Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای نوبرانه خودروسازان ایرانی برای امسال است. اگر همه چیز طبق برنامه باشد و تاخیری در تحویل آن رخ ندهد، اوایل تابستان شاهد حضور پژو 206 تیپ 3 در خیابان‌ها خواهیم بود. آنوقت برندگان قرعه‌کشی اخیر پیش‌فروش سه‌ماهه ایران‌خودرو اولین افرادی خواهند بود که نشستن در آن را تجربه می‌کنند و احتمالا از الان آماده فخرفروشی بابت آپشن وسوسه‌کننده پانوراما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند قبل رونمایی از جدید‌ترین محصول ایران‌خودرو، در سال‌های گذشته پژو 207 و رانا پلاس با همین ویژگی فروخته شدند. پژو 207 سقف شیشه‌ای پانوراما با جعبه دنده اتوماتیک یکی از سه عضو باشگاه خودرو‌های نیم‌میلیاردی داخلی است و رانا پلاس سقف شیشه‌ای در بازار تقریبا ۳۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای

به گزارش فرارو، پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای جدید‌ترین محصول تولیدی ایران‌خودرو است. این خودرو قرار است با آپشن پانوراما جایگزینی تازه‌نفس برای 206 تیپ 2 و تیپ 5 باشد. در جدید‌ترین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو درحالی اسم آشنای پژو 206 تیپ 3 بعد ۱۰ سال به‌چشم خورد که ویژگی پانوراما آن را با سایر مدل‌های قبلی این خانواده متمایز می‌کند. ایران‌خودرو در این طرح رقم پیش‌فروش پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای را ۱۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درنظر گرفته و موعد تحویل آن را تیر‌ماه امسال اعلام کرده است. اولین تصاویر رسمی از 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای نشان می‌دهد زه‌های کنار در و دستگیره‌ها برخلاف تیپ‌های دیگر، همرنگ بدنه هستند. از نظر فنی 206 تیپ 3 تقریبا همان ویژگی‌های تیپ 2 را یدک می‌کشد. حجم موتور ۱.۴ لیتری، حداکثر گشتاور خروجی ۱۱۸ نیو‌تن‌متر، حداکثر توان خروجی ۷۵ اسب‌بخار، شتاب ۱۴.۱ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر را باید از مشخصات فنی محصول جدید ایران‌خودرو بدانیم. علاوه آپشن وسوسه‌انگیز پانورما، بالابر برقی شیشه‌ها و آینه‌های برقی تفاوت‌های پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای با تیپ سه سابق محسوب می‌شود. ایران‌خودرو پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای را در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، قرمز و آبی پیش‌فروش کرده است.

رانا پلاس سقف شیشه‌ای

رانا پلاس سقف شیشه‌ای از پارسال روانه خیابان‌ها شد. ایران‌خودرو درحالی سال گذشته رانا پلاس سقف شیشه‌ای را عرضه کرد که از هشت سال پیش شاهد فروش رانا معمولی بودیم و از سال ۹۹ نسخه پلاس این خودرو فروخته شد. مهمترین تفاوت‌های رانا پلاس سقف شیشه‌ای با مدل‌های معمولی در سه آیتم خلاصه می‌شود. تفاوت اول گیربکس شش دنده‌ای نسبت به گیربکس پنج دنده است. موضوع دوم کاهش جزیی مصرف سوخت و تفاوت سوم فرمان برقی محسوب می‌شود. دنده ششم در سرعت‌های بالا باعث می‌شود دور موتور کاهش پیدا کند و اتفاقا همین موضوع عاملی برای کاهش مصرف سوخت است. فرمان برقی هم نسبت به فرمان هیدرولیکی لذت رانندگی را برای کسی که پشت فرمان قرار می‌گیرد، افزایش می‌دهد. از مشخصات فنی رانا پلاس سقف شیشه‌ای باید به حجم موتور ۱.۶ لیتری اشاره کرد. موتوری که حداکثر گشتاور خروجی آن به ۱۴۴ نیتون‌متر و حداکثر توان خروجی آن به ۱۱۳ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر سرعتی که راننده رانا پلاس سقف شیشه‌ای تجربه می‌کند، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. حدفاصل سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر با رانا پلاس سقف شیشه‌ای در ۱۲ ثانیه طول می‌کشد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. رانا پلاس سقف شیشه‌ای درحالی با نرخ ۳۲۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود که قیمت کارخانه آن در فروردین ۱۴۰۱ حدود ۲۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

پژو 207 سقف شیشه‌ای

پژو 207 سقف شیشه‌ای در دو نسخه عرضه می‌شود؛ جعبه دنده اتوماتیک و دستی. اگر در بازار آزاد قصد خرید پژو 207 سقف شیشه‌ای اتوماتیک را داشته باشید، بابت آن تقریبا ۵۳۰ میلیون تومان از شما می‌گیرند. این رقم باعث می‌شود پژو 207 سقف شیشه‌ای اتوماتیک سومین خودرو گران‌قیمت داخلی باشد. تندر 90 پلاس اتوماتیک حدد ۵۷۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک ۵۵۰ میلیون تومان ارزش دارند و پژو 207 اتوماتیک سومین عضو باشگاه خودرو‌های نیم‌میلیاردی داخلی به‌شمار می‌رود. قیمت بازار آزاد پژو 207 سقف شیشه‌ای با جعبه دنده دستی ۳۸۰ میلیون تومان است. مشخصات فنی پژو 207 سقف شیشه‌ای اتوماتیک نشان می‌دهد با خودرویی طرف هستیم که دارای گیربکس چهار دنده است، حجم موتور آن به هزار و ۶۰۰ سی‌سی می‌رسد و مصرف سوختش ۷.۱ لیتر است. حداکثر گشتاور خروجی ۱۴۲ نیوتن‌متر، حدکثر توان خروجی ۱۱۰ اسب‌بخار و شتاب ۱۲.۶ ثانیه از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو نیم‌میلیاردی است. 207 سقف شیشه‌ای با جعبه دنده دستی از نظر فنی تفاوت‌های زیادی با نمونه‌های اتوماتیک ندارد. با این حال مصرف سوخت ترکیبی 207 سقف شیشه‌ای دستی به ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و شتاب آن هم سه ثانیه کمتر است.

مقایسه خودرو‌های سقف شیشه‌ای

خودرو

پژو 206 تیپ 3

پژو 207 اتوماتیک

رانا پلاس

حجم موتور

۱.۴ لیتر

۱.۶ لیتر

۱.۶ لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۱۱۸ نیوتن‌متر

۱۴۲ نیوتن‌متر

۱۴۴ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۷۵ اسب‌بخار

۱۰۵ اسب‌بخار

۱۱۳ اسب‌بخار

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر

۱۹۰ کیلومتر

۱۹۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

شتاب

۱۴.۱ ثانیه

۱۲.۶ ثانیه

۱۲ ثانیه

قیمت کارخانه

۱۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان

-

۲۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت بازار

مشخص نیست

۵۳۰ میلیون تومان

۳۲۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت خودرو پژو 206 رانا پلاس پانوراما 207 سقف شیشه ای رانا پلاس سقف شیشه ای لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پژو 207 سقف شیشه ای مصرف سوخت ترکیبی سقف شیشه ای سقف شیشه ای سقف شیشه ای ایران خودرو توان خروجی نیوتن متر حجم موتور جعبه دنده اسب بخار پیش فروش ۴ لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!

هیوندای موفق به تولید نانوفیلم خنک‌کننده‌ای شده است که با چسباندن آن روی شیشه، دمای کابین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، برچسب شیشه هیوندای، فیلم شفافی است که روی شیشه خودرو نصب می‌شود و به کاهش دمای کابین کمک می‌کند. استفاده از این برچسب در خودروها، راهکاری برای کنترل دمای کابین خودرو در تابستان‌های گرم خواهد بود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که نصب این فیلم روی شیشه‌های خودرو باعث خواهد شد تا دمای درون کابین حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد باقی بماند. این فیلم شفاف تابستان گذشته معرفی شد و هیوندای آن را بهتر از برچسب معمولی شیشه می‌داند. خودروساز کره‌ای برای بررسی اثربخشی این فیلم ضدحرارت، آن را روی خودرو‌های مشتریان در پاکستان نصب کرده است. ۷۰ دستگاه خودرو هیوندای در لاهور پاکستان به این برچسب شیشه مجهز شده‌اند تا عملکرد آن در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد این شهر موردبررسی قرار گیرد. نصب برچسب دودی شیشه در پاکستان به دلایل امنیتی ممنوع است، اما استفاده از فیلم شفاف هیوندای مانعی ندارد.

محققان هیوندای با تحلیل وضعیت خودرو‌ها به نتایج جالبی دست یافته‌اند. نانوفیلم خنک‌کننده، دمای مناطق نزدیک به سر راننده را تا ۱۰.۹۸ درجه سانتی‌گراد بیشتر از برچسب‌های رنگی معمولی کاهش می‌دهد و این کاهش در مقایسه با شیشه‌های معمولی به ۱۲٫۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. استفاده از این فیلم‌ها دمای داشبورد را نیز ۱۵.۳۸ درجه بیشتر از فیلم‌های رنگی معمولی خنک می‌کند. هم‌اکنون آخرین دور آزمایش با هدف اطمینان از کیفیت و توانایی فیلم برای تحمل شرایط دنیای واقعی انجام شده است. هیوندای گفته است که تولید انبوه این نانوفیلم در آینده نزدیک، آغاز خواهد شد.

هیوندای ادعا می‌کند که نانوفیلم سه‌لایه این شرکت، ورود انرژی گرمایی خارجی را به‌طور مؤثری مسدود می‌کند و درعین‌حال به گرمای داخلی اجازه می‌دهد تا از خودرو خارج شود. لایه بیرونی فیلم، گرما را در طول‌موج‌های فروسرخ میانی از داخل خودرو به بیرون می‌تاباند و دو لایه داخلی، گرمای ورودی را در طول‌موج‌های فروسرخ نزدیک بازتاب می‌دهند و بدین‌ترتیب، از کل گرمای داخل کابین خودرو می‌کاهند.

هیوندای همچنین اعلام کرده است که امکان تولید برچسب شیشه نانو ضدگرما با رنگ‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین در آینده‌ای نه‌چندان دور، خودرو‌های حاضر در مناطق گرمسیری مکانی دلپذیر برای رانندگی‌های طولانی‌مدت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول