Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:38:20 GMT

میزان صادرات چهارحال و بختیاری ۲۵۲ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۱۷۱

میزان صادرات چهارحال و بختیاری ۲۵۲ درصد رشد کرد

اسماعیل الله‌دادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته ارزش صادرات استان ۹۳ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال گذشته آن ۱۷۷ درصد داشت.

وی همچنین از صدور یک هزار و ۷۰۰ فقره اظهارنامه در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد اظهارنامه در مقایسه با سال ۹۹ از رشد ۶۳ درصدی برخوردار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری، کود اوره و آمونیاک را از بیشترین کلاهای صادراتی استان عنوان کرد و افزود: با صادر شدن اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان در سال گذشته حجم صادرات استان بیش از پیش رونق گرفت.

الله‌دادی ادامه داد: لوازم خانگی، مصنوعات فلزی، محصولات پلاستیکی، بادام، خمیرمایه، موکت، شیرخشک و پورد خانه، خوراک آبزیان و کاشی و سرامیک از دیگر کالاهای صادراتی استان به شمار می‌رود.

وی به کشورهای هدف صادراتی استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشتر کالاهای استان به کشورهای عراق، ترکیه، هند، افغانستان، ارمنستان، سوریه، روسیه، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تراز تجاری استان در سال گذشته مثبت بود، تصریح کرد: صادرات از استان حدود ۷.۵(هفت و نیم) برابر واردات بوده است.

الله‌دادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون دلار به استان وارد شده که شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط واحدهای تولیدی استان بوده است.

 به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است.

تعهد ارزی واحدهای صادرکننده استان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور سال گذشته ۱۸۸ میلیون دلار محاسبه شده است که ۷۳ درصد آن معادل ۱۳۳ میلیون دلار محقق شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی سال گذشته میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو