Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:54:54 GMT

چرا خرید بیمه بدنه ضروری ست؟ + مزایای بیمه بدنه خودرو

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۵۴۵

چرا خرید بیمه بدنه ضروری ست؟ + مزایای بیمه بدنه خودرو

به عنوان یک راننده و شخصی که صاحب یک خودرو است، بدون شک داشتن دو بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌تواند برای شما آسودگی خاطر به همراه داشته باشد.

تا اینجای ماجرا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما آیا در مورد این موضوع که کدام بیمه نامه برای شما مفیدتر است، اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید که پوشش‌های بیمه بدنه خودرو چیست و کدام شرکت ارائه کننده بیمه خدمات بهتری را نسبت به سایرین ارائه می‌کند؟ در این مطلب سعی می‌کنیم با پوشش دادن این موضوعات و کمک به شما برای خرید بهترین بیمه بدنه کمک کنیم که با خیال راحت‌تری رانندگی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی ابتدایی با بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث اصلاً اجباری نبوده، بلکه اختیاری است، اما با توجه به شرایط موجود توصیه می‌شود که فرد دارای خودرو حتماً از این بیمه نامه استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای بتواند خسارت‌های وارد شده به خودرو خود را جبران کند.

بر اساس قوانین بیمه بدنه، خسارت خودروهایی که در یک حادثه به صورت متعارف آسیب دیده باشند به صورت کامل توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. متعارف در این نوع قوانین به معنای این است که هزینه‌ای که باید پرداخت گردد اندازه نصف دیه یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام باشد (خودروهایی که ارزش آن‌ها بیشتر از این موارد است در دسته بندی خودروهای لوکس قرار می‌گیرند و باید هزینه بیشتری را برای خرید بیمه بدنه پرداخت کنند).

پوشش بیمه بدنه ماشین

معمولاً یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که قبل از خرید بیمه شخص ثالث خودرو پرسیده می‌شود، این است که چه خطرات و حادثه‌هایی شامل بیمه بدنه می‌شود؟ بر اساس مقررات و قوانین بیمه بدنه خودرو، ما می‌توانیم دو دسته اصلی برای پوشش‌های بیمه بدنه در نظر بگیریم عبارت‌اند از:

خطرات یا پوشش‌های اصلی
خطرات یا پوشش‌های اضافی

خطرات یا پوشش‌های اصلی می‌توانند شامل مواردی همچون سرقت خودرو، خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد شده، رخ دادن حادثه برای اتومبیل، خسارت ناشی از حوادث آتش سوزی، انفجار، صاعقه به وسیله نقلیه بیمه شده و ... را شامل می‌شود.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های اضافی، پوشش‌های اضافی برای بیمه بیمه بدنه ماشین خود در نظر بگیرید. در واقع شاید یکی از مزایای بیمه بدنه همین موضوع باشد که پرداخت هزینه‌ای بیشتر، شما می‌توانید خودرو خود را از آسیب‌های بیشتری در امان نگهدارید.

چرا بیمه بدنه بخرم؟

همان‌طور که یکبار دیگر در این مطلب اشاره کردیم، افزایش ارزش خودرو به صورت ریالی می‌تواند خسارات وارد به خودرو برای شخصی که باید هزینه‌های آن را بپردازد، کمر شکن کند! بیمه شخص ثالث که احتمالاً آن را تهیه کرده‌اید یا اگر هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته‌اید، باید برای تهیه آن اقدام کنید، تنها بخشی از خسارات را برای افرادی که در حادثه مقصر نبوده‌اند، شامل می‌شود، اما فردی که در یک سانحه رانندگی به هر دلیلی مقصر است، باید چه کاری انجام دهد؟ چگونه باید خسارات خود را جبران کند؟

شما با تهیه بیمه بدنه می‌توانید خسارت خودروی خود را دریافت کنید، تنها در صورتی که دارای شرایط زیر باشید:

فردی که می‌خواهد از پوشش بیمه استفاده کند در حادثه رانندگی مقصر باشد.
بیمه گزار یا شخصی که بیمه را تهیه کرده در جریان تصادف مقصر شناخته نشده باشد.
فرد مقصر در سانحه رانندگی از صحنه تصادف به هر علتی متواری نشده باشد (در صورت بروز این اتفاق با توجه به قوانین بیمه امکان دریافت پوشش بیمه وجود ندارد).
خودروی شما از نوع لاکچری یا نامتعارف که در بالاتر توضیح دادیم، نباشد! (در صورتی که این‌گونه باشد، باید حتماً با توجه به نوع خودرو خود یک بیمه بدنه برای این نوع از خودروها تهیه کرده باشید).

بیمه بدنه به زبان ساده به شما کمک می‌کند که تمامی خسارت‌های وارد شده به خودروی خود را دریافت کرده و آن‌ها را جبران کنید. در این دوره که شرایط اقتصادی مناسب نبوده و افراد باید هزینه‌های گزاف برای خودرو خود پرداخت کنند، لازم و ضروری است که حتماً این موضوع را در نظر بگیرند که بیمه بدنه تا چه اندازه می‌تواند به آن‌ها در پوشش هزینه‌هایشان کمک کند.

خرید بیمه بدنه به صورت آنلاین چگونه امکان پذیر است؟

حالا که به صورت کامل با تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آشنا شدید، احتمالاً تصمیم گرفته‌اید که برای خرید بیمه بدنه خودرو خود همین الان اقدام کنید، اما بهترین راه برای تهیه بیمه بدنه چیست؟ شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق پلتفرم ازکی همین الان برای تمدید و یا تهیه بیمه بدنه خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید که خرید بیمه بدنه خودرو با کمک ازکی این مزیت را دارد که قبل از خرید قادر هستید، تمامی شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید مناسب‌ترین بیمه بدنه برای خود کنید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر خوانندگان این مطلب در بخش مربوطه به اشتراک بگذارید.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه خودرو قیمت حادثه بیمه بدنه خودرو خرید بیمه بدنه بیمه شخص ثالث بیمه بدنه خود خودرو خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند