Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:18:53 GMT

۸۸ روستای کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۵۷۸

۸۸ روستای کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شد

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با اشاره به اینکه اکنون یک هزار و ۴۷۹ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است، گفت: در سال گذشته تعداد ۸۸ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

احمد فعله‌گری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال موفقی برای دسترسی به اهداف پیش بینی شده بود، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۸ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل گردید که تعداد ۴۳ روستا در گرامیداشت هفته دولت و ۴۵ روستادیگر در گرامیداشت دهه مبارک فجر تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: با وجود سختی عملیات گازرسانی به اغلب روستاهای استان کردستان سال ۱۴۰۱ سالی است که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه سراسری گاز متصل می شود و می توان گفت سال جاری جشن اتمام گازرسانی در استان کردستان برگزار می شود.

فعله‌گری، با بیان اینکه سال قبل بیش از تعهدات خود در زمینه گازرسانی عمل کردیم، افزود: علاوه بر روستاهای گازدار شده شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی به مجتمع های مسکونی روستایی کمتر از ۲۰ خانوار بنام کوخ (در تقسیمات کشوری ساختار و اسمی به نام کوخ وجود ندارد اما در شهرستان بانه، مناطقی مسکونی با این عنوان وجود دارد، به این شیوه که چند خانوار از ۲ تا ۱۰ خانوار که اغلب قوم و خویش هستند در منطقه‌ای متمرکز شده و در کنار هم زندگی می‌کنند) نیز بسیار موفق عمل کرده است و تاکنون حدود ۵۰ مورد این سکونتگاه‌ها در شهرستان بانه را از نعمت گاز طبیعی  بهره مند کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: نکته قابل تامل در امر گازرسانی به کردستان با توجه به منابع محدود مالی این است که تمام پروژه‌هایی که در سال های  ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده بود، همان سال به بهره‌برداری رسید که نشان از عزم جزم مسئولان برای ارائه خدمات بدون منت به مردم شریف استان است.

در حال حاضر ۵۸۵ هزار مشترک در بخش های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷.۵ درصد جمعیت روستایی استان کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شبکه سراسری گاز استان کردستان گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر

روستای دره تفی در شهرستان مریوان استان کردستان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می شود و به روستای لک لک‌ها شهرت دارد.

لک لک‌های مهاجر در مسیر کوچ خود به مناطق گرمسیر در عربستان و جده در این روستا اتراق می کنند و اهالی این روستا همه ساله میزبان تعداد زیادی لک‌لک می شوند. اهالی این روستا آنها را حاجی لک لک یا حاجی لق لق می نامند.

در این روستا طبیعت دوستان و محیط زیست بالغ بر ۸۰۰ لانه برای لک لک‌ها ساخته اند و از این حیوانات زیبا و دیدنی تا اواخر مرداد ماه پذیرایی می‌کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری این مناظر زیبا را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - کردستان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لک لک‌های مهاجر در دل طبیعت مریوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد