Web Analytics Made Easy - Statcounter

این درحالی است که سفارت کشورمان در افغانستان اعلام کرد که خدمات کنسولی ایران در کابل و هرات به دلیل مشکلات امنیتی تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.

اما ماجرا از جایی شروع می شود که جمعی کمتر از ۱۵ نفر دیروز در مقابل سفارت کشورمان در کابل تجمع کردند اما شمار بیشتری با تجمع در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اقدام به سر دادن شعار و سنگ پرانی به سمت ساختمان کنسولگری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است که معترضان موفق به ورود به داخل ساختمان کنسولگری نشدند، چون با ورود مولوی "اسلام جار" والی هرات به محل حادثه غائله پایان یافت و معترضان با «شلیک‌های هوایی» نیروهای طالبان و نیروهای محافش نمایندگی متفرق شدند.

منابع هراتی می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این از سوی غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند قرار دارند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

  بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان هم دیروز در مصاحبه‌ای گفت که «می‌خواهم هشدار بدهم که یک فتنه و توطئه‌ای در راه است».

خطیب‌زاده در این باره گفت: متاسفانه برخی کلیپ‌ها و اظهارنظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می‌طلبد.

گفتنی است، صبح امروز هم کاردار افغانستان به وزارت امور خارجه احضار شد.

براین اساس، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات به سفارت و سرکنسولگری ایران در کابل و هرات اعتراض کرد.

سید رسول موسوی همچنین با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک به کاردار افغانستان، خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه سفارت ایران در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان