Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:43:27 GMT

افزایش ۱۶ درصدی مصرف سوخت در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۱۸۴

افزایش ۱۶ درصدی مصرف سوخت در استان اردبیل

سید حجت مدنی گفت: پارسال بیش از ۹۸۰ میلیون لیتر سوخت شامل انواع فرآورده‌های نفتی مایع از جمله بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سطح منطقه در استان اردبیل توزیع و مصرف شده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل می گوید: این میزان مصرف فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده در مقایسه با میزان مواد سوختی مدت زمان سال  ماقبل آن ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، مصرف بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، طول پارسال و نسبت به میزان مصرف سال ۹۹ با آنالیز و قیاس ارقام امسال و سال قبل، این فرآورده نفتی با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

مدنی می گوید: در همین مدت میزان مصرف نفت گاز هم در طول ۳۶۵ روز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حکایت از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از کاهش ۹ درصدی مصرف نفت سفید در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال فرآورده‌های نفتی توزیع شده در بخش‌های حمل‌و نقل ۵۹ درصد، حرارتی سه درصد، برق ۲۴ درصد، کشاورزی هشت درصد، پروژه‌ها دو درصد و صنایع چهار درصد به مصرف رسیده است.

او در خصوص پذیرش تانکرهای نفتکش در منطقه اردبیل می گوید: پذیرش نفتکش از طریق دریافت تقاضا از سوی شرکت‌های حمل و نقل امکان پذیر است.

مدنی گفت: پذیرش تانکرهای نفتکش  از طریق شرکت‌های حمل و نقل مجاز دارای پروانه فعالیت معتبر از سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای که قرارداد جدید حمل و نقل فرآورده های نفتی را منعقد کرده‌اند امکان پذیر خواهد بود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: نفتکش های جدید برای مدل های اروپایی بایستی دارای حداکثر ۱۵ سال سن (۱۳۸۶ به بعد) و برای مدل‌های آسیایی دارای حداکثر ۱۰ سال سن (۱۳۹۱ به بعد) باشند.

به گفته مدنی، دارا بودن گواهی معاینه فنی معتبر از مراجع ذیصلاح و همچنین مجهز بودن تانک تریلر به پلاک مجزا و کیت ضد جرقه ADR) دارای گواهی نصب از مراکز ذیصلاح اعلام شده برای برند های آمیکو، البرز، دانگ فنگ، کاوه و فائو و ارائه تعهد از سایر برندها مبنی بر آمادگی نصب کیت مذکور به محض فراخوان شرکت) الزامی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف فرآورده های نفتی شرکت های حمل و نقل تانکرهای نفتکش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد