Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران آمده است: به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند با عنایت به افزایش تقاضا و مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران در راستای مدیریت امور مشتریان و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به مراجعه کنندگان از امروز مورخ ۲۳ فروردین ماه ساعت کاری مراکز معاینه فنی حداقل به مدت یک ساعت افزایش و عموماً مراکز تا ساعت ۱۸ و واحدهای سیار معاینه فنی تا ساعت ۱۹ فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از روز شنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه شیفت کاری دو مرکز آبشناسان و الغدیر افزایش و این دو مرکز تا ساعت ۲۲ خدمات ارائه خواهند داد. در ضمن شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

بر اساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌شود جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی سال تنها خودروهایی که بر اساس ماه، چهار سال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند. برای نمونه در فروردین ۱۴۰۱ خودروهای تولید فروردین ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و در مهر ماه ۱۴۰۱ خودروهای تولید مهرماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی می‌گردند.

از شهروندان تقاضا می‌شود جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان توقف و معطلی در مراکز معاینه فنی شهر تهران با مراجعه به سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی قابل دسترس است خلوت‌ترین مرکز را برای دریافت خدمات معاینه فنی انتخاب نمایند. در حال حاضر مراکز واقع در جنوب شهر تهران دارای ازدحام کمتر و ظرفیت خالی در سامانه نوبت دهی اینترنتی هستند.

در مراکز معاینه فنی روزانه ظرفیت پذیرش حداقل هزار دستگاه خودرو با تعیین وقت قبلی به صورت نوبت دهی اینترنتی پیش بینی شده است که در حال حاضر ۲۵ درصد از این ظرفیت ایجاد شده خالی است. جهت مدیریت زمان در این ایام از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی که از طریق سایت ستاد معاینه فنی و یا سامانه تهران من در دسترس است با تعیین وقت قبلی به مراکز مراجعه نمایند. شایان ذکر است مسیر ورودی به مرکز معاینه فنی برای خودروهای دارای نوبت اینترنتی متفاوت بوده و این خودروها نیاز به ایستادن در صف خودروهای مربوط به پذیرش معمولی را ندارند.

جهت کاهش معطلی و به حداقل رسیدن توقف در مراکز معاینه فنی از شهروندان تقاضا می‌گردد پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت‌هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است نظیر سلامت چراغ‌های اخطار-کمربند ایمنی-برف پاک کن و شیشه شور اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاینه فنی معاینه فنی خودرو مراکز معاینه فنی معاینه فنی خودرو ستاد معاینه فنی شهر تهران تا ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور