Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انتشار۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به منظور تامین اعتبار پروژه های توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و بازآفرینی بافت فرسوده با حمایت های دولت خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به "بند هـ تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور"، وزارت کشور متولی معرفی شهرداری‌ها جهت استفاده از اوراق مشارکت بود که شهرداری‌ها و مبالغ آن‌ها از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تا ۱۰۰درصد مبلغ پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه مشخص شد و با تائید و امضای وزیرکشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی این امر صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور طی یک سال گذشته به‌طور مستمر پیگیر مراحل بعدی جذب اعتبار مذکور برای شهرداری‌ها بود و در نهایت سازمان برنامه و بودجه تضامین لازم برای تعهد بازپرداخت اصل و سود اوراق سهم دولت را صادر کرد که نشان دهنده سهم قابل توجه کمک بلاعوض دولت از اعتبارات سال ۱۴۰۰، به شهرداری کلانشهرها است.
 
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: در ادامه این فرآیند، شهرداری‌ها بانک عامل خود را تعیین کردند و مدارک لازم را به بانک مرکزی ارائه دادند و خوشبختانه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ با فروش بخشی از اوراق، امکان جذب اعتبار آن برای شهرداری‌های ۹ کلانشهر فراهم شد.
 
جمالی نژاد ادامه داد: از کل ۸۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده، ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های توسعه قطار شهری هشت کلانشهر شامل شهرداری تهران ۱۵هزار میلیارد ریال، شهرداری مشهد ۸۵۰۰ میلیارد ریال، شهرداری شیراز ۸۰۰۰ میلیارد ریال، شهرداری قم ۶۰۰۰میلیارد ریال، شهرداری اصفهان۵۵۰۰ میلیارد ریال، شهرداری تبریز ۵۰۰۰ میلیارد ریال، شهرداری کرج ۴۰۰۰میلیارد ریال و شهرداری کرمانشاه ۲۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
 
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود:۲۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های توسعه اتوبوسرانی ۹ کلانشهر شامل شهرداری تهران ۷۰۰۰میلیارد ریال، شهرداری مشهد ۳۰۰۰ میلیارد ریال، شهرداری های اصفهان، تبریز و شیراز هر کدام ۲۰۰۰میلیارد ریال، شهرداری های اهواز، قم، کرج و کرمانشاه هر کدام ۱۰۰۰ میلیارد ریال و باتوجه به نظر سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۵۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بازآفرینی بافت فرسوده دو کلانشهر تهران به میزان ۲۵۰۰ میلیارد ریال و مشهد به میزان ۳۰۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ وی با بیان اینکه تامین این حجم اعتبار برای پروژه های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده کلانشهرها، مطمئنا سبب بهبود خدمت رسانی به شهروندان خواهد شد، گفت: با توجه به مهلت شهرداریها تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ به منظور جذب کامل اوراق منتشر شده، شهرداریها می بایست هر چه زودتر اعتبار کامل اوراق را برای پروژه های مذکور جذب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، اوراق مشارکت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اوراق مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن