Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: تولید کنندگان فرش دستباف استان پارسال ۱۸۰ هزار مترمربع فرش تولید و ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

او گفت: ریزه ماهی، ایلیاتی، خشتی، نائین و لچک ترنج از نقوش فرش‌های تولیدی استان است.

کامیابی گفت: فرش‌های تولیدی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت از ۱۲ تا ۲۴ متر و بزرگتر نیز بافته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: این مقدار فرش توسط ۵۰ هزار بافنده پاره وقت، تمام وقت و فصلی بافته شده است.

او گفت: تولید فرش در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است و همچنین صادرات فرش نیز در این مدت ناچیز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف بافنده فرش خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد

ایسنا/خراسان شمالی زنگ سپاس معلم در مدارس ۱۰ شهرستان خراسان شمالی به صدا درآمد.

هنرستان نمونه دولتی رشد در شهرک فرهنگیان مرکز استان میزبان مراسم محوری هفته معلم برای به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم بود که دانش‌آموزان در آن پذیرای مسؤولان استانی بودند.

در ابتدای این مراسم گروه سرود طاها شامل ۱۰ دانش‌آموز استان که موفق به کسب جوایز مختلف در جشنواره‌های ملی شده‌اند، به اجرای سرود پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در این مراسم اظهار کرد: ۷۵ هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز در ۵۳۸ باب مدرسه شهری و روستای شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

موسی علی‌نیا ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان فعال هستند که سالانه حدود ۶۵۰ نفر از آن‌ها مشمول بازنشستگی می‌شوند؛ اما با توجه به کمبود معلم، از این همکاران درخواست می کنیم استمرار خدمت داشته باشند که در این زمینه به‌صورت میانگین سالانه ۴۰ درصد از آن‌ها به خدمات‌شان ادامه می دهند.

وی به نزدیک بودن پایان سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این زمینه به مدارس دولتی تاکید شده است که نباید هیچ‌گونه مبلغی از والدین دریافت کنند و این کار خلاف قوانین است.

علی‌نیا بیان کرد: در کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شاهد برگزاری آزمون‌های نهایی خواهیم بود که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. همچنین نمرات امسال دانش‌آموزان در امتحانات نهایی تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد و قرار است سال آینده به ۶۰ درصد افزایش یابد تا تاثیر کنکور براساس قوانین کمتر شود.

وی به برنامه‌های هفته معلم در مرکز استان اشاره کرد و افزود: غبارروبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره ۷۴ شهید فرهنگی استان، همایش تجلیل از معلمان نمونه، تقدیر از جوانترین و با سابقه‌ترین معلمان، قدردانی از پیشکسوتان فرهنگی، گرامیداشت یاد معلمان فقید و دیدار با بیماران فرهنگی صعب‌العلاج از برنامه‌های این هفته در خراسان شمالی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی