Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری «ساوت کوریا نیوز»، سه کشور استرالیا، آمریکا و انگلیس طبق ائتلاف آکوس که سال گذشته ایجاد شد، توافق کردند در زمینه تولید سلاح مافوق صوت و قابلیت های جنگ الکترونیک همکاری داشته باشند.

نخست وزیر استرالیا گفت: موشک های مافوق صوت همچون جنگ سایبری یک فناوری رزمی مدرن است و استرالیا مایل است قابلیت های خود را در این زمینه به طور قابل توجهی ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریسون درمورد ادعای حمله چین به تایوان در  دهه آینده و احتمال مداخله استرالیا در آن تاکید کرد که برای دوری از این سناریوها، در حال ایجاد قابلیت های دفاعی است.

نخست وزیر استرالیا افزود: ما این کارها را انجام می دهیم تا مردم استرالیا در امان باشند و تعادل و اطمینان راهبردی برای منطقه ما برقرار شود. دلیل سرمایه گذاری ما در این امور، ایجاد فضایی مسالمت آمیز و باثبات در منطقه است.

در سال ۲۰۲۱، زمانی که خبر تاسیس ائتلاف آکوس اعلام شد، استرالیا قراردادی با فرانسه برای خرید زیردریایی از این کشور را به نفع برنامه زیردریایی هسته ای مورد حمایت آمریکا و انگلیس لغو کرد، امری که باعث تنش های دیپلماتیک میان دو کشور شد.

 رهبران سه کشور انگلیس، آمریکا و استرالیا آن زمان در یک کنفرانس خبری مجازی از شکل گیری یک پیمان نظامی جدید معروف به پیمان آکوس خبر دادند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در آن کنفرانس گفت طبق این پیمان تدابیری برای مسلح کردن استرالیا به زیردریایی اتمی در نظر گرفته شده است. نخست وزیر استرالیا نیز اعلام کرد که قصد دارد این زیردریایی های اتمی را با کمک آمریکا و انگلیس در یکی از بنادر این کشور تولید کند.

با امضای این قرارداد چین و فرانسه احساس سرخوردگی کردند. پیشتر فرانسه قراردادی با ارزش ۳۰ میلیارد یورو برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا امضا کرده بود. فرانسه قرار بود زیردریایی هایی با سوخت متعارف اما از روی مدل زیردریایی های اتمی خود به استرالیا تحویل دهد. این قرارداد با افزایش هزینه و تاخیر در اجرا مواجه شد و سرانجام استرالیا به همین بهانه به سمت استفاده از خدمات رقبای فرانسه رو آورد.

از سوی دیگر چین این حرکت آمریکا و انگلیس را به عنوان مقدمه ای برای دخالت نظامی و ایجاد بی ثباتی در منطقه جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام برآورد کرد و در اظهار نظر رسمی از این کشورها خواست که ذهنیت جنگ سردی را کنار بگذارند.

امضای پیمان استراتژیک جدید بین آمریکا، استرالیا و انگلیس علاوه بر مقابله با چین، اروپا را نیز در برابر واقعیت اجتناب ناپذیر دیگری، یعنی اتحادیه کشورهای انگلیسی زبان قرار می دهد. این اتحادیه برخلاف اتحادیه اروپا که بیشتر یک اتحادیه اقتصادی است،  از سیاست واحد نظامی و دفاعی نیز برخوردار است. شکل گیری این ائتلاف بیش از آنکه برای چین نگران کننده باشد، برای اتحادیه اروپا شوکه کننده و زنگ بیدار باش به حساب می آید.

برچسب‌ها انگلیس استرالیا اسکات موریسون ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس استرالیا اسکات موریسون انگلیس استرالیا اسکات موریسون ایالات متحده آمریکا آمریکا و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد