Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@06:06:59 GMT

رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۵۰۱۱

رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه آهن گیلان، از جابجایی قریب به ۸۷۵ هزار نفر مسافر در سال ۱۴۰۰ توسط اداره‌ کل راه‌آهن شمال۲ خبر داد که نشان دهنده رشد ۲۰۵ درصدی است.

غلامحسین ولدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آمار جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۰ از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده، تصریح کرد: در سال گذشته از مبدا ایستگاه راه‌آهن رشت به طور متوسط روزانه دو رام قطار مسافری اعزام شده و در ایستگاه راه‌آهن قزوین نیز قریب به ۳۰ رام قطار مسافری به صورت روزانه تردد نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته آمار ورودی مسافر ۴۴۱ هزار و ۴۶۵ نفر و آمار خروجی مسافر ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر بوده؛ این در حالی است که این ارقام در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۸۱۹ و ۱۴۲ هزار و ۱۴۶ مسافر می‌باشد.

مدیرعامل راه آهن شمال۲، با اشاره به رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۰ از طریق ناوگان ریلی گیلان، گفت: اداره کل راه‌آهن شمال۲ با جابجایی ۸۷۴ هزار و ۴۴ نفر در سال گذشته توانست رشد سه برابری را نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کند.

ولدی در ادامه با بیان اینکه در نوروز امسال ۷۹ هزار و ۷۹ نفر مسافر توسط ناوگان ریلی اداره کل راه آهن شمال۲ جابجا شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه استان‌های گیلان و قزوین به سبب برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان، همه‌ساله میزبان مسافرین نوروزی زیادی هستند که از این میان سهم راه‌آهن شمال۲ در سال ۱۴۰۱، ورود بیش از ۳۹ هزار مسافر نوروزی بوده است.

وی از رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافرین نوروزی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و یادآور شد: در ایام نوروز، قریب به ۸۰ رام قطار وظیفه خدمت‌رسانی به مسافرین عزیز را داشته‌اند که این قطارها از مبادی رشت و قزوین به مقاصد تهران و مشهد مقدس اعزام می‌شدند.

مدیرعامل راه آهن گیلان، میانگین تاخیر کل قطارها را در ایام نوروز شش دقیقه اعلام کرد و گفت: قطعا کاهش ۲۵ درصدی مدت زمان تاخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از تلاش شبانه‌روزی خدمتگزاران مردم در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راه آهن جابجایی مسافر سال گذشته کل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این اتفاق پس از درگیری لفظی و شعارهای تند هواداران سپاهان و پرتاب اشیا رخ داد.

کد خبر 848838 منبع: تسنیم برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار