بنزما در بازی‌های این فصل الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان همچنان ادامه دارد.

آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح

کریم بنزما که در نقل‌وانتقالات تابستان سال گذشته میلادی به عنوان بازیکن آزاد از رئال مادرید راهی الاتحاد جده شده بود، دیدار شب گذشته تیمش در لیگ عربستان را از دست داد. الاتحاد در این بازی خانگی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. غیبت کریم بنزما به دلیل آسیب دیدگی او از ناحیه عضله پای چپ است و به نظر می‌رسد دوره درمانی او طولانی‌ خواهد بود؛ بنابراین بنزما به زمان بیشتری برای بازگشت به ترکیب الاتحاد نیاز دارد.

با احتساب بازی شب گذشته غیبت کریم بنزما در بازی‌های الاتحاد در این فصل از مجموع 47 مسابقه به 17 بازی رسید. او در این فصل 13 گل برای الاتحاد زد و 8 پاس گل داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ده‌روسی از تساوی مقابل ناپولی‌ راضی نیست!
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • کمک بایرن به کین
  • اولین واکنش اوستون اورنوف به حذف شدن مقابل آلومینیوم اراک + عکس
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏