Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکراسی روسیه و فراکسیون آن در دومای روسیه بعد از بیماری شدید و طولانی در سن ۷۶ سالگی هفته جاری از دنیا رفت. ویچسلاو والودین، رئیس دوما در جلسه علنی این خبر را اعلام کرد و نمایندگان با یک دقیقه سکوت یاد این سیاستمدار برجسته را گرامی داشتند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر ژیرینوفسکی را «سیاستمدار باتجربه، فردی پرانرژی و علاقه مند به گفت و گو و سخنران و مناظره کننده ای درخشان» نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژیرینوفسکی که هشت دوره معاون دومای روسیه  را به عهده داشت، بارها خواستار تقویت و توسعه روابط صمیمی با جمهوری اسلامی ایران شده بود.  

رهبر دائمی یکی از قدیمی ترین احزاب پارلمانی روسیه، دارنده  رکوردهای گینس از نظر تعداد نامزدی ریاست جمهوری، معاون هر هشت دوره دومای دولتی، دکترای فلسفه، استادو نویسنده بیش از ۵۰۰ کتاب، دارنده کامل نشان شایستگی برای میهن، سیاستمدار، مفتخر به اثر یک مجسمه ساز مشهور - همه اینها از افتخارات ولادیمیر ژیرینوفسکی است.

ولادیمیر ژیرینوفسکی در زمان اتحاد جماهیر شوروی وارد سیاست شد، در دسامبر ۱۹۸۹ حزب لیبرال دمکراتیک اتحاد جماهیر شوروی (LDPSS) را تشکیل داد که پس از فروپاشی اتحادیه نام خود را به LDPR معمولی تغییر داد و در طول ۳۳ سال فعالیت حزبی، به یک سیاستمدار کارکشته و شرکت کننده در برنامه های تلویزیونی بزرگ تبدیل شد.

پس از انتخاب ولادیمیر پوتین، ژیرینوفسکی عملاً با کرملین درگیر نشد. این سیاستمدار در مصاحبه ای با شبکه پروادا  در سال ۲۰۲۰ گفت:  او (پوتین) بهتر از یلتسین است. وی شیوه مدیریت رئیس دولت فعلی (پوتین) را بسیار نرم خواند. ولادیمیر ولفوویچ گفت: «اگر در کرملین بودم، سیاست سخت تری را دنبال می کردم.»



 او از سال ۱۹۹۱ تاکنون ۶ بار برای ریاست جمهوری روسیه نامزد شده بود. او سه بار به مقام سوم رسید - در سال های ۱۹۹۱، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸.  ژیرینوفسکی در تبلیغات انتخاباتی اش وعده های سخاوتمندانه داد و در گرماگرم مبارزات انتخاباتی قصد خود را برای سخت گیری فراموش می کرد: او قول داد که «همه بدهی ها را ببخشد: برای گاز، برای اجاره، برق، نفقه، وام مصرفی و بدهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی»، به کسانی که درفهرست انتظار هستند یک سال مسکن بدهند، تمام امتحانات دانشگاه ها را لغو کنند و ارتش را داوطلبانه کنند.

ولادیمیر پوتین  در مورد ولادیمیر ژیرینوفسکی می گوید: او کارهای زیادی برای شکل گیری و توسعه پارلمانتاریسم روسیه، قوانین داخلی انجام داد، صادقانه به دنبال کمک به حل مهمترین مشکلات ملی بود.

در مورد انتخابات پارلمانی در سطوح مختلف، ژیرینوفسکی همیشه خوش شانس بود، که با میل و رغبت با همکاران خود و در رأس لیست های احزاب محلی قرار می گرفت.


ولادیمیر ژیرینوفسکی سیاستمداری متبحر

در پایگاه داده دومای دولتی در صفحه شخصی ولادیمیر ژیرینوفسکی، بخش "سخنرانی ها" حاوی ۴۹۷۶ پرونده است که به عنوان مثال، نسبت به یکی دیگر از قدیمی ترهای مجلس پایین پارلمان - رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه (گنادی زیوگانف) که ۲۸۲ سخنرانی دارد بسیار بیشتر است.

در سال ۱۹۹۸، در دانشگاه دولتی مسکو از پایان نامه خود با موضوع "گذشته، حال و آینده ملت روسیه (مسئله روسیه: تحلیل اجتماعی و فلسفی) " دفاع کرد. و در سال ۱۹۹۹، ولادیمیر ژیرینوفسکی بنیانگذار مؤسسه تمدن های جهانی در مسکو شد. این دانشگاه متخصصانی را در زمینه روابط بین الملل، حقوق، اقتصاد و حتی طراحی تربیت می کند. در حیاط ساختمان مؤسسه در خیابان لنینسکی، تقریباً شش سال است که بنای یادبود سه متری بنیانگذار اثر، زوراب تسرتلی، وجود دارد.

ژیرنوفسکی هم محبوب هم منفور

 تاتیانا زاماخینا کارشناس و تحلیلگر روس می گوید» ولادیمیر ولفوویچ ژیرینوفسکی محبوب و منفور بود، مورد تحسین قرار می گرفت و بی رحمانه مورد انتقاد قرار می گرفت. اما سه چیز را می توان به طور قطع گفت: ولادیمیر ژیرینوفسکی LDPR را ایجاد کرد و اصلی ترین و مهمترین بازیگر در سیاست حزب خود و قلب آن بود، ولادیمیر ژیرینوفسکی در ایجاد تمام سیاست های مدرن روسیه مشارکت قدرتمندی داشت، ولادیمیر ژیرینوفسکی صادقانه. ، به روش خود، به روش های خاص و منحصر به فرد، خستگی ناپذیر برای اقتدار روسیه جنگید.  

با این حال، ولادیمیر ژیرینوفسکی علیرغم فعالیت های سیاسی و آموزشی فعال خود، هرگز نتوانست جانشین خود را به عنوان رهبر حزب مطرح کند. او فکر نمی کرد به این زودی و هم د آینده دور برود. ژیرینوفسکی در ماه مارس سال گذشته در مورد آینده خود  در بیانیه ای نوشته بود که از اول ماه مه ۲۰۳۶، سال تولد ۹۰ سالگی ام، از همه  سمتها و پست هایم خلاص می شوم.

اما زندگی مسیر دیگری  برای ژیرینوفسکی در نظر گرفت و در سن ۷۶ سالگی از دنیا رفت ...
 

دومای دولتی بدون ژیرینوفسکی
مرگ رهبر LDPR توسط رئیس دومای دولتی ویاچسلاو ولودین در یک جلسه عمومی اعلام شد. سخنران ولادیمیر ژیرینوفسکی را سیاستمداری باهوش و با استعداد خواند که "عمیقاً نحوه کار جهان را درک کرده و چیزهای زیادی را پیش بینی کرده است. " ولودین افزود ژیرینوفسکی در حین کار در دومای دولتی همیشه درگیر مسائل بود. ولودین مطمئن است: "شخصیت او آنقدر بزرگ است که بدون او تصور تاریخ توسعه سیستم سیاسی روسیه مدرن دشوار است. " وی خاطرنشان کرد که بهترین ارزیابی از فعالیت این سیاستمدار، حمایت همیشگی رای دهندگان است.

ولادیمیر ژیرینوفسکی از ابتدای فوریه در بیمارستان مرکزی بالینی با عواقب ویروس کرونا مبارزه می کرد. ، حزب وی حتی از بهبود وضعیت او خبر داد. خبر مرگ کل مجلس را شوکه کرد. نزدیکان این سیاستمدار LDPR در کانال تلگرامی این جناح نوشتند که رهبر آنها خود را در تاریخ روسیه و کل جهان ثبت کرده است. او اولین حزب اپوزیسیون را در اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کرد - LDPR، که زاییده فکر و دستاورد اصلی او شد. او LDPR را در یک مسیر ثابت برای بیش از ۳۰ سال رهبری کرد! LDPR اعتراف کرد که ولادیمیر ژیرینوفسکی باعث ایجاد احساسات متناقض شد. اعضای حزب گفتند: "اما هیچ کس نقش عظیم او در سیاست روسیه مدرن را انکار نکرده است. " پیش از این در فراکسیون، پیش بینی های ژیرینوفسکی بارها ذکر شده بود که بیش از یک بار به حقیقت پیوست. به عنوان مثال، او گفت که کریمه خیلی قبل از این اتفاق به روسیه باز خواهد گشت.

نمایندگان تصمیم گرفتند تا لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل را به عنوان رئیس موقت فراکسیون LDPR برای دوره سازماندهی مراسم عزاداری منصوب کنند. لیبرال دموکرات ها تصمیم گرفتند تا ۴۰ روز آینده به جز خداحافظی با رهبر خود در مورد هیچ موضوع تشکیلاتی دیگری بحث نکنند. اسلوتسکی تاکید کرد: "اکنون ما فقط در مورد یک چیز صحبت می کنیم - خداحافظی شایسته با یک مرد بزرگ. " به گفته او، آنها اغلب با ولادیمیر ژیرینوفسکی مخالف بودند، اما همه مخالفان او به او احترام می گذاشتند. او گفت: "این واقعاً رهبر ما است، این واقعاً فردی بود که با وجود سختگیری های ظاهری گاهی اوقات به طرز محسوسی از همه مراقبت می کرد. "

مراسم تشییع و وداع وداع با ولادیمیر ژیرینوفسکی روز جمعه ۸ آوریل در تالار ستون های مسکو برگزار شد.




 پست رهبری حزب لیبرال دموکراسی روسیه به چه کسی می رسد؟

  منابعی در داخل حزب لیبرال دموکراسی به روزنامه «ایزوستیا» گفتند که لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه و سرپرست کنونی فراکسیون حزب لیبرال دموکراسی در دومای روسیه ممکن است رهبر این حزب شود. حزب لیبرال دموکراسی رسما این خبر را نه تأیید کرد و نه رد  اما  خاطر نشان کرد که در این خصوص ۴۰ روز بعد از فوت ولادیمیر ژیرینوفسکی تصمیم گیری خواهد شد. کارشناسان معتقدند که پیدا کردن جایگزین برای رهبر درگذشته دشوار خواهد بود، اما رهبر جدید فردی خواهد بود که با دیدگاههای حزب هم عقیده است و بک گراند خوبی دارد.


به گزارش ایزوستیا، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی، سرپرست این فراکسیون و نماینده روسیه در گروه مذاکره کننده با اوکراین، مدعی اصلی پست رهبر جدید LDPR است. این را منابعی در نیروی سیاسی اعلام کردند.

 لئونید اسلوتسکی یکی از چهره های اصلی است که می تواند پست رهبری را بر عهده بگیرد. او همیشه از حمایت ولادیمیر ژیرینوفسکی برخوردار بود، به او نزدیک بود.


لئونید اسلوتسکی 

حزب گفت، در میان دیگر نامزدهای احتمالی، حزب میخائیل دگتیارف (رئیس قلمرو خاباروفسک)، آندری لوگووی (معاون اول کمیته امنیتی)، یاروسلاو نیلوف (رئیس کمیته کار و سیاست اجتماعی دومای دولتی) را در نظر دارد. .


الکساندر شرین، یکی از اعضای شورای عالی LDPR و رئیس شاخه منطقه ای ریازان، به ایزوستیا گفت که تصمیم برای انتخاب رئیس حزب در کنگره ای اتخاذ خواهد شد که تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.


 نام جانشینان احتمالی باید به طور رسمی توسط اعضای حزب ذکر شود، در غیر این صورت همه اینها گمانه زنی رسانه ای است. روشن است که باید فردی در رأس آن قرار گیرد که عضو احزاب دیگر نبوده و در تمام سطوح فعالیت سیاسی تجربه داشته باشد و در بین همکاران نیز از اقتدار برخوردار باشد.

کارشناسان معتقدند که خود حزب بدون مشارکت کرملین در مورد رهبر جدید تصمیم خواهد گرفت.  
 

پیام کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت ولادیمیر ژیرنفسکی سیاستمدار روسی

با تاثر از خبر درگذشت آقای ولادیمیر ژیرنفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه، مطلع شدم. ایشان از سیاستمداران با سابقه، صاحب نام و دوستدار توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بود که سال‌های طولانی، نقش پررنگی را در سیاست روسیه ایفا کرد.
درگذشت وی را به خانواده ایشان، همکاران وی در حزب لیبرال دموکرات و اعضای دومای دولتی روسیه تسلیت عرض می‌نماییم.

برچسب‌ها اوکراین روسیه اتحاد جماهیر شوروی ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه اتحاد جماهیر شوروی اوکراین روسیه اتحاد جماهیر شوروی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

تزریق انسولین به مقدار کم، کاهش قند خون نیمه شب، تغذیه نامناسب یا پرخوری، پدیده داوون و تزریق نادرست انسولین از دلایل افزایش قند خون صبحگاهی است.

 پدیده داوون به این جهت است که از حدود ساعت سه تا چهار صبح به بعد، قند خون افزایش می‌یابد که سه یا چهار بار در هفته، این مسئله رخ می‌دهد. علت این افزایش، ترشح هورمون‌هایی مانند هورمون رشد به ویژه در دوره بلوغ مبتلایان به دیابت نوع یک است و این هورمون‌ها مخالف انسولین عمل می‌کنند و باعث افزایش قند خون می‌شوند.

 در افراد دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، کاهش اثر انسولین که هنگام شب تزریق شده و نیز استرس و فشار‌های عصبی، به تشدید پدیده داوون می‌انجامد. برای اطمینان از بروز این پدیده، لازم است طی شب، چندین بار قند خون را اندازه‌گیری کرد.

 برای برطرف کردن این پدیده، از آن جا که نیاز به انسولین در هنگام صبح افزایش می‌یابد، با نظر پزشک، انسولین را باید دیرتر تزریق کرد.

با توجه به این که در کشور ما بسیاری از افراد دیر شام می‌خورند، قند خون ممکن است طی شب افزایش یابد. در این مورد نیز باید در طول شب، چندین بار قند خون را کنترل کرد و اگر متوجه شدید که قند خون در طول شب افزایش یافته، به احتمال زیاد، میزان انسولین برای تزریق شبانه کم است.

 میزان انسولین را باید زیر نظر پزشک معالج را افزایش دهید. کاهش قند خون در نیمه‌های شب نیز ممکن است سبب افزایش قند خون صبحگاهی شود؛ زیرا هنگامی که قند خون به شدت کاهش یابد، بدن انسان به طور خودکار هورمون‌هایی از جمله آدرنالین و گلوکاگن ترشح می‌کند که مخالف انسولین عمل کرده و باعث افزایش قند خون صبحگاهی می‌شوند.

 بیمار باید قند خون را چندین بار در طول شب کنترل کند تا متوجه کاهش احتمالی قند خون شود. میزان انسولین پایه و زمان تزریق آن باید زیر نظر پزشک تغییراتی داده شود و تغذیه نامناسب یا پرخوری نیز هر یک ممکن است به افزایش قند خون صبحگاهی بینجامد.

 برخی از افراد مبتلا به دیابت به جای شام، میوه زیاد مصرف می‌کنند یا به مقدار زیاد مواد پروتئینی، لبنیات و ماست می‌خورند که در طول شب، بخشی از این مواد در کبد تبدیل به قند یا گلوکز می‌شود و همین امر سبب افزایش قند خون صبحگاهی می‌شود.

 برای شام نباید مقدار فراوان پروتئین، مواد غذایی پر چرب و نیز مقدار زیادی میوه مصرف کرد. برای مهار افزایش قند خون صبحگاهی، اولین گام، تشخیص دلیل بروز آن است و در صورتی که قند صبحگاهی کنترل شود، کنترل قند خون در سایر اوقات روز نیز امری قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هفت محبوب پرسپولیس در باشگاه صدتایی‌ها
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • تیپ خانم مجری محبوب تلویزیون در کنسرت مصطفی راغب | تصویر
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند