Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@19:10:07 GMT

افت ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۵۳۳۶

افت ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی شاخص کل بورس

افت ۲۵هزار و ۵۳۶واحدی شاخص کل بورسشاخص کل بورس تهران، امروز در ابتدای معاملات با افت ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی آغاز به کار کرد. امروز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۳۳.۵۲۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۶.۷۴۶ واحدی عدد ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص بازار اول، اما با ۳۲ هزار و ۳۵۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۲۴ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳.۴۰۴ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۸۶ هزار و ۸۳۸ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۱۵ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۲۵۹ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۶ میلیارد و ۱۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳.۵۳۸ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی‌ترین نماد‌های تأثیر گذار بر ریزش شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۴.۲۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۳.۵۱۵ واحد و شستا با ۱.۷۲۵ واحد کاهش بودند در مقابل، اما نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پاکشو با ۲۶۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس با ۲۲۳ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۹۴ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

افت دسته جمعی نماگر‌های منتخب بازار سهام امروز در حالی رقم خورد که وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی و فولادی از سوی وزارت صمت باعث شد تا شاخص کل بورس در عبور از سطوح حمایتی کنونی خود ناکام بماند.   بیشتر بخوانید: بازار سرمایه تا پایان هفته صعودی است؟
بر اساس ابلاغیه جدید وزارت صمت، وضع عوارض صادراتی که حتی تا ۱۷ درصد هم افزایش یافته بر مبنای قیمت فوب صادراتی ایران از هفته اول دی ماه ۱۴۰۰ تنظیم و از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه اعمال می‌شود.

این در حالی است که رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار تعیین مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل پس از ۳ ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار، شده و گفته است قیمت مبنای صادراتی فوب ایران از هفته اول دی ۱۴۰۰ به هفته پایانی ۱۴۰۰ تغییر و اعمال شود.

این در خواست در حالی است که وزیر صمت به عنوان یکی از اعضای شورای عالی بورس محسوب شده و دستکم می‌توان انتظار داشت که در جلسات این شورا در جریان عواقب تصمیم‌های یک شبه برای سرمایه‌های مردم حداقل قرار گرفته است. به نظر می‌رسد برای صیانت از سرمایه گذار و بهبود فضای کسب و کار بویژه در بازار سرمایه ایجاد شورای ثبات مالی بیش از گذشته به یک ضرورت تبدیل شده است.

با این همه امروز بازار گردان‌ها و حقوقی‌های فرصت طلب در تداوم غلبه عرضه و تقاضا تلاش کردند در دامنه نزولی قیمت‌ها، به دنبال اصلاح سبد و جمع آوری سهم‌های اغلب شاخص ساز و یا برخوردار از ظرفیت رشد بالاتر باشند.

به نظر می‌رسد رصد تورم انتظاری و همچنین رشد درآمد فروش شرکت‌ها از محل تعدیل قیمت‌های جدید، اثر تصمیم اخیر وزارت صمت را به اندازه یک اصلاح کوتاه مدت برای بازار تحمل کند و دوباره به راه خود ادامه دهد چراکه بازار با هوشمندی هم اکنون پیش رفته و به طور مطلق به دنبال سود از بازار است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت شاخص کل بورس بورس تهران واحد کاهش وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی  به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مادیرا» و «وهور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «غبشهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 16 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 150 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 142 نماد در محدوده مثبت و 297 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 150 نماد در محدوده مثبت و 182 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار