Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:10:17 GMT

۵۵۰ تن گندم از گندم کاران آذربایجان شرقی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۵۳۷۱

۵۵۰ تن گندم از گندم کاران آذربایجان شرقی خریداری شد

اکبر فتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با ارایه گزارش وضعیت تولید گندم و حفظ نباتات در آذربایجان شرقی گفت: چون قیمت مناسب شده است، کشاورز برای فروش گندم سال گذشته رغبت پیدا کرده است.

وی با اشاره به قیمت گذاری 115 هزار ریالی به ازای هر کیلو گندم در سال جاری گفت: این قیمت گذاری در حوزه گندم کار بی نظیری است و موجب شده تا نیاز آذربایجان شرقی در این مقطع و تا زمان برداشت به طور کامل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جای امیدواری هم وجود دارد که این اقدام حتی در برداشت ها در فصل داشت، تغذیه نباتی و کارکرد ظرفیت های اجرایی، مصرف کودهای مناسب، مبارزه با علف های هرز و آفات نباتی تاثیرگذار باشد. 

فتحی همچنین با بیان اینکه به لحاظ منابع اعتباری مشکلی نداریم، ادامه داد: نحوه به کارگیری اعتبارات و برنامه ریزی در جهت توسعه و رفع مشکلات نیاز اصلی است، بر این اساس باید به بهبود عملکرد و بازدهی بیشتر توجه شود. 

مبارزه با علف های هرز حداقل ۱۵درصد برداشت محصول را افزایش می دهد

وی یادآور شد: مبارزه با علف های هرز حداقل ۱۵ درصد می تواند برداشت محصول را افزایش دهد و در صورت طغیان آن بیش از ۱۰ درصد محصول از بین می رود و در این ارتباط باید از توان مراکز غیردولتی استفاده شود. 

وی گفت: مبارزه با علف های هرز باید از طریق آگاه سازی به کشاورزان بیشتر مورد توجه باشد البته اولویت حمایتی با شرکت های دانش بنیان برای مبارزه با آفات و علف های هرز است.

شرکت های تعاونی روستایی باید پوست اندازی کنند 

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه به کشاورزی قراردادی نگاه دولتی نداریم، گفت: شرکت های تعاونی روستایی به پوست اندازی نیاز دارند زیرا از تولید فاصله گرفتند و تنها مشغول تامین ارزاق روستائیان شده اند بر این اساس کشاورزی قراردادی عامل مناسبی برای پشتیبانی از تولید است. 

فتحی افزود: شرکت های تعاون روستایی باید مجهز به دانش شوند و در این ارتباط کنارشان مسئول فنی داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه برنامه ریزی می طلبد، اظهار کرد: کارخانه های آرد مطالبه گرانه عمل می کنند و مسئولیت قبول نمی کنند، در حالی که اعلام کم بودن آرد مشکلی را رفع نمی کند بلکه برای تامین مواد اولیه باید تلاش کرد. 

 وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توسعه علوم دانش بنیان در بخش کشاورزی، تاکید کرد: تشکل های بخش کشاورزی باید این شعار را محقق کنند و نظام صنفی کشاورزی هم در این راستا تلاش کند. 

برچسب‌ها گندم آذربایجان شرقی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم آذربایجان شرقی کشاورزی گندم آذربایجان شرقی کشاورزی خرید تضمینی مبارزه با علف های هرز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان