Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه18 این دستگاه اتوماتیک، طوری ساخته شده که شهروندان، زمانی که برای خرید و یا بازدید به میدان تره‌بار معلم می‌روند بتوانند با گذاشتن پسماندهای خشک از جمله پت نوشابه، در بطری و... در مخزن مربوطه دستگاه، در کمترین زمان ممکن و باتوجه به میزان دقیق پسماندهای خشک ارائه شده و تعرفه تعیین شده، رسید بهادار دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این‌ترتیب شهروندان با مراجعه به مراکز و فروشگاه‌های تحت پوشش اداره پسماند شهرداری منطقه18، از جمله غرفه‌ها، گلماندها، پسماند مارکت و... طبق نیاز و خواسته خودشان با همین رسیدها خرید کنند.

مهندس احمد شیرزادیان، با بیان اینکه هدف اصلی از توسعه و تنوع در حوزه مدیریت پسماند تشویق و ترغیب شهروندان به تفکیک و جداسازی پسماندهای باارزش و همچنین کاهش حجم زباله‌های شهری و مخازن زباله و همچنین بهبود وضعیت زندگی ساکنان است، گفت: «برای افزایش رفاه حال شهروندان و بسترسازی درجهت ارتقاء فرهنگ تفکیک از مبدا، نخستین دستگاه تمام اتوماتیک «خود دریافت» در بازار میوه و تره‌بار میدان معلم نصب شده و به مرور زمان و با ایجاد شرایط مناسب تلاش می‌شود تعداد این نوع دستگاه‌های خدمات‌رسان را در محدوده منطقه 18 افزایش دهیم.»

کد خبر 669420

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

سیدعبدالله میرابراهیمی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم که همزمان با هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم