Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و قاچاقچیان در رعد ۵۴ پلیس پیشگیری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای پنجاه و چهارمین مرحله از طرح رعد و اولین مرحله طرح رعد در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، هدف از اجرای این طرح را برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان دانست و اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و سر کلانتری‌ها در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۰۳ محل پاتوق سارقان و مالخران مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت و با اجرای ۳۳۷ حکم قضایی، ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و افراد مجرم دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار رحیمی تصریح کرد: با اجرای این مرحله از طرح رعد، ۲۶ باند سرقت منزل، خودرو و اماکن خصوصی شناسایی و منهدم و ۲۳۳۵ فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار داشت: در این طرح، ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳ درصد در حوزه سرقت اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد در حوزه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، شش درصد سارق منزل و ۱۵ درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعالیت داشتند.

وی گفت: پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد نیز از متهمان کشف و ضبط شد؛ همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف و در حوزه یکی از سرکلانتری‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۵۶۳ لیتر مشروبات الکی از دو کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه طرح‌های پلیس در راستای برخورد با افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند با جدیت ادامه دارد تصریح کرد: تکرار و تعدد جرم توسط مجرم باید باعث شدت برخورد با مجرمین شده و مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اخیرا مجرمین را به دنبال رضایت از شاکی فرستاده و این موضوع سبب شده که مجرم، شاکیان را تهدید کند، در حالی که پلیس هیچگاه متهمی را برای رضایت نمی‌فرستد و آدرس و اطلاعات شاکی را به متهم نمی‌دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره طرح‌های پلیس در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم در این راستا پلیس در دو بخش پیشگیرانه و کنترلی کار خود را انجام داده و به اصناف و اماکن تذکر داده شده که صرفا با توجه به مواردی که اعلام شده باید فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پلیس برای شب‌های احیا تمهیدات ویژ‌ه‌ای داشته و نیرو‌های پلیس به طور کامل در آماده‌باش صددرصدی خواهند بود.

سردار رحیمی درباره اتباع افغانی حاضر در تهران گفت: اتباع افغانی را میهمانان عزیز خود می‌دانیم و احترام به آن‌ها را وظیفه همه دانسته و هیچ مشکل خاصی با اتباع افغانی نداریم.

رئیس پلیس پایتخت از ایرانیان و اتباع غیرایرانی در خواست کرد که به توطئه‌های استکبار که به دنبال درگیری و تفرقه میان اتباع دو کشور ایران و افغانستان هستند توجه نکنند.

سردار رحیمی افزود: مردم نباید به کلیپ‌ها و فضاسازی‌های که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه کنند؛ اگرچه باید گفت پلیس کنترل‌های لازم را بر آن‌ها را داشته و احترام آن‌ها مدنظر است.

وی درباره چگونگی رصد و کنترل بازار ارز اعلام کرد: فعلاً مسأله خاصی دربازار ارز نداریم، اما یکی از وظایف پلیس کنترل بازار ارز و برخورد با سوداگران است که این موضوع انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستگیری مالخر اتباع افغانستانی مجرم فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع